Szándék van arra, hogy Komáromtól kiindulva gyorsforgalmi utakkal tereljék a tranzitforgalmat Kecskemét felé, az M0-s déli részét tehermentesítve ezzel.
A Magyar Nemzet cikke szerint egy távolabbi félgyűrűvel mentesítené a tranzitforgalom egy részétől a kormányzat az M0-st, és így Budapestet.
Fotó: Illusztráció/pixabay.com CCO
Erről Mosóczi László közlekedésért felelős államtitkár beszélt a lapnak, elmondása szerint már készül a megvalósíthatósági tanulmány, amely az M1-es autópályából Komáromnál kiágazó 13-as és 81-es, valamint a Székesfehérvártól délre induló 63-as főútakat kétszer két sávossá alakítaná.
A tervezett gyorsforgalmi félgyűrű része lenne a most még csak nyomokban létező M8-as autópálya is, amelynek segítségével Komáromtól Székesfehérvár, enying (innen indul majd a tervezett M8-as) és Dunaújváros érintésével lehetne egyszerűbben Kecskemét felé rövidíteni. A tranzitforaglom nagy része Németország és a Balkán között mozog.
.
------ RO-LA , Kombinált fuvarozás, amikor a kamion vonatozik
.
www.kisaetr.hu/hir/amikor-kamion-vonatra-szall
"""" A RoLa – magyarul gördülő országút- egy olyan szállítási rendszer, amelynél a komplett gépjármű szerelvény szállítása vasúton történik. Ennek a szállítási módnak előnye: üzemanyag, útdíj, idő megtakarítás."""
.
Sok a FELTÉTELES MÓD a csúcs, vagy milyen kórházaktól, a többi. elmaradt reformok, a XXI. századnak megfelelő haladást illetően!!!
Ehhez a tranzit szállításhoz az országot átszelő pályák kellenének, meg korszerű, nagy sebességű, nagy teherbírású pályák !!!