A Mátészalka-Csenger és a Nyíregyháza-Nyírbátor vasútvonalakon december 9-től már autóbusszal végeztetné a személyszállítást a MÁV. A hírek szerint több más vonal is így járhat majd.

A Közlekedő Tömeg Facebook-bejegyzése szerint két vasútvonalat is bezárna a MÁV a téli menetrend életbe lépésétől, azaz december 9-től kezdve.

A Nyíregyháza-Nyírbátor és a Mátészalka-Csenger vonalakon ettől a dátumtól már autóbuszok hordanák az utasokat, ez egy közbeszerzési értesítőből derült ki. 

Bezár két vasútvonalat a MÁV Szabolcsban

Fotó: Illusztráció/wikipedia CC BY-SA 3.0/Taurus

Ám a buszok sem jelentenének megoldást, mivel a civil szervezete szerint ugyanolyan ritkán járnának, mint a vasúti járatok: naponta 2-4 forduló lenne. Ráadásul számottevően a buszos megoldás sem lenne gyorsabb a vonatnál, pedig ezeken a szakaszokon rengeteg lassújel fogta vissza a vasúti közlekedést a pálya rossz állapota miatt.

A szervezet úgy értesült, hogy a bezárásról nem a kormány, hanem a MÁV vezérigazgatója, Csépke András döntött személyesen, az

intézkedés két fő oka a költségtúllépés, illetve a kocsihiány. A MÁV-Start az idei évben 7 milliárd forinttal lépte túl azt az éves közszolgáltatási költségkeretet, amelyet a vonatok közlekedtetéséért a magyar államtól kap. Ennek fő oka minden bizonnyal az IC+-projekt, mely egyelőre komolyabb eredmények nélkül nyeli a cég és az adófizetők pénzét. Emiatt a cégvezetés látszatintézkedésekkel csökkenteni próbálja a kiadásait.

A Közlekedő Tömeg számításai szerint a buszjáratok üzemeltetését is beleszámolva a MÁV a két vonal bezárásával 35 millió forintot spórolhat meg – ami elenyésző a 250 milliárd forintos évi költségvetéséhez képest.

Ráadásul 

az ilyen “nullára amortizált” vonalakon érdemi megtakarítást nem hoz a személyszállítás leállítása. Az összeget végül tehát a központi költségvetésből kellene kipótolni, így a vonalak bezárása nem hogy megtakarítást, hanem akár évi 65 millió forint többletköltséget jelentene az adófizetők számára

- olvasható a bejegyzésben.

A Közlekedő Tömeg értesülései szerint más vonalak bezárását is tervezik a MÁV-nál Békéscsaba, Komárom, Miskolc, Pápa, Pécs, Székesfehérvár, Szolnok és Zalaegerszeg térségében.

30 hozzászólásarrow_drop_down_circle

papa.49
Na mi van máv. a csigajelmezes gyerek is megelőzött, szégyenetekben inkább bezárjátok a vonalat ???
Hol van ,,fónagy,, a közlekedési szagértő, erre mit hazudsz ???
Ez itt nem minden hozzászólás, csak az utolsó néhány. Kattintson, ha mindet olvasná!
papa.49
@wpym: Az elég aljas kampány fogás, hiszen tudták SOHA NEM FOGJÁK TELJESÍTENI !!!
Pl. ezzel is megvezették a vidéki embereket igen aljas módon !!!
kereső
@wpym: 15:03 csak nem azt akarod mondani,hogy a szent életű fidesz-kdnp hazudott azembereknek?
Lepényleső
Biztos jele annak,hogy folytatása lesz a felcsúti kisvasútnak?
wpym
@papa.49: Azert nem lepodtel meg, ugye? lol
Eladott Ország
Ellenzékben a fidesz óbégatott a leghangosabban a szárnyvonalak bezárása ellen. Tényleg állandó ingerük van arra, hogy hülyének nézzék az ország lakóit és kényük-kedvük szerint éljenek, mint Marci Hevesen. Európában nagyon csúnya szemekkel szemlélik az alakuló Dzsongorbánisztánt. A kis Dzsongok is fűbe harapnának, ha nem a saját zsebüket tömhetnék. Na menjetek a búsba! Lassan mondom, hogy megértsék: Ha o-lyan mesz-sze lak-ná-tok, mint a-mi-lyen hü-lyék vagy-tok, so-se ér-né-tek ha-za. Megemelt benzinköltséggel sem. Utóirat:
Augusztustól a fizetésük mellett kapnak az albérletükre és irodájukra költhető bérleti díjuk mellett drasztikusan megemelt üzemanyagköltséget is. A vidéki képviselők akár évi négymillió, a budapesti képviselők évi 1,2 millió forintot költhetnek üzemanyagra. Természetesen a mi pénzünkből. A négymilliós benzinpénzzel rendelkező képviselő az év minden egyes munkanapján legalább 520 kilométert vezethetne. Akkor fogyna el a benzinpénz, ha a 93 030 négyzetkilométer területű országunkban a honatya/anya minden nap autókázna Soprontól Nyíregyházáig. Ez 470 kilométer. Még maradna is 50 kilométer – ha pisilni kell mennie.

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.