Ahogy azt korábban megírtuk, Tarlós István főpolgármester által vezetett budapesti közgyűlés elfogadta a főváros 2030-ig szóló közlekedési fejlesztéseit összefoglaló Budapesti Mobilitási Tervet. A tervben a H5-ös HÉV föld alá süllyesztése mellett számos, a III. kerületiek közlekedését érintő fejlesztési elképzelés is hangsúlyosan szerepel – írta meg kedden az Óbuda.hu.
A szentendrei HÉV föld alá süllyesztése, villamos a Bécsi úton Aranyvölgyig és a Pacsirtamező úton, Aquincumi híd – ezek a legfontosabb óbudai fejlesztések a főváros által nemrég elfogadott Budapesti Mobilitási Tervben, amiket most a III. kerületi önkormányzat foglalt össze a honlapján – szúrta ki az Index.
A Budapesti Mobilitási Terv keretén belül a Fővárosi Önkormányzat kezdeményezi a H5-ös HÉV vonal fejlesztését érintő kormányhatározatok módosítását annak érdekében, hogy a vonal Békásmegyer és a belváros közötti szakaszát metróüzemre alakítsák át, tekintettel a H5-ös HÉV fontosságára, utasforgalmának nagyságára. Az elgondolást az is indokolja, hogy Óbuda közlekedési problémái a várost kettészelő HÉV négy III. kerületi, szintbeli kereszteződésére vezethetők vissza, amelyek akadályozzák a helyi közúti közlekedést.
A közgyűlés arról is döntött, hogy a H5-ös HÉV vonalat, tekintettel annak fontosságára, utasforgalmának nagyságára, 2019. szeptember elsejétől a Főváros M5-ös metróvonalaként hivatkozza és felkéri a Budapesti Közlekedési Központot a szükséges módosítások átvezetésére
- írja az Óbuda.hu.
Erre a hírre reagált szerdán közleményben a DK.
Alább a közleményt változtatás nélkül közöljük:
Az 5-ös metró csak a kezdet, a DK tele van hasonló javaslatokkal
A hírek szerint szeptembertől 5-ös metró lesz a szentendrei HÉV neve. Az új módszer – amellyel az 5-ös metró megszületik – lehet a következő évek városfejlesztési csodafegyvere, amivel végre minden problémát egy csapásra megoldhatunk.
A Demokratikus Koalíció tele van javaslatokkal:
- A térkövet átnevezhetnénk kocsányos tölgyre, így pillanatok alatt Budapest lehetne a legzöldebb főváros.
- A magyar kórházak folyosói és várói megkaphatnák a rendelő és a műtő elnevezéseket, így többé senki nem mondhatná, hogy bármennyit is várnia kell arra, hogy bejusson.
- A futball NB1-et átnevezhetnénk Világbajnokságra, így nem csak, hogy mindig magyar csapat lenne a világbajnok, de a világméretű sikert garantáltan átélhetnénk minden évben.
- A magyar forintot a névérték változtatása nélkül átnevezhetnénk magyar euróra, az egész világ a csodájára járna a 100 ezer eurós minimálbérnek.
- A Margit- és Hajógyári-szigetet átnevezhetnénk összefoglaló néven Maldív-szigetekre, így végre minden budapesti elmondhatná magáról, hogy luxusnyaralásra tudta vinni a családját
- fogalmazott a DK Sajtóirodája.
Címlapi kép: dkp.hu
Tarlós Pisti vérzivataros elmebaja egykori koronagyarmatán
A kerület egykori polgija, Tarlós István főpolgármester által vezetett budapesti közgyűlés elfogadta a főváros 2030-ig szóló közlekedési fejlesztéseit összefoglaló Budapesti Mobilitási Tervet, ami elképesztő dolgokat tartalmaz a III. kerület vonatkozásában.
A tervezet két legblődebb momentuma:
a H5 elásása és addig is M5-re történt átnevezése, mert „akadályozza a helyi közúti közlekedést”
és
„Pacsirtamező utcai villamos kialakítása”!!! =))