Zárt helyiségben vizsgálják tovább a dunai balesetben elsüllyedt turistahajót, amelyet kedden, rendkívüli erőfeszítésekkel sikerült kiemelni a folyóból és elszállítani a csepeli szabadkikötőbe.

Az M1 beszámolója szerint jelenleg centiméterről centiméterre vizsgálják át a hajót az ügyészség munkatársai, a rendőrségi helyszínelők és a hajózási szakemberek.

A vizsgálat során a többi között azt próbálják kideríteni, hogy a Hableány sérüléseit a folyómederhez ütközés vagy a Viking Sigyn szállodahajó okozta.

A Hableányt kedden kora reggel kezdték el kiemelni a Duna mélyéről. Közben többször megálltak, vizet szivattyúztak, valamint átvizsgálták a hajótestet, és eközben négy holttestet is megtaláltak.

A roncsot kedd délután uszályra helyezték, majd a Botond tolóhajó segítségével szállították Csepelre, ahol napokkal ezelőtt kialakították a helyszínt a szemléhez. A vesselfinder.comhajófigyelő oldal tanúsága szerint délután öt körül érkezett a Csepeli Szabadkikötőbe a Botond, amely a Hableány maradványait szállító uszályt tolta. A helyzetét jelző ikon alapján a jármű a 21. kerületi Szikratávíró utca közelében lévő kikötőben horgonyoz.

Fordulat a Hableány ügyébenMTI/Lakatos Péter

A Hableány május 29-én este süllyedt el a Margit híd közelében, miután összeütközött a Viking Sigyn szállodahajóval. A fedélzeten 35-en utaztak, 33 dél-koreai állampolgár és a kéttagú magyar személyzet. A tragédiát heten élték túl, négy ember még nem került elő.

Gál Kristóf, az Országos Rendőr-főkapitányság szóvivője kedden a helyszínen azt mondta:

a belügyminiszter kérésére megduplázták a keresésben részt vevő rendőrök számát.

A búvárok munkájának szempontjából a lehető legrosszabb volt a május 29-i balesetben elsüllyedt Hableány turistahajó víz alatti elhelyezkedése – mondta az első merüléseket végző Havaria Katasztrófaelhárító Közhasznú Egyesület ipari búvára az M1-en.

Fordulat a Hableány ügyébenMTI/Mohai Balázs

Sopronyi Richárd hozzátette: az elmerült hajónál a sodrás állandóan a Margit híd pillérének ütközött, így a búvároknak változó szögből érkező sodrás mellett kellett megfeszített munkát végezniük. Mint elmondta, ipari búvárként a hajótest vizsgálata volt a feladatuk, de mivel csak a szerkezet oldalát és aljzatát lehetett látni, nem tudták megállapítani, hogy mennyire sérült a roncs.

A kiemeléssel kapcsolatban beszámolt arról, hogy

a katasztrófavédelem búvárai a kiszivattyúzás után 80 centiméter magas iszapban keresték az áldozatokat a hajótestben,

négyet találtak, majd a búvárok biztonsága érdekében nem folytatták a helyszínen a keresést. A műsor másik vendége, Kállai Zoltán, a HSP Hídépítő Speciál Építőipari Kft. hajózási üzletágvezetője hangsúlyozta, a hajó kiemelése a tervek szerint haladt. Roncskiemelésekre gyakorta van példa világszerte, de

ez speciális helyzet volt, mivel ezt Budapest belvárosában, magas vízállás és a Margit hídnál tapasztalható extrém vízirányok mellett kellett elvégezni.

A Hableány május 29-én este süllyedt el a Margit híd közelében, miután összeütközött a Viking Sigyn szállodahajóval. A fedélzeten 35-en utaztak, 33 dél-koreai állampolgár és a kéttagú magyar személyzet. Hét utast sikerült kimenteni. Négy ember mostanáig nem került elő.

Cikk- és címlapkép: MTI/Lakatos Péter

(MTI)

33 hozzászólásarrow_drop_down_circle

Gauntlet
De a Vikinget továbbra se foglalták le
Ez itt nem minden hozzászólás, csak az utolsó néhány. Kattintson, ha mindet olvasná!
Szeparepa2
Attól tartok, hogy Mr Bean és Frank Drabin hadnagy (RIP), ha összefognának, vagy fogtak volna, sem szerencsétlenkedtek volna ennyit... ez az egész egy szánalmas paródia... és még ezt is el kell tűrnünk ettől a hatalombitorló anyabaszó hazaáruló rablógyilkos náci parazita patkányfalkától, hogy folyamatosan éghet a pofánk a világ előtt...
Sámannus
Moslékot kavarnak Nem a tettest vizsgálják hanem az áldozatot. Akár a nemi erőszakot úgy akarják kezelni. Minek mentek oda, és mit kerestek ott meg ilyesmi.
A Vikingen minden karcolás bizonyíték és ezt nem vizsgálják. Itt meg azt keresik amit nem a viking okozott.
Azt mondom nagy beszarás az egész kutyakomédia. Remélem a koreaiak nemzetközi vizsgálatot kezdeményeznek, mert ezt a gyalázatot ők nem vállalhatják fel, mert nekik ez nem érdekük.
Lepényleső
Most hallom először,hogy a hátulról történő elütést ütközésnek hívják. Azt meg még sohasem hallottam,hogy a
balesetben érintett bármely jármű szabadon felújítható a "vizsgálat" lezárta előtt. Eddig is hallott az ember
mende-mondákat,hogy akár el is tehetik az útban állókat? Ám az ártatlanok,ha ilyen igazságot kapnak,az
előző felvetés sem hallatszik utópisztikusnak?
Sámannus
@Lepényleső: Polték is vizsgálják a Vikinget: Figgyúk ott még fessétek le jobban, mert látszik a csikarás!
Nem jó! Még egyszer.!
Kb ilyen lehet a másik vizsgálat. A munkát szőrös nyelvvel nem lehet elvégezni. Már az alapoknál kilóg a lóláb.
desir62
Az lesz a vége, hogy megállapítják a Hableány kapitánya volt a hibás.Lásd lézer jancsi esetét.
Mirabilis
@Gauntlet: De minek is most már, mert átfestették. Nagy hiba magyar rendőrségtől, elengedte a baleset után.

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.