Megdöbbentő részletek sokasága derül ki a Hableányt ért halálos tömegszerencsétlenségről.

Dr. Sógor Zsolt, a Hableányt üzemeltető cég ügyvédje megkapta azokat az iratokat, amelyek az elsődleges szakvéleményeket tartalmazzák a dunai hajóbaleset ügyében. Az ügyvéd a Blikknek elmondta:

a Viking Sigyn 46 fős személyzetét és 184 utast hallgattak ki tanúként a tragédia után, köztük azt az amerikai házaspárt is, akik a a Viking fedélzetének orrából videóra vették az ütközést. Ezt a felvételt adta át a hatóság szakértői vizsgálatra.

Az eredmény szerint

a videón nem látható, hogy a Viking az ütközést megelőzően lassítana, azaz nem vett tudomást a Hableány jelenlétéről.

A szakértő a felvétel alapján arra jutott, hogy a Viking vezetőjének látnia kellett a Hableányt. Az ügyvéd a lapnak azt is elmondta, hogy a Viking radarjához tartozó közelriasztás jelzőhangja ki volt kikapcsolva. Ez a vészjelző nem volt élesítve, pedig a sötétben, esőben, a különösen nagy hajóforgalomban indokolt lett volna a használata.

Döbbenetes részletek derültek ki a dunai hajóbalesetről

Ez a hangjelzés hívja fel a figyelmet, ha a radar érzékeli, hogy valami túl közel kerül a hajótesthez, ha éppen a vezető nem figyel. A szakember szerint a kikapcsolt vészjelzőre egy magyarázat elképzelhető:

a forgalmas szakaszon legalább 15-20 másik hajó közlekedett, így folyamatos volt a felesleges jelzés, ami zavarhatott, ezért inkább kikapcsolták a jelzőhangot.

A műszaki szemlén kiderült az is, hogy a Viking mozgatható kapitányi hídját egy méterrel alacsonyabbra engedték a maximális magasságnál, amit az áradó Duna vízállása sem indokolt.

Cikk- és címlapkép: MTI/Illyés Tibor

(blikk.hu)

14 hozzászólásarrow_drop_down_circle

papa.49
Akkor mégis igaz az, hogy az ukrán tetű leszarta mi van előtte, keresztül gázolt a Hableányon, és még ennek kell szabadon lófrálnia, ez a faszi egy 28 X gyilkos !!!
Ez itt nem minden hozzászólás, csak az utolsó néhány. Kattintson, ha mindet olvasná!
terlasz
@papa.49: Azt nehéz elképzelni, de azt inkább, hogy nyomkodta a zombi-telefonját a kormányos.
papa.49
@terlasz: Ezek a vasak fal vannak szerelve ,,robot pilótával,, na nem olyannal mint a repcsik, de a beállított irányt, és sebességet tudják tartani!!!
Így a ukránfaszkalap nyugodtan baszakodhatott a telójával,, hogy közbe legázolt egy másik hajót, az őt nem érdekli !!!
terlasz
@papa.49: Oké, de azt akartam mondani, hogy a kapitány a 46 fős személyzet irányítója. Nagy valószínűséggel nem a kormánynál ül, erre van külön alkalmazott.
Ha olyan komoly technikával fel van szerelve a hajó, hogy közvetlen emberi irányítás nélkül is biztonságosan működik, akkor hogyan fordulhatott elő ez a tragédia? A számítógépes rendszer nem hibázik az emberrel ellentétben.
papa.49
@terlasz: Mert ezek a rendszerek nem olyanok mint a repcsiken levők NEM TUDJÁK KIKERÜLNI AZ ELŐTTÜK LÉVŐ AKADÁLYT CSAK JELZIK !!!
A másik meg az ha a hídon van a kapitány akkor ott minek lenne más is, szerintem utasokat hívott fel a hídra, és azokkal volt elfoglalva nem a hajóval !!!
terlasz
@papa.49: Csak fantáziálgatunk. A kapitány a szalonban koccint az utasokkal.
papa.49
@terlasz: Tartok tőle a teljes igazság NEM FOG KIDERÜLNI a tulajdonosok miatt !!!

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.