A zaj veszélyes mértékű, a kertvárosból élhetetlen hely lett, állapította meg a fideszes XVII. kerület felkérésére készült jelentés.

Brutális a Liszt Ferenc reptér által okozott zajszennyezés
Fotó: MTI

Brutális megállapításokkal zárult az a vizsgálat, amelyet a XVII. kerületi, Rákosmente önkormányzat rendelt a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér zajszennyezésére vonatkozóan – tudta meg az Index.

A vizsgálat szerint a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér üzemelésével összefüggésben megállapítható, hogy a környezetre gyakorolt hatás szempontjából

szokásos (normál) üzemszerű állapot nem határozható meg, ezért az ott élők kiszolgáltatott helyzetben vannak.

Megállapították azt is, hogy az érintett lakosságot érő zaj veszélyes mértékűnek tekinthető. Különösen igaz ez a pályazárral érintett időszakokra, amikor a zaj jelentősen megnövekszik, különösen este és éjszaka.

A zajszennyezésnek mindezeken felül negatív hatása van az adott ingatlan értékére és rendeltetésszerű használatának korlátozásában is közrejátszik.

13 hozzászólásarrow_drop_down_circle

Qqberci
"a fideszes XVII. kerület felkérésére készült jelentés."

Erről ennyit. Amíg a Tupoljevek repültek, addig sokkalta nagyobb volt a zajterhelés. A reptér meg 1939 óta ott van, a nyavajgók meg jóval később vették meg - a várható zajterhelés miatt ólcsón - az ingatlanjaikat...
Ez itt az összes hozzászólás. Kattintson, ha csak a legfrissebbeket olvasná!
RonaGyuri
ja állítja az ócska hazug fityesznyik bagázs, egy csöppet sem törődve azzal, hogy mikor ott építkeztek a Feri-hegy sokkal zajosabb volt!!! =))
namihami
Amikor ezeket a telkeket anno eladta az állam és megvette a tulajdonos, akkor benne volt a szerződésben, hogy ez repülőtéri övezet. Tehát a vevő TUDTA, hogy mit és milyen paraméterekkel vesz meg. Az ára is ezeknek megfelelően alakult.
Aki később vett telket vagy lakást, az ugyanúgy tudhatta, hogy hol vásárol.
Tény, hogy zajos. De vegyük már tudomásul, hogy ez (így alakult) egy európai főváros egyetlen repülőtere, aminek a megközelítésének kialakítása az évtizedek során se lett megoldva. Akkor most építsünk egy újat, amelyik nemhogy ennek az infrastruktúrájával, de semmilyennel nem rendelkezik. A költségek talán még kihozhatók lennének (pl. néhány stadion és a családi/baráti kör lopásainak visszafogásával), de a forgalmi terhelés nagysága se indokolja. Két reptér üzemeltetése, hozzávéve a megközelítés távolsága, több mint luxus.
Persze, annak, aki ezt (családi/baráti alapon) kivitelezni fogja, annak ez látatlanban megéri. A többi duma.
desiro
Monnyátokmegagecinekneröpködjönannyitmeegességtelen.
Yoda69
"Brutális a Liszt Ferenc reptér által okozott zajszennyezés"

E
Yoda69
"Brutális a Liszt Ferenc reptér által okozott zajszennyezés"

Ez egy orbitalis baromsag. A Ferihegyi repter egy kozepes forgalmu repter, es raadasul nagyobb gepek le sem tudnak szallni. A vilagon ettol sokkal nagyobb es forgalmasabb repterek is vannak, csak ott a varosvezetoknek nem jut eszebe eladni a kornyezo telkeket lakoingatlan epitesre. De ha igy is tesznek, ha valaki ilyen helyen vesz az ne panaszkodjon kesobb, hiszen koztudott dolog volt, es ez benne is van a telek araban.
Ennyi erovel en is panaszkodhatnek, hogy nem messze tolunk van egy vasutvonal ami zavar, mert zajos amikor elhuz a vonat, es meg dudal is. Vagy eppen a kozut, aminek a forgalma tizszerese lett az akkorinak amikor vettem a lakast.
Szoval fideSSes gecik tobb kompromisszum keszseget!
RonaGyuri
@Yoda69: felkészülnek a főváros frekventáltabb útvonalai ott is meg kell szüntetni a forgalmat, vagy pl. kitelepíteni a Nagy-kőrutat!
szaboria1
A kerületek is tehetnek róla mert hagyták, hogy minél közelebb építkezhettek a reptérhez. Pedig tudott dolog volt egyre jobban fog nőni a forgalom ami igen zajjal jár.
luiz
Talán, ha a csúti csöngőhasú nem repkedne 2 naponta, nem lenne ekkora zaj kedves drága fidesznyikek
1magyar
Amikor az ártérre építkezési engedélyt adnak ki akkor azt kell büntetni aki kiadta az engedélyt.
Yoda69
@1magyar: De a fideSSes logika szerint el kell teriteni a folyot. Csakugy mint athelyezni a repteret.
desiro
Melyik volt előbb a tyúk vagy a tojás?
A f@sznak költöztek oda.
Qqberci
"a fideszes XVII. kerület felkérésére készült jelentés."

Erről ennyit. Amíg a Tupoljevek repültek, addig sokkalta nagyobb volt a zajterhelés. A reptér meg 1939 óta ott van, a nyavajgók meg jóval később vették meg - a várható zajterhelés miatt ólcsón - az ingatlanjaikat...
relatív
Azt, hogy egy országot bekapcsoljuk a világ közlekedési ( légi IS az ! ) rendszerébe, vagy elzárkózunk a más államoktól nyilván politikai, de evolúciós kérdés IS egyben ! ( lehetséges - e az elzárkózás manapság ?! )

A megoldások sosem egyértelműek, valakinek tetszik, valakinek nem. ( New Yorkban - de több helységben IS a világon - a magasvasút az épület ablakainál kanyarog, vagy Tokióban a zsúfolt város felett landolnak a világ legnagyobb repülőgépei )

A hely ismerete, vagy fejlődése hoz magával mindenkinek olyan környezetet, amit nem visel el, vagy megalkuszik azokkal.

A magyar légiforgalom városi csatlakozása manapság IS nehézkes körülményeket jelent, annak távolabb vitele a légiforgalom mérhetetlen szűkülésével járna. Korlátozása szintén !

Akit zavar megléte, működése - gondjainak megértése mellett IS - csak egyéni megoldást választhat, mert a csend, és tiszta levegő igencsak hiánycikk mai rohanó világunkban !

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.