Tarlós István főpolgármester által vezetett budapesti közgyűlés elfogadta a főváros 2030-ig szóló közlekedési fejlesztéseit összefoglaló Budapesti Mobilitási Tervet.
A szentendrei HÉV föld alá süllyesztése, villamos a Bécsi úton Aranyvölgyig és a Pacsirtamező úton, Aquincumi híd – ezek a legfontosabb óbudai fejlesztések a főváros által nemrég elfogadott Budapesti Mobilitási Tervben
– írja az index.hu.
A 2030-ig szóló tervben szó esik a szentendrei HÉV föld alá süllyesztésérő, a Bécsi úton közlekedő villamosforgalom meghosszabbításáról, továbbá egy Aquincumi hídról is.
A dokumentum szerint az önkormányzat a H5-ös HÉV vonal fejlesztését érintő kormányhatározatok módosítását kezdeményezi annak érdekében, hogy metróüzemre alakítsák át a vonal Békásmegyer és a belváros közötti szakaszát; amit elsősorban a vasút utasforgalmának jelentősége indokol. És hogy ennek a jelentőségnek nyomatékot adjanak, Budapest döntött arról is, hogy ezt a vonalat
tekintettel annak fontosságára, utasforgalmának nagyságára, 2019. szeptember elsejétől a főváros M5-ös metróvonalaként hivatkozza, és felkéri a BKK-t a szükséges módosítások átvezetésére.
Ami a további innovációk részleteit illeti: az 1-es villamost meghosszabbítják a Vörösvári út–Aranyvölgy szakaszon, és külvárosi végállomásánál P+R parkolót alakítanak majd ki (valamikor 2021 és 2025 között), továbbá villamosvonalat létesítenek a Pacsirtamező utcán is, és tervben van az Aquincum Duna-híd építése is, ami a Körvasút-menti körút kiépítésének része lesz.
Cikk- és címlapkép: Pixabay
(index.hu)
3 hozzászólásarrow_drop_down_circle
Új hozzászólás