Az ingatlan.com vezető elemzője szerint az ingatlanárak robbanását fogja vissza az a feltétel, hogy a falusi családi otthonteremtési kedvezmény (csok) tízmillió forintos összegének felét lehet csak ingatlanvásárlásra fordítani.
Balogh László pénteken az M1 aktuális csatornán hozzátette,
a másik ötmillió forintot felújításra, bővítésre lehet felhasználni.
Véleménye szerint ez arra teremt lehetőséget, hogy az egyes települések képe, élhetősége 10-15 éven belül jelentősen felfrissüljön.
Hangsúlyozta, a falusi csok javíthatja az adott településen élő emberek anyagi helyzetét, mert a népességnövekedés az ott élőknek is több lehetőséget teremt.
Az ötezer fő alatti településeken igénybe vehető program több mint kétezer települést érint.
A nagyvárosok közelében lévő településeken nagyobb érdeklődés várható – ismertette az elemző.
Forrás: MTI
youtu.be/1wft_NmWzfQ
A csodaszép környezetben elhelyezkedő nógrádi, hevesi, szabolcsi, borsodi falvak melyikébe költözne szívesen Novák Katalin a családjával? Hová vinné lakni a gyermekeit? Ahol a legközelebbi gyermekorvos 70 kilométerre van, körzeti orvos nincs, de gyógyszertár sem. Az egyetlen kis boltban választék nem igazán van, csak elképesztően magas árak. Az első város, ahol olcsóbban be lehet vásárolni, 48 kilométerre található, vonat nincs a faluban, busz naponta kétszer, a 48 kilométert másfél óráig tart megtenni, annyira gyalázatos az út minősége, hogy egyébként szétesne a jármű. Akinek nincs autója, az választhatja a tömegközlekedésnek ezt a módját, csak le ne késse az egyetlen járatot visszafelé, mert akkor várhat másnapig a hazajutással. De legalább a buszjegy jó drága és akkor még nem is beszéltünk arról, hogy hogyan cipeli fel a buszra, illetve a megállótól hazáig valaki a karton tejet, mosóport, lisztet, cukrot, miegyebet. Akinek van autója, az persze urizálhat, mert akkor jön-megy, amikor kedve tartja. Igaz ugyan, hogy a benzin sincs ingyen és 15 kilométerre van az első benzinkút, ezért 30 kilométerre való benzint máris eléget az ember a semmire, de nem baj. Az utak – miután kénytelen az ember ugyanazt az úthálózatot használni, amit a busz – megzabálják a kerekeket, szakad a féltengely, döglenek a csapágyak. A falvak egy része élhetetlen, gyermekvállalásra alkalmatlan, reménytelen hely lett. És nem azért, mert a vidéki emberek így érzik jól magukat. Ezen csak egy nagyon árfogó állami stratégia és az erre a célra fordítható sok pénz tudna segíteni. Nem pedig Novák Katalin kedves mosolya és az odavetett alamizsna.