Ha kamionok mennek az utakon, akkor működik a gazdaság – hangoztatta az innovációs és technológiai miniszter pénteken az M1-es autópálya főváros felé vezető oldalának 43-as kilométerénél, az óbaroki lehajtónál, ahol korszerű kamionos pihenőt adtak át.
Palkovics László innovációs és technológiai miniszter, Mészáros Lőrinc, az Autohof Óbarok kamionos pihenőhely tulajdonosa és Tessely Zoltán miniszterelnöki biztos átvágja a nemzeti színű szalagot a pihenőhely átadó ünnepségén az M1-es autópálya óbaroki lehajtója közelében 2018. december 7-én. A pihenőhelyen 124 kamionnak és 11 lakókocsinak tudnak helyet biztosítani. Ezen kívül 11 hűtőkamionnak és 4 túlméretes szerelvénynek. MTI/Bodnár Boglárka
Palkovics László az Autóhof Óbarok kamionos pihenőhely átadásán azt is mondta,
ha nincs mit szállítani, akkor a kamionok sem mennek, de most nem ez a helyzet.
Éppen ezért, mindenfajta olyan beruházás, mint az óbaroki, üdvözlendő – emelte ki a miniszter, aki reméli, hogy a jövőben még több ilyen épül Magyarországon, ami azt mutatja, gondosodnak a fuvarozókról.
A tárcavezető kiemelte, hogy
a szállítmányozási iparág 2010 óta minden évben 6 százalék feletti mértékben járul hozzá a hazai GDP-hez, ami kétezer milliárd forintot vagy afölötti összeget jelent.
Palkovics László felhívta a figyelmet arra, hogy komoly kihívások előtt áll az árufuvarozói szakma:
úgy tűnik Nyugat-Európában félnek a kelet-európai fuvarozóktól, ezért limitálni akarják őket
Magyarország a hasonlóan gondolkodó szövetségeseivel együtt minden lehetséges fórumon fellépett a brüsszeli szabályozási tervekkel szemben – mondta.
Jelezte, hogy értek el sikereket – például a tranzit és kétoldalú szállítások mentesülnek a kiküldetési irányelv alól, vagy nem kell kötelezően hazajönnie az üres kamionnak, szennyezve ezzel a környezetet –, de a heti rendszeres pihenőidő kabinban töltésére vonatkozó előírás enyhítésére tett magyar javaslatot nem tartalmazta az I. Mobilitási Csomag, amit hétfőn elfogadtak Brüsszelben. Nyugat-Európában a kamionban alvás tilalma alól kivételt csak az olyan parkolók jelentenének, mint az óbaroki, csakhogy "arrafelé sem nagyon vannak ilyenek" – fűzte hozzá.
Mészáros Lőrinc, az Autohof Óbarok tulajdonosa innovatív, hiánypótló beruházásnak nevezte a pihenőhelyet, amely egyedülálló hazánkban és valószínűleg Európában sincs hasonló. A parkoló 1,1 milliárd forintból épült meg, teljesen saját forrásból, hitel és támogatások nélkül – tette hozzá.
A tulajdonos elmondta, hogy a pihenőhelyen 124 kamionnak és 11 lakókocsinak tudnak helyet biztosítani. Ezen kívül 11 hűtőkamionnak, 4 túlméretes szerelvénynek, továbbá veszélyes anyagot, illetve élőállatot szállító szerelvénynek alakítottak ki parkolókat.
A területen külső kondipark, vandálbiztos fürdők és mosoda létesültek, de külön fürdési lehetőséget biztosítanak a női sofőröknek. A kamionvezetők kényelmét bolt, étterem, 19 szobás panzió, bankautomata, útdíj fizetési lehetőség és üzemanyagkút is biztosítja.
A tulajdonos kiemelte, hogy a fejlesztéssel tizenhat új munkahely jött létre.
Tessely Zoltán, a térség fideszes országgyűlési képviselője, miniszterelnöki biztos a hazai közlekedés-fejlődés történetének egyik fontos állomásának nevezte az átadót. Úgy vélte, a 21. század hajnalán egyre több ilyen fejlesztésre van szükség, mert növeli a versenyképességet, felgyorsítja a gazdasági folyamatokat.
Megemlítette, hogy "Pannónia Szívében" számos hasonló beruházás indult el, ezek közé sorolta a mezőgazdasági mintagazdaságok létrejöttét, Felcsúton a stadion és a sportcsarnok megépülését, Martonvásáron a kompakt neutronforrás és az agrár innovációs centrum megvalósítását.
A még el nem kezdett fejlesztések között említette Kajászón a világszabadalomnak minősített biofoszfát üzem, Bicskén pedig az intermodális csomópont megépítését.
A sajtóanyag szerint az Autohof Óbarok beruházásnál kiemelt szempont volt a környezeti értékek megóvása: 18 ezer négyzetméternyi zöldfelületet alakítottak ki, a melegvízellátást napkollektorok segítik, az öntözést pedig összegyűjtött esővízzel biztosítják.
Forrás: MTI
23 hozzászólásarrow_drop_down_circle
Azért a balkáni kamionoktól ments meg Uram minket!
Persze hogy megy a keleti szállító cégeknek, hiszen esetenként lerobbant jármű parkkal, balkáni fizetésért és munkakörülmények közötti pilótákkal alá tudnak igérni a nyugati cégeknek! Pihenés idő, napi munkaidő betartása a Holdban. "pihenés a fülkében", kaja az árokszélén, vagy a parkolóban kis gázfőzőn melegített konzerv.
Állandó versenyfutás az idővel, hogy időben érkezzen, ép rakománnyal.
Már értem, miért nem bírja az MTA-t. Le kell őket butítani az ő szintjére,sőt, az alá és akkor majd "similis simile gaudet!" Addig viszont ott tart be, ahol tud! Bár ekkora baromságot mondani, ahhoz már olyan szint kell, ami az övé!
Egyébként miért nem működik a RiRo?...
csak románt és magyart "full rizikóra"!...vasárnap duplán működik Palkovics et.?
.
tudode
Azért "valaki" feltehetné azt a kérdést, hogy
.
----- Miért szűnt meg a kamionszállítás Magyarországon?
vonattal-termeszetesen.blog.hu/2017/0...
.
""""2012 decemberével megszűnt a RoLa forgalom Magyarországon, pedig a szolgáltatás csúcsán évi 100 ezer kamiont raktak vonatra, hogy biztonságosan és környezetkímélő módon szeljék át az országot, tehermentesítve a közutakat és a határátkelőket.""" (...))
.
Az más, hogy a PAPI BÁNYÁJÁHOZ nem lehet csatlakoztatni KAMION ÁTRAKODÓT!
.
444.hu/2018/08/01/nagy-a-forgalom-az-orban-banyanal-es-gyakran-feltunnek-meszaros-lorinc-uzlettarsanak-teherautoi-is
.
A lényeg, hogy a NEMZETI CSALÁDI vállalkozás működjön!
Jó, hogy végre épül parkoló, mert kurva kevés van. Igen, Nyugaton is nagyon gáz a parkolóhiány. Főleg a fricceknél.
Hanem az ostoba megjegyzésről szól a polémia.
Aki magas labdát ad fel, ne lepődjön meg, ha leütik!
Jaj de elfogadnám én azt a szar életet amit a "Fritzeknél "van. Akkor lenne karácsonyunk,húsvétunk,születésnapunk,névnapunk. Lenne gyógyszerünk,ismernénk és ehetnénk a parizeren kívül mást is. Én nem élet ott sajnos,de van kinn ismerősöm és érdekes,soha nem panaszkodik.( már mint az anyagiak miatt) Ő is elmúlt 60 éves és a pénz nem gyógyítja meg a korral járó betegségeket,de őt például a diagnózistól számított két héten belül megműtötték. Most lábadozik. Comb és térd protézist kapott.TB-re,nem magán úton,magán kórházban.
kérdezte a telefonos nővérke,hogy tudok-e rögtön jönni! Holnap is jó kérdeztem!Mire ő
OK.,de hányra!! Dolgozni csak pontosan...égen! És milyen jó érzés
,ha pár évig nem mész a "Daktarihoz",akkor jön egy csekk a ill."Betegkasszától" hálából!
Új hozzászólás