A szerda esti dunai hajóbaleset következtében elsüllyedt hajótestet az eddigi merülések során – a körülményekre tekintettel – nem lehetett megközelíteni – közölte a Belügyminisztérium (BM) pénteken.

Hajóbaleset: még meg sem közelítették a Hableányt a mélyben

Közleményük szerint a fővárosban a Margit híd magasságában elsüllyedt termes személyhajó kiemelésével kapcsolatos feladatok irányításával Pintér Sándor belügyminiszter a Terrorelhárítási Központ (TEK) főigazgatóját, Hajdu János vezérőrnagyot bízta meg.

A TEK a munkálatok koordinálására a Margitszigeten kihelyezett vezetési pontot állított fel. A TEK – mintegy hatvan mérnök, hídépítő és vízügyi szakértő, magyarországi és külföldi búvárok bevonásával – továbbra is keresi azt a biztonságos megoldást, amellyel első ütemben vagy a hajótestet, vagy a nagy valószínűséggel a hajótestbe szorult embereket a felszínre lehet emelni.

A szakemberek álláspontja szerint egyedi megoldást kell találni a kitűzött célok valamelyikének eléréséhez, a magas, továbbra is emelkedő vízállás, a folyó nagyon erős sodrása és a vízbeli "nulla látástávolság" nem teszi lehetővé egyetlen hagyományos eljárás alkalmazását sem.

A lehetőségeket elvi modellkísérletekkel és gyakorlati tesztmerülésekkel is vizsgálják – olvasható a BM közleményében.

A szerda este történt hajóbalesetben legkevesebb heten meghaltak, 21 ember eltűnt. A baleset nem sokkal 9 óra után történt a Margit hídnál; a Viking szállodahajóval ütközött össze a jóval kisebb, dél-koreai turistákat szállító Hableány turistahajó, és másodpercek alatt elmerült. Hét embert a környező hajókon utazók mentettek ki, hét embernek pedig már csak a holttestét találták meg, mindannyian dél-koreai állampolgárok voltak.

Forrás: MTI

5 hozzászólásarrow_drop_down_circle

verőce21
Javasolnám, hagyni kell a Hableányt a fenéken, az őszi alacsonyabb vízállásig. Sőt én biztosítanám a helyzetét, kaviccsal és kövekkel megtöltött acélhálós matracokkal, amelyeket leengednék rá, uszályokról. Több méter víz van fölötte. A helyzetét kibólyáznám, hadd menjen a hajóforgalom.
Ilyen áradásnál, sőt, jön a zöldár is, életveszélyes hozznyúlni. Még lelökik/megmozdítják a hídpillért is a helyéről a híddal együtt a balf@szok. Olyan sodrás van, hogy nem érdemes most kiemeléssel próbálkozni. Emberek vesznek oda, és tetemes kárt is okozhatnak. Nem kell az a hajó senkinek most, inkább le kell súlyozni, hogy el ne mozdulhasson a csökkenő vízállásig.

Szomorú, de azt kell mondanom, ha vannak benne hullák, azok három nap múlva feldobódnak, mint a ping-pong labda a vízfelszínre. Sehol a világon nem mentek le még áradó folyóvízben, zárt térbe holttestekért, főleg nem emeltek még ki egy egész hajót emiatt.
Majd alacsonyabb vízálláskor.
Yoda69
Azert ez erthetetlen szamomra, hog a Titanic 3500 meter melyen van, es le tudnak menni hozza, mig a Hableany 9 meter melyen van es meg azt se tudjak pontosan hogy hol.
A magyar hadsereg hidat tud verni a dunan pontojokbol. (Talan a legjobb ezredunk volt pontonveresbol az egesz Unioban, igaz nem kellett volna szetrobbantani oket. Az Ercsi hidaszok orszagszerte hiresek voltak)
Nos ilyen pontonokbol lehethe egy stabil bazist letrehozni a roncs folott, es felhuzni a melybol. Az egesz csak mernoki szamitas, akarat es penz kerdese.
Yoda69
@CHEWBACCA: Csubi, ott a horgony a sodras ellen. Nem mai talalmany :)

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.