A 3-as metró felújítási költségei 217 milliárd forintra rúgnak.

Átadták szombaton a 3-as metróvonal felújított északi, az Újpest-központ és Dózsa György út közötti szakaszát.

Tarlós István főpolgármester az átadáson azt mondta: a 3-as metró felújítása mérföldkőhöz érkezett, az északi szakaszon, az Újpest-központ és a Dózsa György úti állomások között véget értek a kivitelezési munkák. A hetekig tartó ellenőrzések és próbafutások sikerrel zárultak.

A felújított szakaszon szombat délután egy órától utazhatnak az utasok.

A főpolgármester közölte:

„úgy néz ki”, hogy a metró teljes infrastruktúrájának felújításáig „esetleg megoldható” a szerelvények légkondicionálása. A szakemberek elvégzik a Liebherr moduláris klímarendszer vizsgálatát.

Az északi szakasz felújítása 17 hónapig tartott és hamarosan a vonal déli szakaszán folytatódnak a rekonstrukciós munkák – mondta.

Tarlós István szerint:

a több mint 17 kilométer hosszú 3-as metróvonal Magyarország legnagyobb forgalmát lebonyolító vasúti rendszere, munkanapokon átlagosan 500 ezernél többen utaznak rajta. Ez több, mint az egész országos vasúti hálózat forgalma

– fűzte hozzá.

Tarlós szerint akár légkondi is lesz a metrón

Tarlós István elmondta, a 3-as metróvonal 1970 és 1990 között épült meg, és a jelenlegi rekonstrukció megkezdéséig semmilyen komolyabb felújításon nem esett át.

Az építményeket, a gördülő állományt mindenképp fel kellett újítani, a berendezések műszaki teljesítőképessége, élettartamuk határához érkeztek. A felújítás nem lehetett tovább halogatni

– fogalmazott. Emlékeztetett, a 3-as metró szerelvényeit már korábban felújították. A főváros új szerelvényeket akart, de kormánygaranciát felújításra kaptak – jegyezte meg a főpolgármester.

Tarlós István elmondta, a 3-as metró északi szakaszán a kivitelezési munkák 2017. november 6-án kezdődtek meg. A felújítás során minden rendszerre kiterjedő korszerűsítést, akadálymentesítést, valamint építészeti átalakítást végeztek.

A főpolgármester az akadálymentesítésről szólva felhívta a figyelmet, hogy

míg a 2-es metró felújításakor két állomást akadálymentesítettek, addig a 3-as metróvonal minden állomás akadálymentes lesz.

A 3-as metró felújítási költségei 217 milliárd forintra rúgnak. A rekonstrukció folytatásáról szólva elmondta: a metróvonal déli szakaszán folytatódik a felújítás, a kivitelezési munkálatok április 6-án kezdődnek a Népliget és Kőbánya-Kispest állomások között.

A déli szakasz várhatóan 2020 harmadik negyedévére újul meg, és ezt követően kezdődik majd a középeső szakasz korszerűsítése. Ez 2022 közepén, végén fejeződhet majd be – közölte.

Cikk- és címlapkép: MTI/Mohai Balázs

(MTI)

39 hozzászólásarrow_drop_down_circle

FLETÓ
@arcmás: A Mi Hazánk Mozgalom vagy te egyedül???
Ez itt nem minden hozzászólás, csak az utolsó néhány. Kattintson, ha mindet olvasná!
Ludas Matyi
szerintem ez a pali szellemi fogyatekos. Meg hogy a XXI. -ik szazadban kimeri jelenteni, hogy a Metro szerelvenyeken akar meg legkondik is lesznek. Szerintem ennek agyi problemaja van, ha ez az ajanlat egy nem mindennapi különleges ajanlatnak lennie kellene. Ki raz a hideg ha csak megszolal!
FLETÓ
@Pálinkafőző Rézüst: @Eladott Ország se?!
qxy
Na ez az . " Akár" Az nem azt jelenti hogy lesz is, hanem akár.
Ez olyan hogy a Fidesz is lehetne becsületes ,'" Akár" De kurvára nem van sincsen " Mégse"
Na meg ha rá ér Orbán akár meg is @@ akár " " "
Commenter
akár működhetne is leállás és füstölés nélkül légkondival vagy anélkül, de nem, már ma elromlott valami az új szakaszon...
Sámannus
-No te fostalicska mióta is vagy te főpolgármester? Tíz tizenkettő? ennyit bírsz kiszarni az asztalra, hogy talán ez is lesz?
Ha te faszagyerek vagy mongyál valamit, hogy rendelnétek, de a pofádat alapállásba állították, mert a kurválkodásod másról szól. Hogyan szólalhat így valaki, aki kicsit is ad magára?

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.