Tükröt tartott maga elé a Magyar Közút. A Dunántúl hullámzó teljesítményt nyújt egy nagyszabású felmérés alapján.

Térképet készítettek a magyarországi megyékről az utak állapota alapján. A Magyar Közút tehát úgymond saját magáról állított ki bizonyítványt a különböző utakat a burkolat épsége, az utak egyenetlensége, illetve a a balesetveszélyes nyomvályúk mennyisége alapján.

Felmérték a megyéket az utak állapota szerint

A társaság az utak burkolatállapotát, vagyis a felületek épségét egy ötfokozatú skálán értékelte, ahol az egyes a legjobb, az ötös a legrosszabb eredmény. A megyei igazgatóságok adataiból az látszik, hogy jelenleg

Veszprém megyében a legjobb az utak állapota (3-as átlag), a legrosszabbak pedig Komárom-Esztergomban (4,5).

Somogyban ez a mutató 3,6-os. Hajszálnyival jobb, mint a Tolna és Baranya 3,7-es átlaga, ám az is hozzátartozik, hogy Zalában és Vasban összességében még rosszabb az utak állapota (4,1-4,1), mint a Dél-Dunántúlon.

Az utak egyenetlenségét is osztályozta az ötfokozatú skálán a Magyar Közút, és elmondható, hogy ebben a tekintetben is javultak az útállapotok.A megyék közötti eltérések kevésbé jelentősek, mint amikor az útburkolat épségét vizsgálták. Az egyenetlenség terén a legjobb Fejér megye osztályzata (2,4), a legrosszabb pedig Győr-Moson-Soproné és Baranyáé (3,1).

Osztályozták az utakat a balesetveszélyes nyomvályúk mélysége alapján is.

Az országos átlag ebben a tekintetben 1,3. A megyék adatai a legjobb 1,1 (Nógrád) és a legrosszabb 1,5 (Komárom-Esztergom, illetve Bács-Kiskun) között szóródnak, vagyis kevesebb lett a nyomvályúk száma, és ez a közutasok munkáját igazolja vissza.

Ha az egész országot nézzük, az utak burkolatállapota a 3,9-es átlagról 3,8-ra javult tavaly. Azonban nem hagyható figyelmen kívül, hogy az ország különböző részein közlekedő autósok egymástól nagyon eltérő tapasztalatokat szerezhetnek.

Cikk- és címlapkép: Pixabay

(sonline.hu)

5 hozzászólásarrow_drop_down_circle

advocat
Mit kell azon mérni. Egyik pocsékabb, mint a másik. Viszont van bőven focipályánk!
Lepényleső
Nógrádban csak azért lehet a legjobb az átlag,mert ami sok helyen megmaradt az útból,
azt már útnak nevezni pofátlanság? (Max. 1 és 2 fokozattal,kuplung kinyomásával
minden gödörnél,ároknál ami az agyonszidott időkben még úttest volt.)
Eriksson
Ezt a felmérést az MTA kutatói végezték?
papa.49
Úgy látom a 4 főutat. a 44 főutat, a 45 főutat az 5 főutat, valmiért nem ,,mérték fel,, !!!
csak úgy....
@Eriksson: nem! csak a naponta, az utakon zötykölödö és tengelytörést szenvedö parasztok és vendégmunkások eggyesülete.
advocat
Mit kell azon mérni. Egyik pocsékabb, mint a másik. Viszont van bőven focipályánk!

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.