Új forgalmi rend lép életbe az M0-s autóúton áprilisban – közölte a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. szóvivője kedden Szigetszentmiklóson, sajtótájékoztatón.

Kiss Boglárka elmondta, hogy megkezdődik az autóút déli szektorának felújítása.

A déli szektor az 1-es főút és az M5-ös sztráda között húzódik. A felújítás az 1-es főút felé vezető oldalt érinti majd a 17. és a 23. kilométerszelvényben.

A 17. kilométerszelvény a halászteleki lehajtó után kezdődik, a 23. pedig az 51-es főút csatlakozása van.

Áprilistól nagy dugók várhatók megint az M0-s sztráda déli szektorában

Fotó, címlapi kép: MTI/Koszticsák Szilárd

A beruházást a NIF Zrt. finanszírozza, az aszfaltburkolatot betonra cseréli. A munkálatok a tervek szerint novemberben fejeződnek be – jelezte Kiss Boglárka.

A szóvivő elmondta, hogy a felújításokat három ütemben végzik majd. Az első szakaszt (22-23. kilométerszelvény) júliusban, a másodikat (17-19. kilométerszelvény) augusztusban, a harmadikat (17-22. kilométerszelvény) pedig novemberben adják át.

Pécsi Norbert Sándor, a Magyar Közút Nonprofit Zrt. kommunikációs osztályvezetője elmondta, hogy az elmúlt években az M0-s autóút napi átlagos forgalma 67 ezerről 120 ezerre nőtt, ami jelentősen igénybe veszi az útburkolatot, ezért kell kicserélni az aszfaltot betonra.

A munkálatok alatt az autóutat kétszer kétsávosra korlátozzák – mondta.

Terelések

A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) közleménye szerint:

A terelés kiépítése az M5-ös autópálya felé vezető oldalon 2018. március 9-én, szombaton kezdődik a szükséges burkolati jelek felfestésével, mellyel a forgalmat a leálló és külső sávra terelik. A halásztelki és szigetszentmiklósi csomópontokban ezzel együtt szűkített lassító és gyorsító sávokat alakítanak ki. Ezen a pályaoldalon valamennyi csomóponti ág használható lesz a forgalomterelés ideje alatt.

Áprilistól nagy dugók várhatók megint az M0-s sztráda déli szektorában

Fotó: MTI/Koszticsák Szilárd

Az M5-ös autópálya felé vezető oldalon lezárják a két belső forgalmi sávot, az M1-es autópálya felé vezető oldalon pedig a legbelső forgalmi sávot. A munkálatok során 6 kilométer hosszban, mintegy 2500 négyzetméter sárga burkolati jelet festenek fel, és megközelítőleg 400 darab sávos terelőtáblát helyeznek ki. A burkolati jelek festésének idejére az M5-ös autópálya felé vezető oldalon egy sáv lesz járható, aki teheti, ezen időszak alatt kerülje el az M0-s autóút ezen szakaszát.

Ezt követően a tervek szerint 2019. március 11-től várhatóan 15 éjszakán keresztül, 19-20 órától másnap hajnali 5 óráig, tehát a csúcsidőszakokon kívül, az ellenkező irányú forgalom biztonsága érdekében szükséges beton elválasztóelemek daruzását végzik. A fizikai elválasztás kiépítéséhez mintegy 1500 darab, 4 méteres beton terelőfalmozgatására kerül sor. A forgalom biztonsága érdekében a daruzás idejére az M5-ös autópálya felé vezető oldalon éjszakánként csak egy sáv lesz járható. Az ünnepi hosszúhétvége idején, 2019. március 14-17. között nem lesz korlátozással járó munkavégzés a szakaszon.

A beton terelőfalak elhelyezését követően az M1-es autópálya felé tartó forgalmat a teljes rekonstrukcióval érintett szakaszon átterelik az ellenkező pályaoldalra.

Áprilistól nagy dugók várhatók megint az M0-s sztráda déli szektorában

Fotó: MTI/Koszticsák Szilárd

Az M1-es autópálya irányába haladó pályaszakasz lezárásánál fontos szempont volt, hogy a szigetszentmiklósi csomópont a lehető legrövidebb ideig legyen elzárva a forgalom elől, így a tervezetten áprilisban kezdődő pályazár során május közepéig a leállósávon keresztül biztosítva lesz a lehajtás Szigetszentmiklós irányába. A pihenőhely belső útján továbbra is elérhető az 51101-es jelű út, az üzemanyagtöltő állomás és a Gastland M0 Hotel Étterem megközelítése.

A szigetszentmiklósi lehajtó teljes lezárására tervezetten 2019. május közepén kerülhet sor. Az érintett szakasz bontási és építési munkái nagyságrendileg 6 hetet vesznek majd igénybe, ez idő alatt Szigetszentmiklós irányába a halásztelki csomóponton keresztül lehet majd lehajtani. Az új betonburkolat szilárdulását követően egy sávon ideiglenesen újra áthaladhat majd a forgalom a munkaterületen, így a szigetszentmiklósi lehajtó újra használható lesz.

Áprilistól nagy dugók várhatók megint az M0-s sztráda déli szektorában

Fotó: MTI/Koszticsák Szilárd

Az M1-es autópálya felé történő felhajtás azonban nem lesz lehetséges a szigetszentmiklósi csomópontban az áprilisban kezdődő pályazár ideje alatt. Az erre közlekedők a II. Rákóczi Ferenc úton keresztül a halásztelki csomópontban tudnak M1-es autópálya felé felhajtani az M0-s autóútra, a terelő utakat sárga táblák jelzik majd. A halásztelki csomópontban a le- és felhajtás továbbra is biztosított lesz, illetve megmarad a 2018 szeptemberében kialakított új gyűjtő-elosztó sáv Halásztelek felől a 6-os főút csomópontjáig.

A 6-os főútról az M1-es autópálya felé továbbra sem lehet majd felhajtani. Az M6-os autópálya csomópont ez idő alatt is használható marad

- olvasható a NIF honlapján.

(MTI, NIF Zrt.)

1 hozzászólásarrow_drop_down_circle

justhpeter
Idén február elején jártam erre. Az M1-ről szerettem volna az M3-ra jutni. Borzalmas élmény volt, gyalog hamarabb végeztem volna.

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.