Elárulták a rendőrök, hogy milyen elvek mentén ellenőrzik majd a sebességhatárok betartását az utakon. 

Így használják ezentúl a rendőrök a traffipaxokat

Fotó: Police.hu

A Rádió 1 reggeli műsorában, a Sebestyén Balázs nevével fémjelzett Balázsékban telefonos interjút adott Óberling József főosztályvezető rendőrezredes, rendőrségi főtanácsos. A beszélgetés gerincét az a téma adta, hogy a rendőrség egy ideje már nem árulja el előre, hogy hol fog sebességmérést végezni.

"Az, hogy nem látnak bennünket, az nem azt jelenti, hogy elbújtunk" – reagált a rendőrvezető, majd azt a példát hozta fel, hogy "nemcsak ott nem szabad lopni, ahol kamera van, hanem máshol sem".

A főtanácsos elmondta, hogy ameddig közzétették az ellenőrzési helyeket, addig ott azokon a pontokon mindenki betartotta a szabályokat.

"Ahogy elfordultunk, seggre ült a fegyelem, elnézést a kifejezésért"

– mondta Óberling, aki szerint ennek a baleseti statisztikákra is hatása volt, és ezért változtatni kényszerültek a korábbi módszereken.

A rádióműsorban elhangzott, hogy világszerte bevett módszer, hogy a rendőrség nem jelenti be, hogy mikor és hol fog sebességet mérni. Óberling elmondta továbbá, hogy a forgalomban közlekedő sebességmérő autóiknak nem kell gyorsan hajtaniuk ahhoz, hogy az előttük levő gyorshajtók sebességét pontosan megállapítsák, a műszerek ugyanis képesek a sebességkülönbség meghatározására. És nemcsak az azonos irányban haladók, hanem a szemből érkezők sebességét is képesek mérni.

Óberling elárulta, hogy évente nagyságrendileg 15-20 milliárd forint folyik be a költségvetésbe a gyorshajtásokból, és hangsúlyozta, hogy a rendőrök etikus méréseket végeznek. Vagyis például egy iskola előtt csak tanítás alatt traffipaxoznak, hétvégén és nyári szünetben nem.

(hvg.hu)

8 hozzászólásarrow_drop_down_circle

balos
Ezt a fideSSesek tudják?Már,hogy ott se lopjanak ahol nem védi őket a folt és a tek-yard?
Ez itt az összes hozzászólás. Kattintson, ha csak a legfrissebbeket olvasná!
balos
Ezt a fideSSesek tudják?Már,hogy ott se lopjanak ahol nem védi őket a folt és a tek-yard?
papa.49
A söndörség meg az ,,ETIKA,, a Naprandszerbe nem férne bele !!!
justhpeter
Az ezredes úr is tudja, hogy eddig sem tartottak be semmit. Hát ezután sem fogják.
Sámannus
Az én eladójány korabeli tragacsommal má nincs mit túllépni. Jó hogy elvisz ahová indultam. Bújkálhatnak előlem a pöcegödörbe is nem zavarnak.
Főlökött
Ez viszont egy kétélű dolog, melybe bele is bukhatnak! Nem kicsit, nagyon.

Mivel a sebesség mérés, akár lokátoros elven - akár lézeres elven történik, a Doppler-hatáson alapul. Mivel a mérő eszköz is mozog, meg a mérendő eszköz is, így mind a mérő, mind a mérendő eszköz esetében is figyelembe kell venni a hibahatárt, mely így akkor megduplázódik.

Szentejeim nem gondolták végig azt, hogy pl.: 50-helyett 56-58 ,még nem büntetendő, az most 62-66-ra kitolódik, a nagy okosságuk miatt, mozgó mérés esetén.
Az autópályán eddig a 150-még nem volt büntethető, az mozgó mérés esetén felmegy 170-re. Érdekes, nem ? Valaki fel akarta találni a forró viaszt, pedig dehogy...

Jó sok buktája lesz a hatóságnak ebből, már előre látom, lelki szemeim előtt a magyarázkodásukat, hogy márpedig de...pedig nem. A bíróság pedig a szakértőknek fog hinni, akik pedig mást nem mondhatnak véleményükben, csak a tiszta tudomány általi dolgokat, ami szerint pedig nem.
simmering73
"nemcsak ott nem szabad lopni, ahol kamera van, hanem máshol sem"
A magasságos házban sem szabad lopni, mégis csinálják éjjel nappal. Mintha muszáj lenne.
Lepényleső
Ezzel azonban azt is elárulta hogy nem is az a cél,hogy betartsák a közlekedés szabályait a
közlekedők,hanem az hogy félelemben legyenek az utakon levők? S természetesen bőven
nyúljanak zsebükbe a renitenskedők? Amit az ember tudomásul is venne,ha ez arányosan,
mindenkire volna kötelező? Ám ez nem vonatkozik mindenkire,az arányosságot pedig itt már
a rendőrség a törvénykezés által régen elfelejtette? Ez a meglévő "igazság" hű tükre?
wpym
@Főlökött: Pedig mennyivel egyszerubb lenne, ha az uj autokat eleve ugy hoznak forgalomba, hogy a gyarto lekorlatozta a teljesitmenyt es ha a parasztja a huton nyomja ki a gazpedalt, akkor sem megy gyorsabban a beallitott erteknel, ami a mindenkori magyar autopalyas maximum.
A hasznalt autokat muszaki alkalmaval kell visszafejleszteni (termeszetesen a tulajdonos koltsegere), a maradekot, (amelyeket muszakilag nem lehetseges) ki kell vonni a forgalombol. (Tudom, engem is ki kellene vonni, de most inkabb lapozzunk. lol)

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.