Nyomozást folytat a rendőrség segítségnyújtás elmulasztása bűntett elkövetésének gyanúja miatt ismeretlen tettes ellen.

Eldőlt az autópályán egy motoros, mert rosszul előzték meg, aztán ott is hagyták

Honlapjukon azt írják, szombaton 12 óra körül az M5-ös autópályán, Kecskemét térségében ment egy ismeretlen sofőr Szeged felől Budapest irányába, amikor egy Ducati Multitrade motorkerékpár előzésébe kezdett úgy, hogy a külső forgalmi sávból áttért a belső sávba.

A manőver befejezésekor az autó sofőrje úgy sorolt vissza a külső forgalmi sávba, hogy a motorost fékezésre és hirtelen irányváltoztatásra kényszerítette az ütközés elkerülése érdekében. Ennek következtében a kétkerekű jármű sofőrje elvesztette uralmát a motor felett,

letért az útról, végül az árokba hajtott.

Az autós a baleset helyszínén nem állt meg, adatai hátrahagyása nélkül ismeretlen helyre távozott – fogalmaznak a rendőrök, akik ezért azt kérik, hogy a szemtanúk jelentkezzenek.

(police.hu)

(Fotó: pixabay.com)

10 hozzászólásarrow_drop_down_circle

Ez itt az összes hozzászólás. Kattintson, ha csak a legfrissebbeket olvasná!
papa.49
Talán nem kellett volna megakadályozni az előzést, gyorsítással !!!
namihami
@papa.49: Már bocs, de amíg a motoros a SAJÁT sávjában halad, addig akkor és úgy gyorsít (a sebességhatáron belül), ahogy akar. A VISSZAtérő autós szabálytalan sávváltása miatt következett be a baleset. Tehát nem a motorosnak kellett a helyet biztosítani, hanem az autós volt durván szabálytalan.
Gyorsít? A saját sávjában? Teheti.
Vegyük már tudomásul (és nem csak itt), hogy az indexelés nem jelent sszabad sávváltást, pusztàn annyit, hogy SZERETNÉK sávot váltani és jelzem ennek szándékát. Legtöbbször a többsávos körforgalomból kihajtásnál tapasztalhatod a fentieket. Index, azonnal sávot váltana és még ő anyázik. Sokszor csak azért fékezel, mert a saját verdádat és magadat félted.
papa.49
@namihami: Tudod hányszor voltam már ilyen helyzetben, és nem csak motorossal (megjegyzem 14 évig télen, nyáron motorral közlekedtem, és nem csak a botig hanem pl. Martfűről Herceghalomra) hanem autóssal is ... Mit is mond a KRESZ az előzésről, hogyan kell cselekednie annak akit megelőznek GYORSÍTÁSSAL NEM AKADÁLYOZHATJA AZ ELŐZÉST, ez gondolom elég egyértelmű... Ilyenkor szokott lenni az ,,na engem te nem előzöl meg,, és gázt ad ő is... Tehát én nem menteném fel zsinórba a motorost se, de lehetett az autós is faszkalap ez nem kétséges !!!
Azonban ha meggondolod azt, hogyan kerülhet olyan helyzetbe bárki, hogy előzzön, nyilván gyorsabban haladt, mint a másik !!!
jesz
@namihami: igen, ez a többsávos körforgalom a legkedvesebb élmény nap, mint nap...az még nem fordult elő, hogy az index nélküli hirtalen elémvágás helyett menne egy kört, és előbb kezdi meg az átsorolást...szólt az asszony..itt, most jobbra, és ő azonnal kivág...elvégre szólt a zasszony..

Főleg a nagyáruházak előtti baromi forgalmas körforgalomban tapasztalni ilyent. Hab a tortán, ha még egy gyalogos is bátorkodik átkelni a zebrán...na az asztán...
F_Viktor
@papa.49: Igazad van, a D.A.S. jogásza is ezt mondja:
"Fontos hangsúlyozni, hogy az előzés fokozott veszélye miatt azt az előzés alatt álló jármű sem akadályozhatja - sem gyorsítással, sem balra húzódással, de egyéb más módon sem."

DE ebben az esetben (autópálya, párhuzamos közlekedés) inkább a motoros találkozhatott egy barom önkéntesrendőrrel.
papa.49
@F_Viktor: Lehet ezt mi innen nem tudhatjuk, de pl. az autópálya nem ,,párhuzamos közlekedés,, mert van a jobbra tartási kötelesség is, kivéve a városi szakaszok...
namihami
@papa.49: Bocs, de a motoros nem akadályozta az előzést, hiszen az előző autó a másik sávban előzött. Nem egy sávon belül haladt a két jármű. Az autós erőszakosan furakodott be a motoros elé. "" Majd én megmutatom neki, hogy ki az erősebb!"".
A motoros nem akadályozott, hiszen abban a sávban haladt, amelyikből az autós őt leszorította. Az autós nem mehetett volna be a sávba addig, amíg nem győződik meg a BIZTOS visszatérésről.
A motorozásról pedig annyit, hogy az autó mellett én is a harmadik motoromat használom és a kiszorítós játékkal nap mint nap módom van találkozni.
papa.49
@namihami: Ezt innen mi nem tudjuk eldönteni, és ezen nincs is mit vitatkoznunk, utolérte a motorost, ez tény elment mellette ez is tény viszont mikor visszatért volna a szélső sávba, ott volt a motoros... Most kérdem tőled ha te kerülsz ilyen helyzetbe mint a motoros mit teszel, semmi nem zavarja az embert hogy körbe lásson maga körül, lassítok, kerülök ... A másik a ,,cserben hagyás,, mond te meddig figyeled a visszapillantóban a megelőzött járművet, mert én addig amíg látom, hogy elegendő a távolság köztünk, fontosabb talán előre figyelni, honnan tudhatta volna, hogy felnyalta az utat???
Még azt se lehet mondani, hogy a szembe jövők miatt kellett visszaállnia a szélső sávba, mert az autópályán elég ritkán jönnek szembe veled !!! Eléggé kevés információ adott a közlés, és főleg EGYOLDALÚT !!!
namihami
@papa.49: Szerintem. (szerintem) a hazai autóskultúra még mindig a Ford T modell szintjén tart.
Nálunk, kevés kivétellel, még mindig az:: "" Erősebb kutya b@szik""-elv dominál a közlekedésben. És erre, szintén kevés kivétellel jó jellemző az autó bekerülési költsége illetve mérete. Lásd az ún. terepjárótulajdonos kategória. "" Dehogy fogsz te engem a Lexusommal (és társai) megelőzni a sz@r kir Renaultoddal"" és hasonlók.
És inkább a lerohadást látom, mint a javulást.
papa.49
@namihami: Ebben teljesen egyetértünk ...

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.