Az innovációs és technológiai miniszter mindenhez is ért.
A Budapest-Belgrád vasútvonal magyarországi szakasza fejlesztésének, kivitelezésének és finanszírozásának koordinálásával foglalkozó kormánybiztossá nevezték ki Palkovics László innovációs és technológiai minisztert.
Az erről szóló kormányhatározat pénteken jelent meg a Magyar Közlönyben. E szerint a magyar és a kínai kormány között a Budapest-Belgrád vasútvonal magyarországi szakaszának fejlesztéséről, kivitelezéséről és finanszírozásáról született egyezményben foglalt feladatok koordinációjáért felelős kormánybiztossá nevezték ki Palkovics Lászlót két évre. A kormánybiztos február elsejétől tölti be tisztségét.
Fotó: kormany.hu/Árvai Károly
Mint ismertették, a kormánybiztos ellátja a Budapest-Belgrád vasútvonal magyarországi szakaszának fejlesztésével összefüggésben felmerülő jogalkotással kapcsolatos előkészítési feladatokat, kezdeményezi a jogalkotási döntések meghozatalát, a projekt megvalósításához kapcsolódó kormányzati és – a külpolitikáért és az államháztartásért felelős miniszterrel együttműködve – nemzetközi koordinációs feladatokat, továbbá koordinálja a Kínai-Magyar Vasúti Nonprofit Zrt. működését, valamint a MÁV Magyar Államvasutak Zrt. projekttel kapcsolatos tevékenységét.
A kormánybiztos tevékenységét a miniszterelnök irányítja és munkáját díjazás nélkül látja el.
A Budapest és Belgrád közötti kétvágányú villamosított vasútvonal kiépítéséhez 350 kilométernyi vasúti szakaszt kell felújítani, ebből 166 kilométer Magyarországon, 184 pedig Szerbián halad át. A személyforgalom mellett ezen az útvonalon jelentős teherforgalmat lehet majd lebonyolítani. A tervek szerint így a Kína által a pireuszi kikötőbe behajózott, Nyugat-Európába szánt árut Szerbián és Magyarországon keresztül tudják majd a leggyorsabban szállítani. A tervek szerint a teljes felújítás és a korszerűsítés 2023-ra fejeződhet be.
(MTI)
32 hozzászólásarrow_drop_down_circle
@lusta: Kérded ,,hová megy a lé.. ez nem igazán kérdéses ahhoz az 5-600 milliárdhoz ami már meg van !!!
Ezek szerint a kormányzat csupa Bukfencből áll!
Nehogy már ingyen kelljen törnie azt a szép testét ennyi lélekölő feladat alatt.
az elmúlt napok két vasutas gumicsontja
Mindkettő egyértelmű állatorvosi ló gyanús ma matyar történet, na és vasútról van szó. Ezen túl – na meg attól, hogy rongyosra tépik a szájukat a dologhoz egy cseppet sem konyítók – a kéz dolog más, pontosabban nagyon más általános szokásra példa.
Felreppent a hír – tegyük hozzá ismét -, hogy az egyik kínai vasútépítő cég jelentkezett (hogy és miképp arról nem szól a fáma) megcsinálná a repülőtér vasúti kapcsolatát, egy valóban gyorsvasúti megoldással. Külön erre a célra szolgáló pályán haladna. Saját magának, saját pénzéből és ők is üzemeltetnék. Amivel egy valóban korszerű és használható megoldás születhetne az áldatlan állapot feloldására (Nem egy szerencsétlen gagyi mint az eddigi, vagy a Dávidka világmegváltó ötletelése).Persze azonnal elkezdődött a süketelés pro és kontra. A kormánypártiak attitűdje még érthető is, hisz az ilyenen nem kereshetik magukat gennyesre (bár tartok tőle, hogy megtalálják a módját). Az un. ellenzék élen a szerencsétlen zuglói polgival, meg zsigerből pampog.
Igazából még el sem csitultak a hullámok mikor jő a derék MTI és lihegve jelenté: „A Budapest-Belgrád vasútvonal magyarországi szakasza fejlesztésének, kivitelezésének és finanszírozásának koordinálásával foglalkozó kormánybiztossá nevezték ki Palkovics László innovációs és technológiai minisztert,”!
Nos ennek a sok lapvető pikantériája mellett azért van egy üzenete. S ez abban csúcsosodik ki, hogy a két dologban a kínai és vasút a közös, a többi teljesen más. Kezdve a tényleges szükséglettől (nem mintha ez nálunk számítana), egészen addig, hogy csókosok sokat, nagyon sokat keresnek rajta. Ami pedig a tényeket illeti, nagy az esélye annak, hogy mindkettő csak porhintés! =))
Erre ők egy durván túlárazott, kihasználatlan vonalat építenek. A felét úgyis ellopják a pénznek.
uploads.disquscdn.com/images/b21683036805bfb52ad5b851a81ef731a2bf2aeb23963a4f66aea1e913c4b9f2.jpg?w=600&h=369
www.facebook.com/orbanviktor/videos/10155738716956093/
Csak annyit: az elgondolás elbaszottságát – Orbán és csatlósai ellenkező előjelű állításaival szemben – az képezi, hogy a Kína nyakába borulás gyakorlatilag csak Kína számára tartogat gazdasági, esetleg politikai előnyöket. A kínai cégek – állami hitellel megtámogatva – olyan beruházásokat hajtanának végre, amelyeknek nyertese az ázsiai ország. Pont.
Erről sokat fogunk még beszélni, most inkább arról emlékezzünk meg, hogyan forgatja a fideszes állampárt a Kínával kapcsolatos köpönyeget, midőn éppen olyan gazdasági megállapodásokat készülnek kötni a kommunista élharc országával, amelyek soha a büdös életben nem térülnek meg (nesze neked, Budapest-Belgrád vasútvonal), és amelyek aránytalanul nagy és fölösleges terheket rónak az adófizetőkre.
magyarok sem juthatnak vele dűlőre? Csak beszél,de soha nem mond semmit belőle?
Kína ebbe az irányba fejleszt inkább:
www.geopolitika.hu/hu/2017/03/10/az-afrikai-vasutfejlesztes-kilatasai-a-kinai-szerepvallalas-fenyeben/
Új hozzászólás