A kormány rábólintott az átalakításra. A szakképző intézményekben a szaktanárok hiánya a legnagyobb probléma. Alig vannak olyanok a felsőoktatásban, akik szaktanárnak jelentkeznek, ezért a felsőoktatásban is változtatni kell

Forrás: portfolio.hu
Feltöltő: Commenter
Felhasználói tartalom, A Propeller.hu felhasználók által feltöltött tartalmakkal pörög. A felhasználók által feltöltött tartalmak nem feltétlenül tükrözik a szerkesztőség álláspontját, ezek valóságtartalmát nem áll módunkban ellenőrizni.

13 hozzászólásarrow_drop_down_circle

Ez itt az összes hozzászólás. Kattintson, ha csak a legfrissebbeket olvasná!
papa.49
Ahányszor hozzányúlnak bármihez az mindig csak SZARABB LESZ !!!
Commenter
@papa.49: így is szétzilálták már az oktatást. Az egyetemek, az Akadémia forrásait elvonják. Így is szakember hiány van, fokozatosan még nagyobb lesz. Ilyen az ő innovációjuk. Úgy látszik Palkovics teljesen szabadkezet kapott, és azt csinál amit akar.
Aki teheti azoknak maradnak a magán vagy az alternatív iskolák...érdekes hogy szinte az összes fideszes gyereke kerüli az állami oktatást mint ördög a tömjénfüstöt. Miért, ha olyan kiváló mint amilyennek eddig mondták?
papa.49
@Commenter: Attól hogy azt mondják, hogy KIVÁLÓ semmi biztosíték nincs rá, hogy az is !!!
A mellékelt ábra tanulsága szerint a középfokú oktatás a béka segge alatt van több száz emelettel !!!
A középfokú oktatásnak kellene képeznie a szakembereket, a ,,kézműveseket,, akik az elromlott dolgokat megtudják javítani, vagy a tervek alapján új valamit tudnak létre hozni, illetve azokat akik folytatni akarják a tanulmányaikat felső fokon !!!
Mivel az általános iskolák színvonala is rengeteget romlott, félművelt, képzetlen diákok nem tudják megállni a helyüket a felsőbb iskolákban !!!
Tisztelet a kivételeknek, mert azért vannak ,,elkötelezett, diákok, szülők, tanárok is bőven, és a mostani felfordított világban is képeznek értelmes, gondolkodni tudó, AKARÓ munkásokat, és olyanokat akik a felső iskolákban, nem csak ,,melegedni,, járnak !!!
Commenter
@papa.49: minden szavad igaz, arról nem is beszélve, hogy mind a diákok mind a pedagógusok nagyon le vannak terhelve. Ráadásul a középfokú oktatásban már akadémikusokat akarnak még mindig képezni holott nem kellene. Mindenből. Figyelembe kellene venni, hogy az egyes emberek képességei eltérőek nem mehet mindenkinek egyformán minden jól. Arra kellene fektetni a hangsúlyt amiben jó a diák és nem annak az ostorozására amiben gyengébb. Ha humán beállítottságú nem fog reál pályára menni és fordítva, viszont a kötelező reál érettségi tantárgyak nagyon lerontják az átlagát. Nyugat Európában már rég nem kötelező a matematika mint érettségi tantárgy, nálunk még mindig. De sok diák és tanár életét megkeserítette ez is.Nyugat Európában a gimnázium 3. osztálya után 6 olyan tárgyat választ ki a diák amiben a legjobb (az anyanyelv és egy idegennyelv az angol) kötelező, és ezeket viszi tovább az érettségi évre.
Qqberci
Ami nincs, azt hogy lehet felforgatni?...
papa.49
@Qqberci: Ez jó kérdés de nekik még ez is SIKERÜL ))))))))))))))))))
papa.49
@Commenter: Sok igazságot leírtál de a matekkal nem tudok egyet érteni, mert szerintem ahhoz hogy egy történetet, egy új jogszabályt értékelni tudjál bizony kell a matek!!!
Meg a sok falshír helyre tételéhez is kell hogy a 4 alapműveleten kívül még tudjál valamit a számok világáról !!!
Ezzel nem azt mondom hogy akadémiai szinten kell, de azért szükség van rá akár egy irodalmárnak is ...
Commenter
@papa.49: ez így igaz, ott mégis így működik. Harmadik gimnáziumi osztályig kötelező tovább nem, persze akik reál pályára mennek azoknak igen. Viszont ha nagyon rosszul megy egy tantárgy akkor azzal a továbbtanulás lehetőségét is elveszik a nem reál pályán, gondolom azért működik ez így. Egy esély, ami enélkül nem lenne. Rengeteg olyan elméleti dolog van amit megtanítanak aztán a gyakorlatban soha nem kérdezik vissza, hasznát nem veszed. A matekra az nem mondható el...
papa.49
@Commenter: Na de gondolj bele az első két gimis évben van nagyon sok mindent megtanulnak addig, az igaz hogy az elvontabb része nem kell a mindennapi életben ...
Commenter
@papa.49: sok olyan tantárgy van amivel sokan nem boldogulnak bárhogy erőlködnek is, hiába a korrepetálás. Kevés az olyan szerencsés aki mindenhez ért, minden megy mint a karikacsapás. Itt nincs rá lehetőség, a tanárhiány miatt sem, de Nyugaton a főbb tantárgyak így pl. a matek esetében is úgynevezett "streaming" működik a legjobb képességűeket az évfolyamról "A" csoportba helyezik, és így kiemelten foglalkoznak velük. A gyengébbek, leggyengébbek mennek a B-től E csoportba, és minden csoportban a csoport szintjének megfelelően más a tananyag is.Itthon ez kivitelezhetetlen tudom, de így sokkal kevesebb a kudarcélmény. Ez is fontos.
papa.49
@Commenter: Ettől mi több ezer fényévre vagyunk !!!
Commenter
@papa.49: sajnos. Pedig nagyon régi módszer ez a rothadó Nyugaton. Ráadásul az iskolakezdéskor eleve szűrik a gyerekeket diszkalkuliára, diszlexiára, diszgráfiára és ők speciális csoportba kerülnek, így nem éri őket az ami itthon még napi szinten előfordul hogy hülyének bélyegzik őket magyarból vagy matekból. És éveken át gyomorgörccsel, szorongva járnak be az órákra, majd már a gimnáziumból, szakközépből is kibuknak.

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.