Névazonosság van az Origo szerint, egy százados lánya a kérdéses személy. Mondjuk, hogy ezt hogy tudták pár óra alatt ezt kideríteni, miközben ellenzékinek sorolt lapoknak semmit nem adnak ki a repülők útvonalairól a minisztériumból, az nagy kérdés.

Nem Orbán Viktor kormányfő lánya, hanem egy Cipruson szolgálatot teljesítő magyar katona lánya utazott haza Ciprusról katonai repülővel – tudta meg az Origo kedden. A HM megerősítette az MTI-nek a portál információját.

Egy Cipruson szolgáló magyar katona lánya tért haza a honvédségi repülővel, nem Orbán lánya

Fotó: Facebook/Orbán Viktor

Az Origo kedden azt írta: Orbán Flóra egy a miniszterelnök vezetéknevével megegyező nevű tiszt kétéves kislánya. A nyár folyamán Cipruson szolgálatot teljesítő Orbán L. századost látogatta meg családja, felesége és a kétéves kislánya.

A cikkben kiemelték: "ismét egy aljas hazugság jelent meg egy balliberális fake news portálon Orbán Viktor miniszterelnökkel kapcsolatban".

Mint kifejtették: magyar katonák az ENSZ misszió keretein belül, több mint egy évtizede teljesítenek szolgálatot Cipruson. A Magyar Honvédség ezért katonai repülőgépeket szerzett be, hogy a kontingenseket szállítani tudják Ciprus és Magyarország között.

A nyáron Cipruson szolgálatot teljesítő parancsnok családja katonai repülővel tért haza a kiküldetésből – írta az Origo, kiemelve: a parancsnok – a NATO szabályoknak megfelelően – engedélyt kért családja szállítására, s azt meg is kapta a Magyar Honvédségtől. Kétéves kislánya, Flóra is a repülőgépen utazott. "Ő volt tehát az a kislány, akiről az LMP országgyűlési képviselője, Demeter Márta azt állította, a miniszterelnök lánya".

Demeter Márta betekinthetett a repülési iratokba. A portál szerint tehát az LMP-s képviselő tisztában volt vele, hogy a gép katonai repülést teljesített, így katonákat és családtagjaikat szállította, mégis "útnak indította az álhírt".

Ezt egyes médiumok úgy vették át, hogy nem kérdezték meg a kormány álláspontját, csak leközölték a hazug cikket – írta az Origo, megjegyezve: "így működik ma az álhírgyártás az ellenzéki oldalon".

A minisztérium az MTI-nek egyből válaszolt

Az MTI megkeresésére a Honvédelmi Minisztérium azt írta: Demeter Márta valótlanságokat állít, "hazudik". Kijelentései egyben sértőek a katonákra nézve is – írták. A képviselő ahelyett, hogy a hivatalos iratbetekintés alkalmával az általa szenzációnak vélt kérdésben megkérdezte volna a szakembereket, "kétes értékű politikai haszonszerzés céljából boszorkányüldözést hajt végre" – tették hozzá.

A HM azt írta, hogy a miniszterelnök vezetéknevével egyező nevű tiszt egyéves külszolgálaton tartózkodott Cipruson. Ez idő alatt – a százados saját költségén – a felesége és a miniszterelnök egyik lányával azonos nevű kislánya is kint tartózkodott – jelezték, hozzátéve: ez a jogszabályi előírásoknak megfelel, mivel saját költségén bármely katona kiviheti a családját külszolgálatra a szabályzók betartása mellett.

A katonatiszt családja egy kiképzési repülést folytató géppel tért haza, amire egyébként engedélyt kért és kapott is a honvédség illetékeseitől. Mindezen kérelem teljesítése nem ütközik szabályzókba, semmilyen többletköltséggel nem járt a honvédség számára – fejtette ki a HM.

(Hogy amúgy ki használja a Honvédség gépeit, azt egyes lapok nem tudhatják meg olyan könnyen – erről itt lehet bővebben olvasni.)

(MTI)

25 hozzászólásarrow_drop_down_circle

Apoca
"így működik ma az álhírgyártás az ellenzéki oldalon"
Ez tetszik. A kormányoldal maga az igazmondás - 140 elbukott sajtóper után. :-)
Ez itt nem minden hozzászólás, csak az utolsó néhány. Kattintson, ha mindet olvasná!
nezelodo
@Aki Én: Miért, ha a dakota vezér rágalmai miatt ellenük ítélnek a bíróságok hónapok múlva sorozatban, miért nem kérnek bocsánatot a habzó szájú, hőbörgő fideszesek, hogy a sikitókarihal szóhasználatát használjam, hátha felháborodik a saját intelligenciáján.
36
Nem tudom, ha Demeter Márta férje katonaként szolgálna Cipruson és a lánya azon a repülőgépen ülne, akkor is államtitkokat, sőt hadititkokat szolgáltatna ki és árulna el? De, maradnék csak a titok kiszivárogtatásnál és semmi családi romantika. Tőlem 50 évet biztos kapna a sitten.
Aki Én
@36: ,,Tőlem 50 évet biztos kapna a sitten."
Na jó, de te propagandista vagy.
namihami
Névazonosság--besz@rás.
Tele van a honi hadsereg tisztikarának családja (mert ugyebár csak nem egy koszoslábú bakának a lányát fogják fuvarozni és pláne grátisz) Orbán Viktor azonos nevű lányával.
Tényleg ennyire hülyének látszunk mi, kisemberek, onnan a magasból? Velünk már mindent be lehet szopatni? Vagy ez csak a nem-Orbán fanoknak szól? Vagy csak nekik?
Horizont
@36: Tehát nem az a problémád, hogyan szállíthatott egy katonai gép civileket hanem Demeter aki elmondta. Ja ...persze...bravó.
Pegero
@Aki Én: 13:48
Igazad van! Mit tanácsolsz, mit tegyek?
Tudod mit?
Aláírom a kinevezésedet!
Mától kezdve te leszel a Propelleren az észkombájn!

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.

Ingyenes hírlevél