Itt a tavasz, egyre több a motoros és a biciklis, de sajnos a nagy-számok törvénye alapján köztük is sok a tahó. Még mielőtt félreértenék ami alább következik, olvasónk, aki a felháborodástól elfúló hangon hívott bennünket is úgy kezdte, hogy tudja ő, hogy ami vele történt, nem jellemző a bringás társadalomra. Csak azért mondja el, mert már évek óta úgy érzi, hogy egyre feszültebb a viszony a két tábor: a biciklisek és a többiek között.

Forrás: varosikurir.hu
Feltöltő: Városi Kurír
Felhasználói tartalom, A Propeller.hu felhasználók által feltöltött tartalmakkal pörög. A felhasználók által feltöltött tartalmak nem feltétlenül tükrözik a szerkesztőség álláspontját, ezek valóságtartalmát nem áll módunkban ellenőrizni.

11 hozzászólásarrow_drop_down_circle

SystemError
Mint adrenalin függő biciklis, motoros, autós én is meg kell hogy állapítsam, hogy a biciklisek általános közúti felkészültsége és az, hogy "részt vesznek" a forgalomban eleve egy nagy probléma! Ehhez társul a tudatlanságból fakadó "nekem mindent szabad". Pirosban, zebrán, több sávos utak belső sávjaiban, bunkóskodva, stb. Én elsősorban ezt szabályozási problémának látom, hiszem, amit lehet azt az emberek el fognak követni... Ez a része viszont már nem biciklista függő, de az autósokat, motorosak szabályozzák és BŰNTETIK! Jogosítvány, alkalmassági viszga, kressz és műszaki vizsga kell. Erről már többször volt szó, én vizsgáztatnám kresszből, aki a forgalom részeként szeretne biciklivel közlekedni, aki nem szeretne az szépen a kijelelölt biciklis útakon, amennyiben nincs "gyalogosokra" vonatkozó közlekedési szabályoknak megfelelően szabályoznám, tehát ha nem akar vizsgázni, akkor szépen a zebrán beáll a gyalogosok közé és gyalog áttolja a cangát, ahogy az most is a kresszben van! Bocsánat biciklisek én is az vagyok, de átlag iszonyat tájékozatlanok vagytok, amihez egyfajta bunkó, nekem mindent lehet hozzállás társul meghintőporozva azzal, hogy mert környezetbarát.. Erről csak annyit, hogy az utak, amiken amúgy nem szabályszerűen közlekedtek mind jövedéki és gépjárműadókból van fenntartva. Egy átlag autós ezért a benzinszámlája felével fizet kb és hozzájönnek a különböző gépjármű és parkolási adók... Nem a biciklisek hibája alapvetően a számonkérés hiánya...
Ez itt az összes hozzászólás. Kattintson, ha csak a legfrissebbeket olvasná!
papa.49
De mennyire lehet tegnap fordult elő. hogy a közút mellett bicikli út van és a bringás hol bringázik a 3 főút országúti szakaszán az autók között !!!
Peller Anikó
@papa.49: Ha a bicikliutak nem erdei út minőségűek lennének akkor igazad lehetne. De némelyik nyaktörő olyan zsenge állapotú, hogy nincs kedved egy jobb biciklivel arra hajtani.
emerencia
A házunk előtti járdán a jó idő beköszöntével újra tobzódnak a névtelen, rendszám vagy bármiféle jelzés nélküli, kerékpárosok és kismotorosok. Hátulról támadnak, rákiabálnak, csengetnek az emberre és nagyon gyorsan hajtanak pedig csak max. 10km. sebességgel haladhatnának. Gyakorta egymás mellett jönnek többen és elvárják, hogy ugorjak el előlük. Nagyon félek, mert pl.este a 12 órai munka után már képtelen vagyok a fiatal, fürge ifjúdinamikust játszani fájós lábbal így hatvanon felül és elugrani fürgén a nagy sebességű kétkerekűek elöl. Az idén felfestettek a járda közepére egy sárga gyalogos felnőttet egy kisgyerekkel, alattuk kerékpárral. (Nem találtam meg a KRESZ-ben, hogy ez a jelzés a járdára festve sárga színben pontosan mit jelent.) Úgy látom, ez sem hatotta meg őket. Sőt, pénteken délelőtt egy robbanómotoros kismotoros dudált rám hátulról, hirtelen nem tudtam merre meneküljek. Hajszál híján elütött. Rákiabáltam, hogy menjen az úttestre, erre közölte, hogy neki tilos az úton menni, csak a járdán közlekedhet és jogosítványa sincs mert nem kötelező.

Ha a politikai gyűlölet valamint kormányzati önreklámozó plakátok helyett inkább közlekedési felvilágosító táblákat helyeznének el szerte az országban, mindenki tudná, hogy a bicajosok a gyalogjárdán csak vendégek, akik csak libasorban, lassan közlekedhetnek különösen figyelve a gyalogosokat. A zebra előtt pedig le kell szállniuk és áttolni a kerékpárt. Felvilágosíthatnák továbbá a robogósokat, hogy az ő közlekedési területük pedig az úttest és semmiképpen nem a járda. Az pedig nem igaz, hogy nincs szükségük jogosítványra. (Munkám révén hallom már évek óta ezt a butaságot az emberektől.) A gyalogosok és a többi gépjárművet vezetők állandó frászban vannak a kétkerekűek tudatlanságából adódó agressziója miatt. Emberéletek vannak veszélyben de ez úgy tűnik senkit sem érdekel. Mintha az lenne a cél, hogy minél többen sérüljenek és hajlanak meg...
SystemError
Mint adrenalin függő biciklis, motoros, autós én is meg kell hogy állapítsam, hogy a biciklisek általános közúti felkészültsége és az, hogy "részt vesznek" a forgalomban eleve egy nagy probléma! Ehhez társul a tudatlanságból fakadó "nekem mindent szabad". Pirosban, zebrán, több sávos utak belső sávjaiban, bunkóskodva, stb. Én elsősorban ezt szabályozási problémának látom, hiszem, amit lehet azt az emberek el fognak követni... Ez a része viszont már nem biciklista függő, de az autósokat, motorosak szabályozzák és BŰNTETIK! Jogosítvány, alkalmassági viszga, kressz és műszaki vizsga kell. Erről már többször volt szó, én vizsgáztatnám kresszből, aki a forgalom részeként szeretne biciklivel közlekedni, aki nem szeretne az szépen a kijelelölt biciklis útakon, amennyiben nincs "gyalogosokra" vonatkozó közlekedési szabályoknak megfelelően szabályoznám, tehát ha nem akar vizsgázni, akkor szépen a zebrán beáll a gyalogosok közé és gyalog áttolja a cangát, ahogy az most is a kresszben van! Bocsánat biciklisek én is az vagyok, de átlag iszonyat tájékozatlanok vagytok, amihez egyfajta bunkó, nekem mindent lehet hozzállás társul meghintőporozva azzal, hogy mert környezetbarát.. Erről csak annyit, hogy az utak, amiken amúgy nem szabályszerűen közlekedtek mind jövedéki és gépjárműadókból van fenntartva. Egy átlag autós ezért a benzinszámlája felével fizet kb és hozzájönnek a különböző gépjármű és parkolási adók... Nem a biciklisek hibája alapvetően a számonkérés hiánya...
qxy
Tudjátok, mindegyik csoportba vannak bunkók és nem bunkók. Én is " algériás vagyok amikor 60 as tábla, 20 autó, mert az első úgy van vele hogy neki jobb negyvennel menni
A motoros? szintén. és ha le akarom előzni kidugja a lábát oldalra. Miért is, hogy törjem el? és szúrjam a hátába, mert megérdemelné? na meg neki jobb reflektorral jönni mert neki szabad.Sajnos vannak ügyesek, meg akik azt hiszik hogy ügyesek, és vannak kurvára ostobák. De ez van. Haladni kell és mosolyogni hogy
,.- menjmá gyökér hisz jobb kézzzz. de ő kedves és ááááááá nem megyek mert halvány fingom sincs hogy szabad e.
qxy
na meg én sem tudtam Möckmőhltől Szegedig,(1200 km.) megértetni a haverral hogy
" Nem azért van a három sáv hogy te a belsőbe menj 120.al.
Azt válaszolta, .- Van ott is kormány, fék meg gáz is kerüljön ki. Na ennek a típusnak beszélhecc hogy nincs igaza.
papa.49
@Peller Anikó: Az említett szakaszon a főúttól egy árokkal elválasztott kb. 2.5 méter széles felfestett bicikli út van aszfalt burkolattal, nem gagyi minőség !!!
Többen bicikliztek ott ám volt egy gyökér aki bukósisakban, könyök, térdvédőben, kesztyűben ott tekert a 3 főút települések közötti szakaszán !!!
Azt ugye te is tudod a főúton biciklizni tilos, ezt a gyökeret még az se zavarta, hogy minden kereszteződésnél ki van rakva a tábla, és a KRESZ. ben nincs olyan kitétel, hogy ha rossz a bicikli út akkor felmehetsz az egy számjegyes főútra
SystemError
@Peller Anikó: Ne vedd bunkóságnak, de akkor, ha nagyon kátyúsak az utak vagy nagy a forgalom, akkor gondolom egy biciklis sem fog felháborodni, ha autóval ledobom a bicikli útra. Nyilván értem amit mondasz, de sokan halnak meg biciklisek és sok autóst egy életen át kísért egy olyan baleset, amiben nem ő volt a hibás... Bocsánat, de amit írtam hozzáállást azt hosszú posztomban pont kifejtem, hogy miért nagyon káros...
Peller Anikó
@papa.49: @SystemError: Na jó, akkor maradjunk a bringásnál. Az tényleg tahóóuu.
SystemError
@Peller Anikó: Hisztiből csak nyílt gerinctörés lesz. Ezt kéne felfogni, mert a tolószéken már nem fog változtatni az önérzeteskedés!

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.