A Mátészalka-Csenger és a Nyíregyháza-Nyírbátor vasútvonalakon december 9-től már autóbusszal végeztetné a személyszállítást a MÁV. A hírek szerint több más vonal is így járhat majd.

A Közlekedő Tömeg Facebook-bejegyzése szerint két vasútvonalat is bezárna a MÁV a téli menetrend életbe lépésétől, azaz december 9-től kezdve.

A Nyíregyháza-Nyírbátor és a Mátészalka-Csenger vonalakon ettől a dátumtól már autóbuszok hordanák az utasokat, ez egy közbeszerzési értesítőből derült ki. 

Bezár két vasútvonalat a MÁV Szabolcsban

Fotó: Illusztráció/wikipedia CC BY-SA 3.0/Taurus

Ám a buszok sem jelentenének megoldást, mivel a civil szervezete szerint ugyanolyan ritkán járnának, mint a vasúti járatok: naponta 2-4 forduló lenne. Ráadásul számottevően a buszos megoldás sem lenne gyorsabb a vonatnál, pedig ezeken a szakaszokon rengeteg lassújel fogta vissza a vasúti közlekedést a pálya rossz állapota miatt.

A szervezet úgy értesült, hogy a bezárásról nem a kormány, hanem a MÁV vezérigazgatója, Csépke András döntött személyesen, az

intézkedés két fő oka a költségtúllépés, illetve a kocsihiány. A MÁV-Start az idei évben 7 milliárd forinttal lépte túl azt az éves közszolgáltatási költségkeretet, amelyet a vonatok közlekedtetéséért a magyar államtól kap. Ennek fő oka minden bizonnyal az IC+-projekt, mely egyelőre komolyabb eredmények nélkül nyeli a cég és az adófizetők pénzét. Emiatt a cégvezetés látszatintézkedésekkel csökkenteni próbálja a kiadásait.

A Közlekedő Tömeg számításai szerint a buszjáratok üzemeltetését is beleszámolva a MÁV a két vonal bezárásával 35 millió forintot spórolhat meg – ami elenyésző a 250 milliárd forintos évi költségvetéséhez képest.

Ráadásul 

az ilyen “nullára amortizált” vonalakon érdemi megtakarítást nem hoz a személyszállítás leállítása. Az összeget végül tehát a központi költségvetésből kellene kipótolni, így a vonalak bezárása nem hogy megtakarítást, hanem akár évi 65 millió forint többletköltséget jelentene az adófizetők számára

- olvasható a bejegyzésben.

A Közlekedő Tömeg értesülései szerint más vonalak bezárását is tervezik a MÁV-nál Békéscsaba, Komárom, Miskolc, Pápa, Pécs, Székesfehérvár, Szolnok és Zalaegerszeg térségében.

30 hozzászólásarrow_drop_down_circle

papa.49
Na mi van máv. a csigajelmezes gyerek is megelőzött, szégyenetekben inkább bezárjátok a vonalat ???
Hol van ,,fónagy,, a közlekedési szagértő, erre mit hazudsz ???
Ez itt az összes hozzászólás. Kattintson, ha csak a legfrissebbeket olvasná!
papa.49
Na mi van máv. a csigajelmezes gyerek is megelőzött, szégyenetekben inkább bezárjátok a vonalat ???
Hol van ,,fónagy,, a közlekedési szagértő, erre mit hazudsz ???
justhpeter
@papa.49: Fónagy hallgat mint sz@r a fűben.
papa.49
@justhpeter: Emlékszem 2010. milyen nagy mellénnyel adta elő a vénszar, hogy minden lezárt vonalat megnyitnak, aztán megnyitottak párat, most meg már lezárják őket megint !!!
HAZUGSÁGOK TÖMEGE A KÖBÖN !!!
lusta
@papa.49: Melyik volt az a pár, amelyik még most is működik? Itt világvégét jelentették be. Emlékszem, ezzel kampányolt Tamás Barnabás és nyert. Azóta senki sem meri megkérdezni, mi is van a Putnok-Eger vonallal.
justhpeter
@papa.49: ... és ez mindaddig így is marad, amíg a birka hívei beveszik ezeket a hazugságokat.
KisGenyo2
Be kellene zárni az egész MÁV-ot a francba...
görbetükör
Fő, hogy a felcsuti kisvasút útja hosszabbítva lesz. A kedves vezér jobban tudja, mi kell a népnek!
magyarbakancs
@papa.49: Szomszédom vasutas.
Mutatott egy menet rendet 1905 -ből Balassagyarmat-Vác.
a menet idő 20 percel gyorsabb volt mint most jelenleg.
Czibor32
--==--Itt találsz meztelen lányok a városodban : Huit.Re/Lanyok
papa.49
@lusta: Én már nem emlékszem de megígérni megígérték vagy 20-20 bezárt vonal újraindítását, hogy abból mennyi valósult meg azt nem tudom ...
ila51
Nincs is sok értelme , ha gyalog lehagyják ...a bánat tudja , de nem szívesen maradnék egyedül egy fülkében ...az egyik ismerősöm jött fel a lányához Szentendrére , megszabadították az összes fuxától a vonaton
F_Viktor
@papa.49: Írod:
"...most meg már lezárják őket megint !!!"

Érdekes a cím is:
"Bezár két vasútvonalat a MÁV Szabolcsban"

Tehát nem a fityesz (orbán) zárja be, hanem a MÁV!
Bezzeg 2006-ban orbán (fityesz) szerint Gyurcsány zárta be, nem a MÁV!
papa.49
@F_Viktor: Megszokhattuk a csutigörény SOHA SEMMIÉRT NEM LEHET HIBÁS !!!
Zeta
@papa.49: lassan leválik a megyéről a Nyírefyházától keletre eső rész?
wpym
Elobb kellett volna, sot tobbet is szanalni fognak a muszaki allapotok es az egyre nagyobb mereteket olto letszamhiany miatt.
wpym
@KisGenyo2: A liberalizacio be is fogja tenni a kaput a Startnak.
wpym
@papa.49: A kornyekbeli mellekvonalakat a gyalazatos muszaki allapotuk miatt, mar nem fulujitani, hanem teljesen ujja kellene epiteni az agyazattol indulva. Ez milliardokba kerulne, amit soha az eletben nem koltenek ezekre a vonalakra. Innentol kezdve viszont nincs ertelme a folyamatos mukodtetesuknek.
Azon csodalkozom, hogy eddig nem leptek meg.
Qqberci
Száz vasutat, ezeret... szüntetnek meg, kell a mozdony Felcsutkára...
papa.49
@wpym: Igazad van ezen nincs mit vitatni, DE akkor miért óberkodtak azzal 2010 tavaszán, hogy ,,ők visszaállítják az mszp. kormány által bezárt vonalakat,, !!!
A műszaki állapot még a fővonalakon is hagy kívánni valót maga után, gondolok itt a sűrű felső vezeték szakadásra, ami részint a hálózat, részint a mozdonyok hibája, vagy a Bp. Nagykáta, Szolnok vonalon a rendszeres jelző berendezés hibára !!!
Szóval volna mit rendbe tenni bőven ...
Sámannus
a csuti sebest összekötik a moszkvai metróval.
Nessy
Kérjenek kis vasutat! Azt oda is építenek, ahol nem kellene!
Sandralita
Szeretnéd megtalálni egy nő egy éjszakát? Látogatás a = = > www.3xDate.top
Szalai30
---Itt találsz meztelen lányok a városodban : Huit.Re/Lanyok
papa.49
@wpym: Az elég aljas kampány fogás, hiszen tudták SOHA NEM FOGJÁK TELJESÍTENI !!!
Pl. ezzel is megvezették a vidéki embereket igen aljas módon !!!
kereső
@wpym: 15:03 csak nem azt akarod mondani,hogy a szent életű fidesz-kdnp hazudott azembereknek?
Lepényleső
Biztos jele annak,hogy folytatása lesz a felcsúti kisvasútnak?
wpym
@papa.49: Azert nem lepodtel meg, ugye? lol
Eladott Ország
Ellenzékben a fidesz óbégatott a leghangosabban a szárnyvonalak bezárása ellen. Tényleg állandó ingerük van arra, hogy hülyének nézzék az ország lakóit és kényük-kedvük szerint éljenek, mint Marci Hevesen. Európában nagyon csúnya szemekkel szemlélik az alakuló Dzsongorbánisztánt. A kis Dzsongok is fűbe harapnának, ha nem a saját zsebüket tömhetnék. Na menjetek a búsba! Lassan mondom, hogy megértsék: Ha o-lyan mesz-sze lak-ná-tok, mint a-mi-lyen hü-lyék vagy-tok, so-se ér-né-tek ha-za. Megemelt benzinköltséggel sem. Utóirat:
Augusztustól a fizetésük mellett kapnak az albérletükre és irodájukra költhető bérleti díjuk mellett drasztikusan megemelt üzemanyagköltséget is. A vidéki képviselők akár évi négymillió, a budapesti képviselők évi 1,2 millió forintot költhetnek üzemanyagra. Természetesen a mi pénzünkből. A négymilliós benzinpénzzel rendelkező képviselő az év minden egyes munkanapján legalább 520 kilométert vezethetne. Akkor fogyna el a benzinpénz, ha a 93 030 négyzetkilométer területű országunkban a honatya/anya minden nap autókázna Soprontól Nyíregyházáig. Ez 470 kilométer. Még maradna is 50 kilométer – ha pisilni kell mennie.

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.