Öt éven belül mintegy 1700 milliárd forint értékben fejleszti a kormány a vasúti közlekedést – közölte Palkovics László innovációs és technológiai miniszter a Mezőzombor-Sátoraljaújhely vasúti szakasz villamosításának befejezése alkalmából szervezett ünnepségen szombaton, a Borsod-Abaúj-Zemplén megyei Sátoraljaújhelyen.

Egy órával csökkenhet a menetidő a Budapest-Sátoraljaújhely vasútvonalon
Fotó: MTI/Czeglédi Zsolt

A miniszter az átfogó korszerűsítés egyik fontos elemének nevezte az egyes vonalak villamosítását.

A cél a gyors, kényelmes, versenyképes személy- és áruszállítás kialakítása

- tette hozzá.

Közlése szerint a Mezőzombor és Sátoraljaújhely közötti – 46 kilométernyi szakaszt érintő, 23 milliárd forintos – fejlesztés során a villamosítás mellett "felszámolták a szűk keresztmetszeteket, megszüntették a lassújeleket".

Az utaskomfort emelése érdekében minden állomáson és megállóhelyen korszerű térvilágítást, modern utastájékoztató berendezéseket telepítettek. Több helyen átépítették a közúti és gyalogos átkelőhelyeket is. Sárospatak és Sátoraljaújhely között, az árvízveszélyes szakaszokon megemelték a töltést – sorolta.

A beruházás nyomán a jövőben a Sátoraljaújhely és Budapest közötti menetidő akár egy órával, négyről három órára csökkenhet

- fűzte hozzá Palkovics László. Aláhúzta: a most átadott szakasszal a villamosított vasútvonalak teljes hossza meghaladja a 3100 kilométert az országban.

Egy órával csökkenhet a menetidő a Budapest-Sátoraljaújhely vasútvonalon
Személyvonat az Olaszliszka-Tolcsva állomás közelében 2019. július 13-án. Ezen a napon átadták a villamosított Mezőzombor-Sátoraljaújhely vasúti pályaszakaszt. A több mint 23 milliárd forintos beruházás révén 46,3 kilométer hosszan villamos felsővezeték rendszer épült ki, korszerűsítették a szerencsi vontatási transzformátorállomást, több állomáson magas utasperonokat, új biztosítóberendezést és villamos váltófűtő berendezéseket építettek ki. MTI/Czeglédi Zsolt

A miniszter emlékeztetett arra, hogy 2010 óta összesen 381 kilométernyi vonalszakaszon történt hasonló fejlesztés, így a villamosított szakaszok teljes vasúti hálózathoz viszonyított aránya 36-ról 41 százalékra nőtt.

Palkovics Lászó közlése szerint a fejlesztések folytatódnak: jelenleg több mint 100 kilométeren van előkészületben vasúti villamosítás a Szabadbattyán-Balatonfüred, valamint a Püspökladány-Biharkeresztes szakaszon.

A kormány tervei szerint a következő uniós ciklusban a mostani költségvetési időszakhoz hasonlóan ismét 1000 milliárd forintot fordítana közösségi társfinanszírozással megvalósuló fejlesztésekre – tette hozzá.

Megemlítette:

a támogatásra érdemes projektek közé tartozik az 52 kilométeres Zalaszentiván-Nagykanizsa, a 13 kilométeres Szeged-Röszke és a 83 kilométeres Kőbánya-Kispest – Lajosmizse – Kecskemét szakasz villamosítása is. Céljuk az, hogy 2025-re a villamosított szakaszok hossza elérje a 3400 kilométert, arányuk pedig a 45-50 százalékot

- mondta.

A miniszter a Borsod-Abaúj-Zemplén megyét érintő közútfejlesztéseket is érintve kifejtette: 2021-ben fejeződik be az M30-as autópálya kivitelezése Miskolc és Tornyosnémeti között. A 60 kilométeres szakasz átadása után Budapesttől a szlovákiai Kassáig végig autópályán lehet majd közlekedni.

A beruházással Magyarország az érintett országok közül elsőként teljesíti a balti államokat a Fekete-tengerrel összekötő Via Carpatia útvonal rá eső részének kiépítését – közölte.

Ezen kívül a megyében 140 kilométernyi útszakasz rendbetétele valósul meg 2020-ig, de a nyáron elinduló és valószínűleg jövő év végéig be is fejeződő beruházásoknak köszönhetően 18 alsóbb rendű szakasz felújítása is megtörténik, összesen 39 kilométeren – sorolta.

Homolya Róbert, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója kiemelte: társaságuk hét éve kezdte el a Mezőzombor és Sátoraljaújhely közötti beruházást, a saját forrásból származó 8,8 milliárd forintból a villamosítási munkálatokhoz csatlakozó fejlesztéseket valósították meg szakaszokra bontva. Lehetővé tették például azt, hogy a vonat sebességét akár 100 kilométer/órára lehessen növelni.

Rámutatott: a fejlesztés a vasúti pálya térségében élő 36 ezer ember és az évi 700 ezer utas utazási komfortját javítja. Céljuk, hogy a csökkenő menetidő és a javuló utazási körülmények növeljék az utaslétszámot. A vezérigazgató ígérete szerint a jelentősen csökkenő menetidőt az új menetrend bevezetésével tapasztalhatják majd az utasok.

Hörcsik Richárd (Fidesz-KDNP) országgyűlési képviselő arról beszélt, hogy a most elkészült vasúti szakasz villamosításának ügye átszövi csaknem 30 éves térségi képviselőségét. Mint mondta, a beruházás azért valósulhatott meg, mert a kormány a fejlesztést az uniós projektek részévé tette. Reményei szerint a megváltozott körülmények eredményeként újra egyre többen választják majd a vasúti közlekedést a zempléni térségben.

(MTI)

8 hozzászólásarrow_drop_down_circle

Ez itt nem minden hozzászólás, csak az utolsó néhány. Kattintson, ha mindet olvasná!
Dr plágium
Röviden egy órával is hosszabb lehet a menetidő :(
staro2
"menetidő akár egy órával, négyről három órára csökkenhet"
a csökkenhet szó ma Magyarországon egy miniszter szájából annyit jelent, hogy csökkenhetne, de nem fog. Akár egy órával is, de lehet hogy nő.
SystemError
Csak azt, amiből sokat lehet lopni... Putyin szajhája ért ehhez!
papa.49
Már csak a kérdés az hány km van Sátoraljaújhely Budapesttől, vonattal soha nem jártam arra de saccolom 300, 350 km re 4 óra emádöfi !!!
tudode
Te jó ég!
.
EZEK még öt év múlva is az ország nyakán SZÁNDÉKOZNAK ÁLOMásozniu, ill. rablógarázdálkodást folytatni
.
Ami SOKK, az SOKK!
jancsipapa
Így már eléri ( megközelíti ) az 1920-as menetidőt...

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.