A nemzetközi kommunikációért és kapcsolatokért felelős államtitkár visszautasította a magyar médiaviszonyokat érintő bírálatokat az EUObserveren kedden közzétett írásában, amellyel a brüsszeli hírportál korábbi cikkére reagált, és hangsúlyozta, a magyarországi sajtó jóval színesebb annál, mint amilyennek abban beállították.

Kovács Zoltán mindenekelőtt arra hívta fel a figyelmet, hogy Harlan Mandel, a magyar médiatér kormányzati "elfoglalásáról" szóló cikk szerzője az amerikai Media Development Investment Fund (MDIF) vezetője, amely szervezet legalább 16,5 millió dollárt kapott Soros György üzletembertől.

Rámutatott, hogy az alap Magyarországon kizárólag balliberális, erősen kormánykritikus sajtóorgánumokat támogat, és ez jogában is áll, azonban nem kellene úgy tenni, mint ha a médiafinanszírozásban érintett, politikai programmal rendelkező MDIF pártatlan, értéksemleges részvevője lenne a piacnak.

A szervezet támogatta médiacégek azonos platformon állnak a Soros-féle Nyílt Társadalom Alapítvánnyal, sőt egyesek akár azt is mondhatnák, hogy együttműködnek "az információáramlás irányítása és manipulációja" érdekében – írta Kovács Zoltán.

Az államtitkár kiemelte, hogy a magyarországi médiapaletta sokkalta színesebb annál, mint ahogy azt Mandel láttatni akarja, a legnézettebb televíziós csatorna például messze az RTL Klub, a leglátogatottabb internetes hírportál pedig a kormánypártinak ugyancsak aligha tekinthető Index.hu.

Végezetül kitért arra is, hogy a magyar médiatörvény "teljességgel megfelel az európai normáknak".

Forrás: MTI

Címlapi kép: Bruzák Noémi

13 hozzászólásarrow_drop_down_circle

Macskaszem
Kettő kivételével az összes médiatermék (kb 200) a fideszt szolgálja, és szúrja a szemüket, hogy az ellenzéknek van kettő. Tiszta demokrácia.
Ez itt nem minden hozzászólás, csak az utolsó néhány. Kattintson, ha mindet olvasná!
kereső
"Az államtitkár kiemelte, hogy a magyarországi médiapaletta sokkalta színesebb annál,...", hát,ja. Ahogy elnézem a 19 megyei napilap cimlapját és cikkeit,-tényleg szinesek. Olyan egyformán szinesek.
Nessy
@kereső: Nem akarják a választóikat összezavarni! Még akadna, aki tudna gondolkozni!
F_Viktor
@Macskaszem: Írod:
"Kettő kivételével az összes médiatermék (kb 200) a fideszt szolgálja..."

@laja70: Írod:
"Orbán médiabirodalma: 2018-ban"

Az orbán Közép-Európai Sajtó és Média Alapítványa 476 médiumot foglal magába (ha csak az idén még nem vásárolt hozzá még pár százat a löle).
Ez a "ballibsi médiatúlsúly" tetszett meg S.Kurznak is...

Sosem látott kormánypárti médiabirodalom állt össze vezényszóra
https://24.hu/kozelet/2018/11/29/media-fidesz...

Gigantikus központi médiaholdingot építenek Orbán emberei
https://444.hu/2018/08/27/gigantikus-kozponti...

Gigantikus központi médiaholdingot építenek Orbánék
http://www.mediapiac.com/mediapiac/Gigantikus...
black mirror
A számbeli média túlsúly egyértelmű.
Orbán-kormány szándéka - el/megfojtani minden kritikus hangot - egyértelmű.
A brutális mennyiségű reklámpénzekkel való kitömés, miatt hasító kormányközeli médiumok a szabadpiacon csak a "tehetségük" révén SIMÁN TÖNKREMENNÉNEK - ez is egyértelmű.

Azért tudnak ujjal mutogatni, mert mindennek ellenére mégis az ellenzéki média olvasottabb, hallgatottabb, nézettebb.
De ezek vannak annyira gusztustalan férgek, hogy úgy állítsák be, hogy ragyogóan működik a demokrácia nálunk (a három bölcsnek ezt is el lehet mesélni majd, hogy miként is néz ki ez a gyakorlatban - a csúsztatásokon innen és túl).
Sámannus
@laja70: Ezek pofázzák szét a nép agyát.

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.

További ajánlatok