A Személyhajósok Szövetsége egy 11 pontból álló közleményt tett közzé a május 29-én történt dunai hajóbaleset után.

A közlemény kiemeli, hogy a balesetet követően a közelben álló hajók 1 percen belül megkezdték a vízbe zuhant emberek mentését, két-két embert így hamar ki tudtak húzni a Dunából. A folyó 4 km-es belvárosi szakaszán esténként átlagosan 70 db 30 és 135 méter közötti hajó közlekedik egyidőben, amely nagyon komoly figyelmet és a hajózási szabályok szigorú betartását követelik meg a kapitányoktól.

Megjegyezték, hogy a nagyhajók utasai számára nincs előírva kötelező jelleggel a mentőeszközök viselése, vészhelyzet esetén a hajó kapitánya hívja fel erre az utasok figyelmét és adja át azokat az nekik. Erre azonban a Hableány baleseténél esély sem volt, ugyanis, mint azt megírtuk, az ütközés és a hajó elsüllyedése között rendkívül kevés idő telt el.

Közleményt adott ki a Személyhajósok Szövetsége a dunai hajótragédiáról

A közleményben továbbá az is olvasható, hogy a hajóbaleset egy megkezdett előzés során történt, melynek alapfeltétele ilyen forgalmas és szűk területen az előzést végrehajtó jármű engedélykérése az előtte haladótól, illetve az előzetes kommunikáció a manőver lefolytatásának lehetőségéről, módjáról, amit még biztonságos sebességgel végre lehet hajtani, ezzel is kizárva annak esélyét, hogy a hajók érintkezzenek egymással.

A szövetség szerint a szerdaihoz hasonló, tragikus balesetre utoljára 75 évvel ezelőtt volt példa és hozzátették, ahhoz képest, hogy naponta átlagosan 200 sétahajóút indul Budapestről, az utóbbi 30 évben 20 alatt volt azoknak az eseteknek a száma Magyarországon, ahol egy hajó műszaki hibája miatt az utasok kimentésére lett volna szükség.

A Személyhajósok Szövetségének teljes bejegyzése itt érhető el.

Cikk- és címlap: MTI/Soós Lajos

(index.hu)

8 hozzászólásarrow_drop_down_circle

Ez itt nem minden hozzászólás, csak az utolsó néhány. Kattintson, ha mindet olvasná!
Cicamama55
Nem vagyok hozzáértő, de én valamit hiányolok. A repülők nem szállhatnak fel és le, ha az időjárási körülmények nem megfelelők, ha nincsenek jó látási viszonyok. A vízi járművekre vonatkozóan miért nincsenek hasonló baleset megelőzési intézkedések? Ilyen nagyfokú áradás igencsak veszélyhelyzetet jelent már magában is, s ezt még növelik az időjárási tényezők...
Cicamama55
Bocsánat, de a gépem önálló életet élt, nem akartam duplázni! :)@Cicamama55:
levarosbukta
@Cicamama55: Én sem vagyok hozzáértő! Naiv fejjel azt hittem mint a repülőgépeknél a hajóknál is - főleg a folyami hajózásnál - van a légi irányítás mintájára földi irányítás amivel minden a folyó adott szakaszán áthaladó hajónak be kell jelentkeznie és az irányításnak az adott szakaszon végig kell kísérje a hajók mozgását. Hát tévedtem. Mindenki úgy grasszál a folyón ahogy akar.
Cicamama55
@levarosbukta: Igen, egyetértek Veled! Én sem gondoltam, hogy a vízi járművek ilyen szabadon mozoghatnak a folyón. Még a szárazföldi közlekedésben is szigorúbbak a szabályok ennél..
staro2
Az 1949 évi XIII. Törvényből
A Dunán való hajózás szabad és valamennyi állam állampolgárai, kereskedelmi hajói és árui számára nyitva áll, a kikötői illetékek és hajózási díjak, valamint ama feltételek tekintetében, amelyeknek a kereskedelmi hajózás alá van vetve, az egyenjogúság elvének biztosítása mellett. A fenti rendelkezések nem alkalmazhatók arra a forgalomra, amely ugyanazon állam kikötői között bonyolódik le.
levarosbukta
@staro2: Ez idáig oké, ezzel nincs is gondom. Hanem a hajók irányítása és koordinálása az amit hiányolok.

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.