Ahogy azt korábban megírtuk, Tarlós István főpolgármester által vezetett budapesti közgyűlés elfogadta a főváros 2030-ig szóló közlekedési fejlesztéseit összefoglaló Budapesti Mobilitási Tervet. A tervben a H5-ös HÉV föld alá süllyesztése mellett számos, a III. kerületiek közlekedését érintő fejlesztési elképzelés is hangsúlyosan szerepel – írta meg kedden az Óbuda.hu.

A szentendrei HÉV föld alá süllyesztése, villamos a Bécsi úton Aranyvölgyig és a Pacsirtamező úton, Aquincumi híd – ezek a legfontosabb óbudai fejlesztések a főváros által nemrég elfogadott Budapesti Mobilitási Tervben, amiket most a III. kerületi önkormányzat foglalt össze a honlapján – szúrta ki az Index.

A Budapesti Mobilitási Terv keretén belül a Fővárosi Önkormányzat kezdeményezi a H5-ös HÉV vonal fejlesztését érintő kormányhatározatok módosítását annak érdekében, hogy a vonal Békásmegyer és a belváros közötti szakaszát metróüzemre alakítsák át, tekintettel a H5-ös HÉV fontosságára, utasforgalmának nagyságára. Az elgondolást az is indokolja, hogy Óbuda közlekedési problémái a várost kettészelő HÉV négy III. kerületi, szintbeli kereszteződésére vezethetők vissza, amelyek akadályozzák a helyi közúti közlekedést.

A közgyűlés arról is döntött, hogy a H5-ös HÉV vonalat, tekintettel annak fontosságára, utasforgalmának nagyságára, 2019. szeptember elsejétől a Főváros M5-ös metróvonalaként hivatkozza és felkéri a Budapesti Közlekedési Központot a szükséges módosítások átvezetésére

- írja az Óbuda.hu.

Erre a hírre reagált szerdán közleményben a DK.

Alább a közleményt változtatás nélkül közöljük:

Az 5-ös metró csak a kezdet, a DK tele van hasonló javaslatokkal

A hírek szerint szeptembertől 5-ös metró lesz a szentendrei HÉV neve. Az új módszer – amellyel az 5-ös metró megszületik – lehet a következő évek városfejlesztési csodafegyvere, amivel végre minden problémát egy csapásra megoldhatunk.

A Demokratikus Koalíció tele van javaslatokkal:

- A térkövet átnevezhetnénk kocsányos tölgyre, így pillanatok alatt Budapest lehetne a legzöldebb főváros.

- A magyar kórházak folyosói és várói megkaphatnák a rendelő és a műtő elnevezéseket, így többé senki nem mondhatná, hogy bármennyit is várnia kell arra, hogy bejusson.

- A futball NB1-et átnevezhetnénk Világbajnokságra, így nem csak, hogy mindig magyar csapat lenne a világbajnok, de a világméretű sikert garantáltan átélhetnénk minden évben.

- A magyar forintot a névérték változtatása nélkül átnevezhetnénk magyar euróra, az egész világ a csodájára járna a 100 ezer eurós minimálbérnek.

- A Margit- és Hajógyári-szigetet átnevezhetnénk összefoglaló néven Maldív-szigetekre, így végre minden budapesti elmondhatná magáról, hogy luxusnyaralásra tudta vinni a családját

- fogalmazott a DK Sajtóirodája.

Forrás: Index, Óbuda.hu

Címlapi kép: dkp.hu

26 hozzászólásarrow_drop_down_circle

RonaGyuri
@Csizmás Kond: Minek nevezzelek?

Tarlós Pisti vérzivataros elmebaja egykori koronagyarmatán

A kerület egykori polgija, Tarlós István főpolgármester által vezetett budapesti közgyűlés elfogadta a főváros 2030-ig szóló közlekedési fejlesztéseit összefoglaló Budapesti Mobilitási Tervet, ami elképesztő dolgokat tartalmaz a III. kerület vonatkozásában.
A tervezet két legblődebb momentuma:
a H5 elásása és addig is M5-re történt átnevezése, mert „akadályozza a helyi közúti közlekedést”
és
„Pacsirtamező utcai villamos kialakítása”!!! =))
Ez itt az összes hozzászólás. Kattintson, ha csak a legfrissebbeket olvasná!
RonaGyuri
@Csizmás Kond: Minek nevezzelek?

Tarlós Pisti vérzivataros elmebaja egykori koronagyarmatán

A kerület egykori polgija, Tarlós István főpolgármester által vezetett budapesti közgyűlés elfogadta a főváros 2030-ig szóló közlekedési fejlesztéseit összefoglaló Budapesti Mobilitási Tervet, ami elképesztő dolgokat tartalmaz a III. kerület vonatkozásában.
A tervezet két legblődebb momentuma:
a H5 elásása és addig is M5-re történt átnevezése, mert „akadályozza a helyi közúti közlekedést”
és
„Pacsirtamező utcai villamos kialakítása”!!! =))
Csizmás Kond
@RonaGyuri: Most ezzel gondolom azt akarod kimagyarázni, hogy a felszíni vasutat hülyeség levinni a föld alá egy zsúfolt városban...
papa.49
Bolondistók ez már a HATTYÚDALOD ))))))))))
jesz
a DK inkább kérdezze meg, hol a lóvé? Mert a terv marhasokba kerülne, lehet, hogy csak választási parasztvakítás...?
Csak az M5 földalávitelére is rámegy az adófizetők inge-gatyája, még akkor is,ha csak Megyerig
RonaGyuri
@Csizmás Kond: megint okadatoltad, hogy te egy korlátolt barom vagy, igen komoly olvasásértési gondokkal! =))
simmering73
Így lett mindenfelé kerékpárutunk. Csak egy sablon kellett hozzá,meg egy vödör sárga festék és már mázolták is fel az utakra.
Nessy
Az én olvasatomban a négy szintbeli kereszteződés megszüntetése a feladat. Szó sincs arról a jelenlegi szövegben, hogy az egész vonalat a föld alá vinnék.Csak a neve lesz metró, semmi köze nem lesz a valós föld alatti közlekedéshez! Legalább is egyhamar nem.
hangok a fejemben
A vezeték alatt haladó busz meg troli.

Pataky Attila, fideszes vezérszurkolónak ezzel biztos semmi problémája nincs. Neki más problémái vannak:

24.hu/elet-stilus/2019/07/17/pataky-attila-51-es-korzet-ufo-idegen-roham-egyesult-allamok/
Csizmás Kond
@RonaGyuri: Gyuri, neked ismét köpködési rohamod van...direkt megszólítasz, hogy tudj szarháziskodni...na húzz a büdös picsába komcsimaradék...
RonaGyuri
@Csizmás Kond: te retardált ócska fityesz majom az retkes anyád az a komcsi, meg az imádott Orbánod! =))
Jozefina
A DK közleménye humoros, de valóságos!!! Elmebaj, amit tarlós művel!!!
verőce21
Nagyon eredeti ötletek a DK javaslatai...! :) Jók!
RonaGyuri
„A pénz beszél, viszont a kutya, a kutya az csak ugat ”

azért a sok értetlenség mellett vannak stabil momentumok is

Mottó helyett:
youtu.be/vE21OqRPtAo

Az elmúlt napok egyik – bár az igazat megvallva annyira nem meglepő – híre volt, hogy szeptembertől már utazhatunk az M5-ös metróval. Mint ismert ártunk és qurmányunk a derék független Tarlós Pistivel karöltve úgy határozott, hogy maga helyett a H5-ös HÉV-et ássa el, legalább egy részét. Pontosabban ennek ürügyén intézkedik. Ennek első – s várhatóan nagyon sokáig egyetlen – lépéseként átnevezik. Nyugi ezen is keres némi pénzt néhány csókos.
Az egyébként meglehetősen metró-ellenes kormányzatunk – ami a reptér bekapcsolását illeti az ön kormányzattal teljes összhangban – azért időnként el-el engedett egy paraszt-vakítást különféle metró-fejlesztésekről. Elképesztően sok pénzért és majd a Belgrádi vasút értelmetlenségét elérő szinten a gödöllői HÉV-et és az M2-t érintő fejlesztésről (aminek a csúcsa a repteret el nem érő, de a másik oldalon pár száz méterre megközelítő elágazás) is szoktak hablatyolni. Aztán voltak olyan ötletek is, hogy a H5-öt össze kell kötni csepeli HÉV-el. Ennek meg volt az bája, hogy az utóbbit el kellett volna ásni a MÚPA beruházás kapcsán, de a nem-rokon rokony metró-utálata, meg persze egy csomó kenőpénz okán ez elmaradt.
A mostani üzletet külön színesíti, hogy a közelmúltban adatták át a HÉV-eket a MÁV-nak.
Hozzáértők szerint az egész mögött az áll, hogy így még több pénzt sikerülhet az EU-ból kifacsarni.
RonaGyuri
@Csizmás Kond: örülök, hogy azért van némi önkritikád! =))
Csizmás Kond
@Mirabilis: ...miért mi a különbség a kettő között ?
Csizmás Kond
@Mirabilis: a hév és a metró között...
Csizmás Kond
@Mirabilis: ..én tudom de látom a libafejeddel te nem tudod mirebili.
...mindkettő vonat, csak míg az egyik a felszínen közlekedik addig a másik a föld alatt. és ami a föld alá kerül az mind metró lesz...
advocat
@Csizmás Kond: Azért ez ennél bonyolultabb. Mert járnak ezek mindenhol. Egy biztos, a meronak nincs szintbeli kereszteződése. Majd lesz, ha a 2-est összekötik a gödi hévvel. Mikor is?
advocat
És miért nem jár a 4-es metro Újpalotáig?
Csizmás Kond
@advocat: biztos, hogy egyszintben kötik össze ?
advocat
Mi köze a BKK-nak a MÁV-hoz? Tudja valaki?
Csizmás Kond
@Mirabilis: ...mint mindig ismét nem értetted..nem védtem hanem kérdeztem hogy mitől mi az ami...és te támadtad Terlóst hogy hülye az ötlete holott a te kedvenceid találmánya a hülyeség...
...sokat kell te még tanulj míg rájössz, hogy nem tudsz semmit...
over
@advocat: Bezony, ez eddig nem derült ki. A HÉV már a MÁV-é. Vasút (elővárosi vasút, ami nem metró sehol az egész világon).
Jogi problémák hegyekben.
De kb. 6 nap után Orbán Viktor megengedte Tarlósnak, hogy nevessen ezen a történeten. És tarlós kb. hat nap után nevetett is.

Autópálya: st2.depositphotos.com/1801483/12225/i/950/depositphotos_122257240-stock-photo-countryside-desert-dirt-road.jpg

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.