A jogszabályi változásoknak köszönhetően éjfél és reggel öt óra között, a mélyalvási időszakban szinte teljesen megszűnik a repülőgép-forgalom Budapest felett, a Liszt Ferenc-repülőtéren tervezetten nem szállhatnak fel és le repülőgépek – jelentette be Tarlós István főpolgármester és Palkovics László innovációs és technológiai miniszter csütörtökön Budapesten sajtótájékoztatón.

Szinte teljesen megszűnik a repülőgép-forgalom Budapest felett a mélyalvási időszakban
Fotó: MTI/Illyés Tibor

A korlátozáshoz szükséges jogszabály-módosítások "részben már életbe léptek, részben a legközelebbi jövőben életbe lépnek" – mondta Tarlós István. Kifejtette:

ötről tíz csomóra emelték a le- és felszálláskor megengedett hátszél erősségét, a főváros felett kényszerűen végrehajtott éjszakai repülésekért akár 1000 eurós bírságot is kiszabhatnak, továbbá a zajmérési helyek számát az eddigi hatról tizenháromra növelik, és a lakosság is ellenőrizheti ezeket a méréseket. "Mindezek következtében az eredmény az lesz, hogy a mélyalvás időszakában gyakorlatilag Budapest felett a repülések megszűnnek"

- fogalmazott.

Tarlós István rámutatott, a változások révén a repülőtértől északnyugati irányba lévő sűrűn lakott rész zajterhelése gyakorlatilag megszűnik, és a délkeleti irányba szállhatnak majd le és fel az 1-es kifutóról a repülőgépek.

Palkovics László elmondta, az intézkedések azt szolgálják, hogy az éjszakai repülési műveletek számát szinte a nullára csökkentsék. A hátszélre vonatkozó szabályváltozásoknak köszönhetően a jelenleginél több repülőgép közlekedhet a gyéren vagy egyáltalán nem lakott délkeleti irányba, illetve irányból.

Ez a módosítás szeptembertől kerül be a repülőtéri kézikönyvbe, amelynek módosítása jelenleg zajlik – közölte.

Palkovics László elmondta,

várhatóan szeptemberben vezetik be a maximum 1000 eurós zajterhelési díjat, a büntetés mértéke a repülőgép okozta zajtól függ majd. A tiltás természetesen a vészhelyzetekre nem vonatkozik.

Kérdésekre válaszolva a miniszter elmondta, a XVIII. kerületi önkormányzat adja majd át a mérőeszközöket azoknak, akik "kontrollmérést" szeretnének végezni.

A kiszabott bírságok összegét a Budapest Airport abba az alapba rakja, amelyből a környező házak zajszigetelését pályázat útján végzik – közölte.

A Budapest Airportot érintő kérdésre válaszolva Palkovics László kijelentette: a magyar emberek és a kormány érdeke, hogy Budapestnek ugyanolyan színvonalú repülőtere legyen, mint Prágának, Bécsnek vagy Varsónak, mert "ebben a pillanatban ez nem így van". Működőképes repülőteret szeretnének vagy a jelenlegi tulajdonosi konstrukcióban, alkalmas emberekkel, vagy ha ez nem megy, akkor másik tulajdonossal – hangsúlyozta, azt is megjegyezve, hogy a magyar kabinet lehetőségei kötöttek ebben a kérdésben, mert "egy konzervatív kormány nem tehet semmit egy másik cég tulajdonával szemben".

A Budapest Airporttal szembeni elvárásként fogalmazta meg a miniszter a magyar főváros jelentőségéhez méltó, megfelelő színvonalú szolgáltatás biztosítását. Szerinte változtatni kell a repülőtér kinézetén és fejlesztésén.

A Magyar Tudományos Akadémiát (MTA) érintő újságírói kérdésre válaszolva Palkovics László elmondta: Lovász Lászlóval, az MTA elnökével közösen jelölték Maróth Miklós Széchenyi-díjas klasszika-filológust, orientalistát, egyetemi tanárt az Eötvös Loránd Kutatási Hálózat elnöki posztjára. A kutatási hálózat elnökének és az irányító testület tizenkét tagjának kinevezéséről szóló miniszterelnöki rendeletet csütörtökön teszik közzé – jelezte.

Palkovics László szintén kérdésre reagálva visszautasította, hogy "diktátumszerű körülmények között" kellett volna az MTA elnökének konszenzusos döntést hoznia Maróth Miklós személyéről. "Semmifajta kényszer nem volt" – fogalmazott.

22 hozzászólásarrow_drop_down_circle

Qqberci
Volna azért pár kérdésem:
- Kit a túrót zavar egy 10 000 méteren átrepülő gép, aminek a hangja sem ér le?
- " délkeleti irányba szállhatnak majd le és fel az 1-es kifutóról a repülőgépek." És a szél is tudja, hogy arról kell fújnia? (merthogy Magyarországon az uralkodó szélirány ÉNy-i)
- "ötről tíz csomóra emelték a le- és felszálláskor megengedett hátszél erősségét" És ezzel az IATA meg a gépek aerodinamikája is egyetért? Ki lesz a felelős az ebből adódó balesetekért? Mi van, ha a pilóta nem vállalja? (Erre joga van!)
- Nem volt elég a MALÉV-et elqrni, Ferihegyet is el kell? Aki az utóbbi 50 évben vett ott lakást, pontosan tudta, hova költözik...
Ez itt az összes hozzászólás. Kattintson, ha csak a legfrissebbeket olvasná!
Eladott Ország
Nem lehetne egy új reptér Felcsúton? Ahogy kapu nem való az autópályára úgy repülőgépek sem a város fölé 1000 m alatt.
De mit csináljunk, ha egyszer Budapest nem fekszik olyan magasan? Majd a precíz Tahó Tarlós mérnökúr épít alá egy hegyet vagy egy gödröt, ő úgy is mélyépítő mérnök. Ez az egész rohadt rabló rezsim mehetne már kollektív "mélyalvásba", hirtelen ez jut eszembe erről.
maci0427
És akik délutántól éjfélig nézik a televíziót vagy hallgatnak zenét azok meg szenvednek ! Ez a kritikus mert az emberek akkor még fent vannak és nincsenk mély álomban...!!!
Eladott Ország
Kedves "Pógárok"!
Fenti időszakban a "méjaltatást" minden "lyelentkekezőnek" ingyen "biztosíccsuk."

Tarlós Pista sk.
( a nemzet "gojóstollának" Schmitt Pali "dílyasa")

Végül is betilthatta volna egész napra is csak az a kurva jó szíve ... Ha betiltja a repülést, majd a gépeket is Orbán EMELI. De csak ha jók lesznek a számok.
Qqberci
Volna azért pár kérdésem:
- Kit a túrót zavar egy 10 000 méteren átrepülő gép, aminek a hangja sem ér le?
- " délkeleti irányba szállhatnak majd le és fel az 1-es kifutóról a repülőgépek." És a szél is tudja, hogy arról kell fújnia? (merthogy Magyarországon az uralkodó szélirány ÉNy-i)
- "ötről tíz csomóra emelték a le- és felszálláskor megengedett hátszél erősségét" És ezzel az IATA meg a gépek aerodinamikája is egyetért? Ki lesz a felelős az ebből adódó balesetekért? Mi van, ha a pilóta nem vállalja? (Erre joga van!)
- Nem volt elég a MALÉV-et elqrni, Ferihegyet is el kell? Aki az utóbbi 50 évben vett ott lakást, pontosan tudta, hova költözik...
Qqberci
@Eladott Ország: Felcsúton űrkikötő lesz...
reagens
Ez bizony Tarlós nevéhez kötődik és tény. Magasan a legesélyesebb és a legjobb jelölt főpolgármesternek.
Gauntlet
Hogy? átirányítják őket 'Vosztokba?
namihami
A következő tiltakozók a vasúti sinek mellett élők lesznek.
Helyes. A MÁV-ot kötelezzék, hogy a mélyalvás miatt 23 és 05 óra között csak a gumikerekes vonatok gurulhassanak a sineken. És ez fokozottan legyen kötelező a bakterekre. Végtére, a bakter is ember, neki is jár a mélyalvás.
Aztán tiltsuk be a körúti, a Rákóczi úti és hasonló utak forgalmát is. Az ottélőknek talán nem jár a mélyalvás? És ott vannak még az éjjeliőrök is. Kihaló szakma lesz.
És ha minden sikerül, akkor mi lehetünk a világ első olyan országa, ahol 23 és 05 óra között bevezetődik a kötelező mélyalvás. És, ha ezt egyáltalán lehet még fokozni, akkor jöhet a 12 és 15 óra közötti csendespihenő is.
görbetükör
Ez az ország már sok éve mélyalvás időszakában van.
Qqberci
@reagens: Igaz, ami igaz: még egy ekkora barmot nehéz lenne találni. Egyébként a hátszélre vonatkozó repülésbiztonsági előírásokat sem Taplónak, sem Hazugovicsnak nincs joga és nincs lehetősége módosítani...
reagens
@Qqberci: Tarlós elintézte ezt minden tagadásod ellenére. Szörnyűek ezek a tények ugye?
szaboria1
Épp most cáfolták meg saját magukat Tarlós meg a Palkovics nem lesz aug.-tól tilalom.
Qqberci
@reagens: Azt azért még megnézem :-)))
Van Taplónak vagy Hazugovicsnak érvényes pilótavizsgája? Esetleg tipusengedélye? Vagy bármilyen légiforgalmi/repülésbiztonsági minősítése? Ha nincs, akkor qssoljon vagy foglalkozzon az ötös metróval...
Gauntlet
@namihami: hja, fieszta! Hátha a spanyol módi bejön! A hőmérséklet lassan stimmel!! :(
reagens
@Qqberci: Ez most szín tiszta mellébeszélés! Ahhoz, hogy a főpolgármester, a kormány, vagy a miniszterek közlekedési ügyekben dönteni tudjanak és az akaratukat érvényesíteni, nem kell az adott terület szakértőjének lenniük. Ezért alkalmaznak szakértőket minden szinten.
Ez Tarlós részéről egy fővárosi közlekedéspolitikai döntés volt, amit egyeztetésekkel és tárgyalásokkal keresztül vitt.
Mi ezzel a problémád? Lehet aludni a városban éjjel, anélkül, hogy a hajtóművek felvernének!
Ez ennyire egyszerű és igen jó intézkedés volt Tarlóstól!
kereső
Ebben az időszakban csak orosz "civil" szállitógépek használhatják a magyar légteret, amelyeknek nem kell bejelenteniük, hogy mit szállitanak- egy csokor virágot a szerb elnöknek, vagy éppen harckocsikat.
szaboria1
Ekkora két hazugot még nem láttam a saját sajtó tájékoztatójukat cáfolták meg az augusztusi tilalom bevezetésről.
Qqberci
@reagens: Az aerodinamika törvényeit még 2/3-dal sem lehet módosítani.
A pilótát nem lehet utasítani arra, hogy a gép üzemeltetési utasításától eltérően vezessen
Egy 10 000 méteren átrepülő gép hangját a földön nem hallod
A légifolyosó-rendszer évekkel ezelőtt megszűnt, az csak a szovjet megszállás következménye volt.

"Ahhoz, hogy a főpolgármester, a kormány, vagy a miniszterek közlekedési ügyekben dönteni tudjanak és az akaratukat érvényesíteni, nem kell az adott terület szakértőjének lenniük."

Mint modtam, természeti, fizikei törvények tekintetében sem a qrmánynak, sem TaplóPifftinek nincs szavazati joga.
reagens
@Qqberci: Ismételten arról kell szóljak, hogy nem a témában szólsz és olyasmiket emlegetsz, aminek köze nincs a hírhez.

Vegyük sorra! Tarlós, a kormány, a politikusok, stb. nem az aerodinamika törvényeivel foglalkoztak, hanem azzal, hogy éjjel a leszálló gépek ne zavarják a lakosokat. Ezt rábízzák a repülési szakemberekre, hogy megoldják. Ha, ahogy mondod, nem lehet az aerodinamika törvényeivel szembe menni, akkor Tarlós azt mondta, álljanak le.
Érdekes és csodálatos módon mégis megengedték az aerodinamika törvényei, hogy éjjel ne zajongjanak a város fölött.

Megköszönném, ha arra válaszolnál, amit írtam és ne beszélj mellé!
Qqberci
@reagens: 1./ Tarlós azt mondta, a megengedett hátszél értékét 5-ről 10 csomóra emelik. Ehhez nincs joga, ezt nem fogják tudomásul venni. Ha a pilótának azt mondják, jöhet, a hátszél 8 csomó, akkor azt mondja, hogy vagy megfordulhat, vagy kitérőre megy. És ehhez joga van. Az eredmény lehet egy átstartolás, ami dupla hangos egy leszálláshoz képest.
2./ Légifolyosók Magyarország felett már évek óta nem léteznek, de úgy látszik, ezt Taplós és a szagértői nem tudják.
3./ Az utazómagasságon repülő gépek felett sem Taplós, sem Hazugovics nem diszponál...
reagens
@Qqberci: És mégis megoldotta Tarlós. Lehet, hogy nem konzultált veled? Vétkes lazaság volt a részéről.

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.