A BKV-nál nincs nagy hiány sofőrükből – bár van, hogy főállású pedagógus ugrik be vezetni –, ellenben a MÁV-nál már érezhető a munkaerőhiány.
Az atv.hu cikke szerint a közlekedési vállalatoknál is egyre nagyobb gondot jelent a munkaerőhiány, a BKV-nál képzésekkel, a MÁV-nál 60 pontos akciótervvel és a közösségi média bevetésével próbálják meg orvosolni a helyzetet.
Fotó: Illusztráció/pixabay.com CCO
A BKV-nál jelenleg nagyjából 3800 fő dolgozik főállású sofőrként (autó- és trolibuszon 2550 fő, villamoson 940, metrón 323 fő), a cég szerint 2017-re megállították a sofőri létszám csökkenését, azóta némi emelkedés figyelhető meg. Mindazonáltal most is folyamatos a felvétel ezekbe az állásokba.
Az Egységes Közlekedési Szakszervezet szerint a BKV által közölt számok reálisak, bár ők úgy értesültek, tavaly még 3-400 járművezető hiányzott, ez redukálódott mostanra 200-250 főre. Ám a szakszervezet szerint az is tény, hogy kisegítő munkaerőt alkalmaznak a cégnél, ők olyan főállású pedagógusról tudnak, aki beugrik sofőrködni másodállásban.
A MÁV-nál már nagyobb a gond, az atv.hu-nak megerősítették, hogy többszáz fős létszámhiánnyal küzdenek, az alábbi munkakörökbe keresnek embert:
pénztáros, vezető jegyvizsgáló, mozdonyvezető járműszerelő, tolatásvezető, biztosítóberendezési és távközlési műszerész, felsővezeték-szerelő, forgalmi szolgálattevő és mérnök.
A Vasutasok Szakszervezetének elnöke az atv.hu-nak úgy nyilatkozott, hogy a nagyjából 700 fős létszámhiány már most is érzékelhető a gyakorlatban, például a váci vonalról már most olyan jelzéseket kaptak, hogy vonatjáratok maradnak ki, vagy éppen jegyvizsgáló, vagy mozdonyvezető nincsen a vonaton.
8 hozzászólásarrow_drop_down_circle
Hány %-os az eltérés a mozdonyvezetők és az improduktívak között? De a többi fizikai állományú vasutasról sem feledkezzünk meg!
Gratulálok a vezérkarnak a hatékonyság növelése érdekében végzett kimagasló teljesítményért!
Új hozzászólás