Az innovációs és technológiai miniszter mindenhez is ért.

A Budapest-Belgrád vasútvonal magyarországi szakasza fejlesztésének, kivitelezésének és finanszírozásának koordinálásával foglalkozó kormánybiztossá nevezték ki Palkovics László innovációs és technológiai minisztert.

Az erről szóló kormányhatározat pénteken jelent meg a Magyar Közlönyben. E szerint a magyar és a kínai kormány között a Budapest-Belgrád vasútvonal magyarországi szakaszának fejlesztéséről, kivitelezéséről és finanszírozásáról született egyezményben foglalt feladatok koordinációjáért felelős kormánybiztossá nevezték ki Palkovics Lászlót két évre. A kormánybiztos február elsejétől tölti be tisztségét.

A Budapest-Belgrád vasútvonalért felelős kormánybiztosnak nevezték ki Palkovics Lászlót

Fotó: kormany.hu/Árvai Károly

Mint ismertették, a kormánybiztos ellátja a Budapest-Belgrád vasútvonal magyarországi szakaszának fejlesztésével összefüggésben felmerülő jogalkotással kapcsolatos előkészítési feladatokat, kezdeményezi a jogalkotási döntések meghozatalát, a projekt megvalósításához kapcsolódó kormányzati és – a külpolitikáért és az államháztartásért felelős miniszterrel együttműködve – nemzetközi koordinációs feladatokat, továbbá koordinálja a Kínai-Magyar Vasúti Nonprofit Zrt. működését, valamint a MÁV Magyar Államvasutak Zrt. projekttel kapcsolatos tevékenységét.

A kormánybiztos tevékenységét a miniszterelnök irányítja és munkáját díjazás nélkül látja el.

A Budapest és Belgrád közötti kétvágányú villamosított vasútvonal kiépítéséhez 350 kilométernyi vasúti szakaszt kell felújítani, ebből 166 kilométer Magyarországon, 184 pedig Szerbián halad át. A személyforgalom mellett ezen az útvonalon jelentős teherforgalmat lehet majd lebonyolítani. A tervek szerint így a Kína által a pireuszi kikötőbe behajózott, Nyugat-Európába szánt árut Szerbián és Magyarországon keresztül tudják majd a leggyorsabban szállítani. A tervek szerint a teljes felújítás és a korszerűsítés 2023-ra fejeződhet be.

(MTI)

32 hozzászólásarrow_drop_down_circle

SystemError
Aktuális lopás és anyját is eladó,nemzetáruló átlag fideszes biztos. Nem röhögni, Viktor könnye kicsordul az ilyenektől!
Ez itt az összes hozzászólás. Kattintson, ha csak a legfrissebbeket olvasná!
SystemError
Aktuális lopás és anyját is eladó,nemzetáruló átlag fideszes biztos. Nem röhögni, Viktor könnye kicsordul az ilyenektől!
lusta
A kis kínaiak odahaza a tibeti vasutat olcsóbban építették meg. Kérdés, hová megy a lé?
papa.49
Amihez eddig hozzányúlt az mind szarrá lett befuccsolt, ez is ilyen lesz !!!
@lusta: Kérded ,,hová megy a lé.. ez nem igazán kérdéses ahhoz az 5-600 milliárdhoz ami már meg van !!!
Nessy
Ezek szerint Palkovics egyik feladatára sem alkalmas önállóan? Kap három, négy egész embert kívánó feladatot, ahol aztán csak a kapott szöveget kell felolvasni, a pénzt begyűjteni, és ami még működik, azt tönkre tenni. Úgy látszik erre tökéletesen alkalmas, lásd: MTA, kutató intézetek!
colibri
Akkor most miniszter is, meg kormánybiztos is ez a bukott oktatásügyi hadarógép?
relatív
Ez a kerge-birka mindent elvállal. Nyilván, hogy vasúti berkekben nem volt aki olyan jól kezelné a semmit, mint a most kinevezett, a költségeket pedig nagy gyakorlattal tudja eltüntetni, mint azt az MTA esetében IS tette !
lampa laz
@Nessy: az oktatás terén mint államtitkár már bizonyította nem mindennapi "tehetségét". O1G-nek ez pont elég volt ahhoz, h megbízható emberként vegye maga mellé. Ahogy írtad, "nagytudású" ember, törni, zúzni tud, úgy is néz ki, mint egy buldôzer.
solidedge
És mindez mellé Palkovics el tudja fingani a Marseillest.
Nessy
Hogy volt anno Csinn - Bumm cirkuszban? Bukfenc mindent tud!
Ezek szerint a kormányzat csupa Bukfencből áll!
namihami
Remélem, hogy az újabb sarzsi mellé dukàl a hozzátartozó plusz díjazás is.
Nehogy már ingyen kelljen törnie azt a szép testét ennyi lélekölő feladat alatt.
namihami
@solidedge: Ha azt talán nem, mert nem érintett a dologban, de a Székely himnusz pártfeladat.
RonaGyuri
Bár egyik sem kisvasút,

az elmúlt napok két vasutas gumicsontja

Mindkettő egyértelmű állatorvosi ló gyanús ma matyar történet, na és vasútról van szó. Ezen túl – na meg attól, hogy rongyosra tépik a szájukat a dologhoz egy cseppet sem konyítók – a kéz dolog más, pontosabban nagyon más általános szokásra példa.
Felreppent a hír – tegyük hozzá ismét -, hogy az egyik kínai vasútépítő cég jelentkezett (hogy és miképp arról nem szól a fáma) megcsinálná a repülőtér vasúti kapcsolatát, egy valóban gyorsvasúti megoldással. Külön erre a célra szolgáló pályán haladna. Saját magának, saját pénzéből és ők is üzemeltetnék. Amivel egy valóban korszerű és használható megoldás születhetne az áldatlan állapot feloldására (Nem egy szerencsétlen gagyi mint az eddigi, vagy a Dávidka világmegváltó ötletelése).Persze azonnal elkezdődött a süketelés pro és kontra. A kormánypártiak attitűdje még érthető is, hisz az ilyenen nem kereshetik magukat gennyesre (bár tartok tőle, hogy megtalálják a módját). Az un. ellenzék élen a szerencsétlen zuglói polgival, meg zsigerből pampog.
Igazából még el sem csitultak a hullámok mikor jő a derék MTI és lihegve jelenté: „A Budapest-Belgrád vasútvonal magyarországi szakasza fejlesztésének, kivitelezésének és finanszírozásának koordinálásával foglalkozó kormánybiztossá nevezték ki Palkovics László innovációs és technológiai minisztert,”!
Nos ennek a sok lapvető pikantériája mellett azért van egy üzenete. S ez abban csúcsosodik ki, hogy a két dologban a kínai és vasút a közös, a többi teljesen más. Kezdve a tényleges szükséglettől (nem mintha ez nálunk számítana), egészen addig, hogy csókosok sokat, nagyon sokat keresnek rajta. Ami pedig a tényeket illeti, nagy az esélye annak, hogy mindkettő csak porhintés! =))
justhpeter
Két dolog lehetséges. Egyik, hogy Palkovics régi vasutas családból származik és már az anyatejjel együtt szívta be a vasúti tudományokat, a másik az. hogy gyermekkorában volt kisvasútja, amin gyakorolhatott. Mindkét oldalról nagy szakértelemre tehetett szert.
desiro
Amibe ez a projekt kerül (kb a harmadából) a Celldömölk - Győr, Szombathely - Székesfehérvár és Zalaszentiván - Nagykanizsa vonal szakaszt teljesen fel lehetne újítani. A felsorolás nem teljes, de az állapotok közismertek.
Erre ők egy durván túlárazott, kihasználatlan vonalat építenek. A felét úgyis ellopják a pénznek.
Cicamama55
Hátha ehhez jobban ért mint az oktatáshoz?! Egy biztos, ezen a területen sokkal több pénzt lehet elsummantani! :((((((((
kereső
@Cicamama55: Ó hát nem csak az oktatás van a kisujjában, hanem a tudományos kutatás IS! Most verik szét éppen- palkovics segedelmével.
Eladott Ország
Szétloptak orbán viktorék mindent, most semmire sincs lóvé, ezért kellenek a megszorítások: LTP támogatás megszüntetése, 400 túlóra, stb.. CUMI lesz a következő évtized orbán viktornak köszönhetően, akit bíróság előtt kell majd elítélni!
uploads.disquscdn.com/images/b21683036805bfb52ad5b851a81ef731a2bf2aeb23963a4f66aea1e913c4b9f2.jpg?w=600&h=369
Eladott Ország
Hihetetlenül nagy a fennforgás Kína seggének nyaldosásában és a Magyarország számára megint beláthatatlan (vagy nagyon is belátható?) következményekkel járó kibaszatos gazdasági kapcsolatok építésében. Néhány napra a jelentéktelen, de annál nagyobb küldetéstudattal felszerelkezett kisember a világ urának képzelheti magát, e tekintetben az alábbi videó többet mond könyvtárnyi szakirodalomnál:
www.facebook.com/orbanviktor/videos/10155738716956093/
Csak annyit: az elgondolás elbaszottságát – Orbán és csatlósai ellenkező előjelű állításaival szemben – az képezi, hogy a Kína nyakába borulás gyakorlatilag csak Kína számára tartogat gazdasági, esetleg politikai előnyöket. A kínai cégek – állami hitellel megtámogatva – olyan beruházásokat hajtanának végre, amelyeknek nyertese az ázsiai ország. Pont.
Erről sokat fogunk még beszélni, most inkább arról emlékezzünk meg, hogyan forgatja a fideszes állampárt a Kínával kapcsolatos köpönyeget, midőn éppen olyan gazdasági megállapodásokat készülnek kötni a kommunista élharc országával, amelyek soha a büdös életben nem térülnek meg (nesze neked, Budapest-Belgrád vasútvonal), és amelyek aránytalanul nagy és fölösleges terheket rónak az adófizetőkre.
Lepényleső
Legjobb választás erre a posztra,nem csak a szerbek nem értik miket hadar össze,a
magyarok sem juthatnak vele dűlőre? Csak beszél,de soha nem mond semmit belőle?
lusta
@RonaGyuri: Tegyük a ferihegyi gyorsvasút pilléreken menne. A kínaiak a vasútjaikat igyekeznek szupergyorssá építeni és ennek egyik feltétele a kereszteződésmentesség. Valami ilyent akanak itt is megvalósítani.
lusta
@RonaGyuri: Ellenben a megvalósítás miértje az érdekes. Ők terveznék, ők építenék, ők működtetnék, ők finanszíroznák és 30 év múlva lenne a magyar állam tulakjdona. Ez itt a nagy gond. Az őkben nincs benne a mi honnan kapjuk a naaaaagy zsozsót.
Qqberci
A néhai Akadémia épülete lesz a főpályaudvar?...
Cicamama55
@kereső:09.14 Nem tetszik, de sajnos igaz! Én is így látom!
Eladott Ország
@Lepényleső: Palkovicshoz külön jeltolmács kell, mellesleg az is minek, annyi baromságot képes összehordani.
kissé felnőttem
A bölcsek kövére beült a hintába, lám még mihez nem ért, kiderül aztán ha a vonat se áll meg meg a hinta se,?? majd MTA megáll
papa.49
@Horizont: NINCS NEKI OLYAN )))))))))))))))))))))
Flashianna
Üdvözöljük a legjobb szex társkereső oldalon >>> tinyurl.com/kp95cw8

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.