A fővárosi kiadások közül a legnagyobb tétel a Fővárosi Állatkert Pannon Park projekt.

Holnap tárgyalja a Fővárosi Közgyűlés Budapest idei költségvetésének tervezetét – írja a Világgazdaság.

A javaslat szerint

a fővárosnak idén 266 milliárd forint bevétele és 380 milliárd forint kiadása lesz.

A HVG szemléje szerint  különbséget a tervezet három forrásból pótolná: 25,3 milliárdot az elmúlt évek maradványaiból, 66,7 milliárdot új hitelek felvételéből, 27,9 milliárdot pedig a meglévő befektetések értékesítéséből. (Ez együttvéve 119,9 milliárd, vagyis hatmilliárddal több, mint a finanszírozási hiány.)

Több milliárdos hitelt kell felvennie a fővárosnak

A működési kiadásokat növeli a Világgazdaság szerint az, hogy az önkormányzati cégekben is lépést kell tartani a béremelésekkel, hiszen csak így lehet megtartani a dolgozókat.

Nagy többletkiadásokkal jár a 3-as metró pótlása is. Ugyan az állami költségvetés 217,5 milliárd forint támogatást nyújt erre, a költségek további emelkedésére már nincs fedezete Budapestnek,

ezért az előterjesztés ezt tekinti a legnagyobb költségvetési kockázatnak.

A kiadások közül a legnagyobb tétel a Fővárosi Állatkert Pannon Park projektje, amelyre 28,7 milliárd forintot szánnak. Az útfelújításokra közel 20 milliárdot költenek.

Cikk- és címlapkép: Pixabay

(HVG)

4 hozzászólásarrow_drop_down_circle

Qqberci
Az Állatkert nagyon fontos. Oda fog átköltözni a Parlament, az eredeti épületből meg Malacka csinál szállodát...
tudode
Leesik a karikagyűrűje a FŐ HÁZMESTERNEK, ha GYALÁZATOS KÉRÉSSEL fordul ŐFŐMÉLTÓSÁGÁHOZ, hogy a látvány izé 125 milliárdjából csoportosítson át az ÁLLATKERTRE, deKÁZÁS nélkül 30 milliárdot:
.
---- 50-ről 125 milliárd forintra emelte a sport tao keretét a kormány
www.hirstart.hu/hk/20190208_orban_dontott_megis_125_milliard_juthat_latvanysportra
.
Abba nem pusztul bele az ÁLLATVILÁG, ha egy LÓWELNESssel kevesebb valósul meg!
simmering73
Utakra kellene 80 milliárdot költeni, mert járhatatlanok. De például ott van a 21-es főút. Még nem végeztek a 2x2 sávra bővítéssel, de az eleje (a legelőször átadott szakasz) már szinte járhatatlan. Folt hátán folt. Tiszta szekérút.

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.