Révész Máriusz reagált a tegnap megjelent sajtóhírekre.
A kormány a múlt héten döntött a kisvasút-fejlesztési program II. üteméről. Ennek értelmében a következő 3 évben 12,6 milliárd forint áll rendelkezésre 18 kisvasút pályájának és gördülőállományának tervezésére és felújítására - közölte Révész Máriusz az MTI-vel.
Ezek a következők:
Felsőtárkányi Állami Erdei vasút, Mátravasút, Szilvásvárad Állami Erdei Vasút, Gemenci állami Erdei Vasút, Kaszói Állami Erdei Vasút, Almamelléki Állami Erdei Vasút, Lillafüredi Állami Erdei Vasút, Hortobágy- Halastavi Kisvasút, Tiszakécskei kisvasút, Nyíregyháza- Sóstó vonal felújításának tervezése, Salgótarjáni Kisvasút megvalósíthatósági tanulmány szintjén, Mesztegnyői Állami Erdei Kisvasút, Csömödér Állami Erdei Vasút, Pálházi Állami Erdei Vasút, Királyréti Állami Erdei Vasút, Balatonfenyvesi kisvasút, Nagybörzsöny-Nagyirtás Erdei Vasút, Börzsöny Kisvasút (Szob-Márianosztra).
A döntés szinte valamennyi hazai kisvasutat érinti, de a 2. ütemben nem szerepel a Vál-völgyi kisvasút
- hangsúlyozta Révész Máriusz közleményében.
Hozzátette:
Így egyértelmű, hogy az előterjesztésben szereplő 12,6 milliárd forintból egyetlen forint sem megy erre a vonalra.
"A program azért szükséges, mert több kisvasút az elmúlt években rendkívüli módon elhasználódott. A balesetveszély miatt a felújításuk sürgető, mert állapotuk miatt több vonalszakasz a bezárás közeli állapotba került" – közölte a kormánybiztos.
"A kormány elkötelezett a természetjárás feltételeinek javításában, mert közös érdek, hogy Magyarországon többen túrázzanak, többen aktívabban és egészségesebben töltsék a szabadidejüket természetben. A kormány ezért folyamatosan támogatja a természetjáráshoz kapcsolódó turisztikai attrakciók, turistaházak, kilátók, turistautak, vízitúra megállók, kisvasutak rendbe tételét és megújítását" – olvasható a közleményben.
Forrás: OS, Index
Címlapi kép: MTI/Komka Péter
26 hozzászólásarrow_drop_down_circle
168ora.hu/itthon/felcsut-kisvasut-bicske-hosszabbitas-170905
Debrecen Miskolc Pest útvonalon, ahol tényleg szükség van a felújításra!
Miközben a kisvasutak pályája már rostálás után sem használható a legtöbb helyen, 9 m-es kisvasúti síneket pedig már nem is gyártanak! (Hacsak át nem áll rá Diósgyőr?) De még akkor is ott vannak a vasúti aljak, szegek, lefogó csavarok. Legtöbb alj már tiplizve sem fogja meg a síneket!
Ez egy döntés volt a semmibe vezető úton. :(
Valamikor Bugac Felsőről ágazott ki a kiskunfélegyházi út felé, de nagyon régen felszedték a pályát!
" A kisvasúton 2009. decemberében megszűnt a személyszállítás. Az utolsó vonatok december 12-én közlekedtek Kecskemét és Kiskunmajsa között. Bár a kiskőrösi vonalrész is ezen a napon szűnt volna meg, december 11-én Kispáhi közelében kisiklott az egyik személyvonat. A MÁV úgy döntött nem állítja helyre a pályát, így utolsó nap pótlóbuszok jártak ezen a viszonylaton." - Vikipédia
Új hozzászólás