A Hableányon kapitányként szolgáló L. László lányának ügyvédje elképzelhetőnek tartja, hogy a szállodahajót irányító Jurij C. ittasan irányította a hajót a tragédia idején – tudta meg a Blikk.

Pénteken indítványt nyújtottam be a hatóságnak, hogy mindenképpen vizsgálják meg az úgynevezett indítási protokollt, mert nem kizárt, hogy a Viking Sigyn kapitánya pezsgőt ivott az ütközés előtt. Úgy tudom, a program része, hogy a hajó megáll a Parlament előtt, majd az utasok koccinthatnak a szállodahajó kapitányával. Nagyon remélem, hamarosan tájékoztatást kapunk az alkoholszonda eredménye mellett arról is, hogy a tragédia pillanatában volt-e egyáltalán bárki is a Viking kormányánál

– közölte a Blikkel dr. Gulyás Krisztián ügyvéd.

A védő szerint az eddig nyilvánosságra hozott felvételeken az látszik, hogy a szállodahajó bizonytalanul közlekedik a vízen, ez pedig felveti, hogy senki nem irányította.

A Magyar Nemzet keddi számában arról ír, hogy újabb tanúk meghallgatását indítványozzák a Hableány-katasztrófában sértetti képviselőként eljáró ügyvédek, akik a vízbe esett emberek mentésében részt vevő hajósokat tervezik beidéztetni.

A Hableányt üzemeltető Panoráma Deck Kft. oldalán sértetti képviselőként fellépő két ügyvéd egyike, Sógor Zsolt a lapnak azt mondta: a beidézendő tanúk pontosan beszámolhatnak arról, hogy mit hallottak, illetve nem hallottak a térségben hajózók rádióforgalmazásából.

A nyomozás eddigi adatai és a gyanúsítás szerint a Viking Sigyn úgy akarta megelőzni a Hableányt, hogy a hajózási szabályzat előírásait megszegve nem vette fel a kapcsolatot a magyar hajó személyzetével.

Mint ismert, a Hableány sétahajó május 29-én este ütközött össze a Viking Sigyn szállodahajóval a Margit híd közelében és elsüllyedt. A Hableány fedélzetén 35-en utaztak, 33 dél-koreai állampolgár és a kéttagú magyar személyzet. A baleset után hét embert sikerült kimenteni.

A szállodahajó 64 éves ukrán állampolgárságú kapitányát a baleset másnapján vették őrizetbe vízi közlekedés halálos tömegszerencsétlenséget eredményező, gondatlan veszélyeztetésének gyanúja miatt. A kapitány letartóztatása a 15 milliós óvadék megfizetése után megszűnt, a gyanúsított Budapestre kiterjedő bűnügyi felügyelet hatálya alá került, nyomkövetőt kell viselnie, és köteles hetente kétszer személyesen jelentkezni a nyomozóhatóságnál.

Forrás: Blikk, Magyar Nemzet, MTI

Címlapi kép: MTI/Lakatos Péter

20 hozzászólásarrow_drop_down_circle

Eladott Ország
Mért nem lett megszondázva a balesetkor a kapitány ill. a hajót vezető személyzet? Kártérítési kötelezettség lesz itt a legnagyobb érvágás, amit el szeretnének kerülni a tulajdonosok, de nagyon. Ismert, hogy a Vikingben a magyar állam és néhány kormánytag tulajdonosi résszel rendelkezik köztük Rogán Tonyó, és nekik is fizetni kell majd a tulajdonhányad mértékében. Ezt szeretnék elsumákolni.
Ez itt nem minden hozzászólás, csak az utolsó néhány. Kattintson, ha mindet olvasná!
terlasz
@terlasz: Közben látom itt a frissebb hírekben, hogy a rendőrség szerint negatív volt a levett minta. A rendőröknek pedig muszáj hinni!
Eladott Ország
@terlasz: Érdekes az egyik utas elmondása szerint a hajóút részét képezi a parlament előtt megállni és koccintani a kapitánnyal. A 85 évre titkosított, leválthatatlan Olajos Sanya vezette rendőrség szavahihetőségét meg tudjuk!
terlasz
@Eladott Ország: Igaz, kb. annyira hiteles a rendőrségi infó, mint Sanya bácsi. A koccintás önmagában véve nem jelent alkoholos befolyásoltságot, de ha legurít 1 üveggel, akkor bizony már érzéki csalódások érhetik. Tisztán látszik, hogy itt sumákolnak. Az is lehet, hogy műszaki hiba miatt nem volt kellőképpen irányítható a Viking. Gyanús, hogy gyorsan továbbküldték a Rogán érdekeltségége tartozó hajót, majd újra visszatértekor még vizsgálgatták.
Eladott Ország
@terlasz: Majd kifizetik magyar adófizetők pénzéből a Dél-Koreaiaknak a kártérítést. Sajnos diktatúrában/maffiaállamban sem hiteles rendőség sem hiteles ügyészség nem létezik. Ehhez képest a Kádár rendszer, különösen annak "konszolidációs" korszaka, virágzó demokrácia volt. A mai rendszer inkább a Rákosi érához hasonlítható, de ha így haladunk tovább, eljutunk
Ceaușescu legsötétebb korszakába!
Commenter
@Eladott Ország: "Van azonban Ferrero könyvének, számunkra bíztató, Orbán számára figyelmeztető mondata is. Így hangzik:” valamennyi hatalom tudja, hogy a lázadás látensen még a leginkább alávetett és alázatos engedelmeskedésben is ott rejtőzik, és egy napon, előre nem látható körülmények hatására felrobbanhat”.

Azt azonban, éppen az előre nem látható körülmények okán nem tudhatjuk, hogy ez a robbanás mikor következik be. Holnap, vagy tíz év múlva?" /Hírklikk/
Eladott Ország
@black mirror: Márpedig ez a magyar igazságszolgáltatás alkalmatlan a felelősség megállapítására, különösen ha abban a pártállam/állampárt képviselői érintettek. A napnál világosabb, hogy miért haladt tovább a baleset után a szállodahajó segítségnyújtás nélkül, mintha misem történt volna.

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.

További ajánlatok