Újra napirenden van vasúti mellékvonalak bezárása 

Felszámolná mellékvonalakat a Fidesz. Tizennégy szakasz van veszélyben, de az önkormányzati választások előtt jegelnék az ügyet – tudta meg a Népszava.

Értesüléseik szerint a vonalszakaszok megszüntetésének előkészítését jelzi az is, hogy Fónagy János államtitkár irányításával már javában tart a párhuzamosságokat csökkenteni hivatott egységes országos vasúti- és buszmenetrend létrehozása. A hírt megerősítette a lapnak a Közlekedő Tömeg Egyesület egyik alapítója, Gyöngyösi Máté is.

Összesen 14 vasúti mellékvonalat szüntetne meg a kormány

Gyöngyösi emlékeztetett: a MÁV Start Zrt. már tavaly két Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei vasútvonalon is arra írt ki közbeszerzési pályázatot, hogy a szerelvényeket autóbusszal váltsák ki. Az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) ugyan egyelőre megakadályozta, hogy a kiírásban szereplő december 9-e legyen az utolsó nap, amikor vonat jár a Nyíregyháza-Nyírbátor és a Mátészalka-Csenger vonalon, de a tárca csak általánosságokat közölt a vonalak bezárásával kapcsolatban. A Népszava úgy tudja, hogy a tárca elszánt:

további 12 szárnyvonalat akarnak felszámolni, mert a cég többmilliárdos hiányából faragniuk kell. A korábbi két megszüntetésre ítélt szakasszal együtt 14 vonalat számolnának fel.

Cikk- és címlapkép: Pixabay

(Népszava)

35 hozzászólásarrow_drop_down_circle

Gauntlet
Érdekes, amikor balos kormány volt, ebből mekkora uszítást csináltak, hogy ez egy támadás a nemzet ellen!
Ez itt nem minden hozzászólás, csak az utolsó néhány. Kattintson, ha mindet olvasná!
KisGenyo2
@wpym: Ha az összes MÁV dolgozó közmunkabéren maradhatna otthon, amíg nem lesz nyugger, vagy nem talál másik állást, 1500 új buszt vennének évente a volánoknak, 2000 fővel nőne a buszsofőr állomány, még akkor is kevesebb mint fele annyiba kerülne mint a MÁV jelenleg. ;-)
KisGenyo2
@lusta: Nem kell felszámolni, csak ne legyen állami. ;-)
Papuska1
Nem értek egyet egyetlen vasútvonal megszüntetésével sem! Némi korszerűsítéssel és racionalizálással minden vonal vesztesége csökkenthető! Ha a környezetbarátságot is figyelembe vesszük, összességében gazdaságossá tehető! A ráfizetéses vonalak kihasználatlansága a lassúságukból, a korszerűtlen kocsikból adódik. Automatizálással, pályakorszerűsítéssel, villamosítással, gyors modern helyi vonatok beállításával, főként Uniós pénzből tartósan a vasúton tartható lenne a forgalom, sőt némi teherforgalomra is esély lenne. Túl sok kamion füstöl üreg dízelmotorokkal az utakon! Pont ezeken az útvonalakon is.
lusta
@justhpeter: A buszok nem mennek be Nyékre az állomáshoz, Miskolcon meg a Tiszaihoz.
wpym
@KisGenyo2: Tessek Homolya es Csepke kartarsaknak eloadni...lol
advocat
@Papuska1: Nézve Európát, nem igazán érthető. Mindenhol (akár Szerbia, akár Ausztria, stb.) szűnnek meg a vasutak. Csak a fővonalak maradnak. Meg hétvégére - esetleg - turista mutatványnak.

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.