A BKV-nál nincs nagy hiány sofőrükből – bár van, hogy főállású pedagógus ugrik be vezetni –, ellenben a MÁV-nál már érezhető a munkaerőhiány.

Az atv.hu cikke szerint a közlekedési vállalatoknál is egyre nagyobb gondot jelent a munkaerőhiány, a BKV-nál képzésekkel, a MÁV-nál 60 pontos akciótervvel és a közösségi média bevetésével próbálják meg orvosolni a helyzetet.

Vonatjáratok maradnak ki a munkaerőhiány miatt

Fotó: Illusztráció/pixabay.com CCO

A BKV-nál jelenleg nagyjából 3800 fő dolgozik főállású sofőrként (autó- és trolibuszon 2550 fő, villamoson 940, metrón 323 fő), a cég szerint 2017-re megállították a sofőri létszám csökkenését, azóta némi emelkedés figyelhető meg. Mindazonáltal most is folyamatos a felvétel ezekbe az állásokba.

Az Egységes Közlekedési Szakszervezet szerint a BKV által közölt számok reálisak, bár ők úgy értesültek, tavaly még 3-400 járművezető hiányzott, ez redukálódott mostanra 200-250 főre. Ám a szakszervezet szerint az is tény, hogy kisegítő munkaerőt alkalmaznak a cégnél, ők olyan főállású pedagógusról tudnak, aki beugrik sofőrködni másodállásban.

A MÁV-nál már nagyobb a gond, az atv.hu-nak megerősítették, hogy többszáz fős létszámhiánnyal küzdenek, az alábbi munkakörökbe keresnek embert: 

pénztáros, vezető jegyvizsgáló, mozdonyvezető járműszerelő, tolatásvezető, biztosítóberendezési és távközlési műszerész, felsővezeték-szerelő, forgalmi szolgálattevő és mérnök.

A Vasutasok Szakszervezetének elnöke az atv.hu-nak úgy nyilatkozott, hogy a nagyjából 700 fős létszámhiány már most is érzékelhető a gyakorlatban, például a váci vonalról már most olyan jelzéseket kaptak, hogy vonatjáratok maradnak ki, vagy éppen jegyvizsgáló, vagy mozdonyvezető nincsen a vonaton.

8 hozzászólásarrow_drop_down_circle

Eladott Ország
Nincs elég munkaképes ember Kárpátalján, Erdélyben? Tessenek szívesek lenni szólni nekik, hogy itt van a sok finom meló. Így megköszönhetik Victornak a, stadionokat, kórházakat, iskolákat. Ja, hogy ennyi pénzért már ők se jönnek ide?! Mert itt, a nagyfene magyar Magyarországon az a helyzet, hogy a fedezet és nyakló nélküli ígérgetések és válogatott pénzszórások mögött egy uniós támogatások hiányában gazdasági növekedést produkálni képtelen, bezárkózó, kirekesztő, összeráncolt homlokú társadalom húzódik. Ahol lassan minden ötödik gyerek külföldön születik meg, ahol a kivándorlók jelentős része nem akar visszajönni, és ahol a külföldi munkavállalók száma lassan meghaladja a versenyszférában foglalkoztatott, adót fizető állampolgárok számát. A kör bezárult, pedig minden kör természeténél fogva eleve zárt. Nem lehet már a dübörgő sikernyilatkozatokkal elfedni, hogy a tartós munkaerőhiány a gazdaság termelékenységét veszélyezteti. És nem az a baj, hogy az Orbán család esetleg nem tud lángost zabálni a Balaton partján, mert nincs ki megsüsse azt a rohadt lángost, hanem hogy íme hát meglett a böjtje annak, hogy néhány szupertehetséges országépítő zseni feneketlen étvágyában nem tudta, mikor elég a harácsból.
Ez itt nem minden hozzászólás, csak az utolsó néhány. Kattintson, ha mindet olvasná!
papa.49
A lényeg a Vezérig. 5.5 millás fizetése a többi felejthető !!!
Lepényleső
A kisvasút azért még üzemel a kertek alatt?
vadsanca
Amúgy is elég drága a tömegközlekedés, normális bért kell adni a munkavállalónak! A vezérkar meg csökkentse a saját bérét!
Hány %-os az eltérés a mozdonyvezetők és az improduktívak között? De a többi fizikai állományú vasutasról sem feledkezzünk meg!
vadsanca
@Eladott Ország: Úgy látom ez ki van használva maximálisan.
vadsanca
@Eladott Ország: Lehet, hogy ott olcsóbbak -esetleg ingyenes- az árak és eredményezhetik a kihasználtsági maximumot.
Gratulálok a vezérkarnak a hatékonyság növelése érdekében végzett kimagasló teljesítményért!

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.