A rendező és a zenekarvezető is értetlenül áll a dolog előtt.

Az Index cikke szerint nem adták le élő adásban a fennállásának 20. évét ünneplő Besh O Drom zenekar klipjét a köztévé egyik műsorában, mert hogy a dalban van két olyan sor, ami lehet, hogy nem tetszett volna "odafönn".

A klipet Márcio-André De Sousa Haz rendezte, ő írta ki Facebook-oldalára, hogy a köztévé kicenzúrázta a klipet azért, mert az egy "politikai mese", amelyben a nagyok játszanak a kisember életével.

Index: nem tetszett a Besh O Drom klipje a köztévének, ígéret ellenére sem adták le

Fotó: részlet a klipből (Facebook/Besh O Drom/Gravi Kiss András)

A cikk szerint a zenekarnak előzetes ígérete volt arra, hogy az új klipjüket bemutatják az M5-ös csatorna Kult 30 című műsorában. 

Az Index cseten elérte a rendezőt, aki azt írta nekik, hogy értetlenül áll a dolog előtt, ilyesmivel eddig nem is találkozott.

Az volt az ígéret, hogy a klipet levetítik a műsorban, rohantunk az utómunkával, hogy időben meglegyen. Beküldtük reggel, egy szóval sem jelezték, hogy valami nem jó, vagy nem tetszik, a zenekar bement délután, és ott derült ki, hogy nem hajlandók leadni.

A dalban a főszereplő egy pár, akik rájönnek, hogy egy Monopoly-jellegű játékban élnek, amellyel pénzes emberek játszanak. 

A dalban szerepel ez a két sor:

valamennyi de ronda, de disznó / mind az Országházba de való

valamint a végén elűzik a gonosz és gazdag embereket. A rendező arra is kitért, hogy az egészből a félelem ijesztette meg a leginkább, hogy az elkészült klip láttán sokan a stábból levetették a nevüket a stáblistáról, sokan pedig még menet közben kiszálltak.

Szerintem nem kényelmetlen ez a videó senkinek. Politikai tanmesének szántam, de sokkal kevésbé politikus vagy szókimondó, mint egy Rammstein- vagy Marilyn Manson-videó

- jegyezte meg a lapnak De Sousa Haz.

Az incidenst a zenekart vezető Pettik Ádám is megerősítette az Indexnek.

Úgy volt hogy premier lesz, örültünk, kitettük Facebookra is. Bementünk a stúdióba, semmi szólás, lejátszottunk három számot élőben, majd jött a beszélgetés, de előtte a szerkesztő (a stáblista tanúsága szerint Milus Katalin) megkérdezte tőlünk, hogy melyik klipet is szeretnénk. Mondtam, hogy ezt az újat, mire közölte, hogy tartalmi kifogások miatt nem kerülhet adásba. Én ezek után képtelen voltam beülni a beszélgetésre, a zenekar egyik tagja vette át a helyemet. Élő adás volt, utólag bánom hogy nem hívtam meg a Kobuciba az összes MTA-tagot és CEU-n tanító professzort.

Pettik szerint a tartalmi kifogásokat nem ecsetelték nekik a szerkesztők, mint ahogy arról sem kaptak felvilágosítást, hogy pontosan ki is tiltotta le a klipet végül.

Ez egy antikapitalista szám, a szövegében is erre van utalás, de hát, ők belegondoltak ezt-azt.

Az Index megkereste a köztévét, hogy miért is történt ez az eset.

2 hozzászólásarrow_drop_down_circle

menekült
"Odafönt" magukra ismertek. Azt mondták: igen, mi is pontosan ilyen rohadékok vagyunk, na de már nehogy ezt valaki hangosan ki merészelje mondani! Pláne romákok!
desir62
Ha meg mondod az igazat beverik a fejed. Ez az orbáni demokrácia.

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.

További ajánlatok

Szórakozás - 2019. October 14., 10:14
Eltörte a diák kezét a tanár – vádat emeltek ellene
Szórakozás - 2019. October 14., 08:19
Megint megbüntették a Viszkist