A cél, hogy 2022-ig átlépje az ezres darabszámot az itthon gyártott buszok mennyisége. A jövőre esedékes piacnyitás igényeire nincs felkészülve az ágazat.

Idén 450-500 autóbusz készülhet el a magyarországi gyárakban, és cél az, hogy az éves termelés 2022-re meghaladja az ezret

– mondta el a Világgazdaságnak Vincze-Pap Sándor, a Magyar Buszgyártók Szövetségének elnöke.

Hozzátette, hogy az idei mennyiség megközelítőleg 150-180-nal haladja meg a tavalyit.

Exportra azonban még az 1000 sem lesz elég, mert a magyar buszpark frissítése felszívja ezt a mennyiséget

– fejtette ki az elnök. Hozzáfűzte, hogy a nyugati országokba gyakorlatilag lehetetlen is betörni a protekcionista közbeszerzések miatt. A magyar buszok a kelet-európai piacokon lehetnek még kelendők.

Jelenleg egy szólóbusz ára 65 millió, egy csuklósé 85 millió forint környékén alakul, így a piac értéke 30-40 milliárd forintra tehető.

A szerdai cikkből az is kiderül, hogy a magyarországi buszos közbeszerzéseket lebonyolító bizottság (NABB) idén 700-800 járműre tervezi tender kiírását, és a hazai piac ennek nagyjából a felét képes leszállítani.

(Világgazdaság)

4 hozzászólásarrow_drop_down_circle

Qqberci
Talán nem kellett volna az Ikaruszt "szétprivatizálni"...
staro2
Ezt a dumát már nagyon sokszor hallottam.
Két dolgot kecsesen kikerült a nyilatkozó.
1. A hazai buszgyártás döntő része külföldi részegységek összeszerelése.
2. Nyugatra nem a protekcionista beszerzések miatt nehéz betörni, hanem azért mert az arrafelé gyártott buszok sokkal jobb minőségüek, mint a nálunk összecsavarozottak.
staro2
@Qqberci: A privatizáció sikeres volt hiszen ez a háborodott széles gábor ma is igen jó él belőle.
Qqberci
@staro2: De még mindig nem gyártják az antigravitációs buszokat!...

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.