A BKV Zrt. járművezetői és utasai egy teljesen elektromos meghajtású Mercedes-Benz eCitaro városi buszt próbálhatnak ki a következő két hétben, írja honlapján és a Facebookon a közlekedési vállalat.

Újabb elektromos buszt tesztel a BKV

Az eredetileg lengyel megrendelésre készült elektromos járművet az EvoBus Hungária Kft. bocsátotta a BKV rendelkezésére, amit

augusztus 17-19 között a 112-es,

augusztus 20-22. között a 155-ös,

augusztus 23-25. között a 102-es,

augusztus 26. és 28. között pedig a 212-es

járaton élvezhet a nagyközönség. A BKV Zrt. a változtatás jogát fenntartja.

Az elektromos Citaro autóbuszokban moduláris felépítésű lítium-ion akkumulátor található, ami maximális, 10 modulos kialakítás esetén 243 kWh energiát képes eltárolni. A tetőn lévő két modul mellett az alapfelszereltség a busz hátuljában is tartalmaz négy modult. Az ügyfél igényeitől függően a tetőre további két vagy négy akkumulátor modul szerelhető fel.

Legmagasabb hatótávú kialakításnál az elektromos Mercedes-Benz eCitaro súlya körülbelül 13,44 tonna. A jármű megengedett össztömege 20 tonna, azaz a hasznos terhelhetősége meghaladja a hat tonnát. A busz 81 utast szállíthat (28 ülőhellyel, 53 állóhellyel rendelkezik, ezen kívül 1 db kerekesszék szállítható). A busz meghajtásáról 2 db elektromos kerékagymotor gondoskodik 2×125 kW teljesítménnyel és 2×485 Nm nyomatékkal.

Villanyautósok

7 hozzászólásarrow_drop_down_circle

Ez itt az összes hozzászólás. Kattintson, ha csak a legfrissebbeket olvasná!
verőce21
Na, erről beszéltem, írtam a héten! :)
Qqberci
Az Evo legalább 2013 óta dolgozik azon, hogy a sorozatérett hajtásához gépészeti gyártót keressen. Ezexerint SzélesGabóval nem tudtak megegyezni. Remélem, a Mercedes korrekt partner.
papa.49
A puding próbája az evés, majd meglátjuk !!!
Jozefina
Nem próbálgatni kellene, hanem a már (persze nyugaton) beváltakat megvenni és használni, a sok büdös, koszos jelenleg üzemelő autóbuszok helyett!!!
maci0427
A BKV. - nak vannak a legszarabb buszai , már rég kivéreztették volna de a sok pótlás miatt még kell Budapestnek ! Azt sem értem, hogy Budapestnek miért kell három olyan cég ami kiszolgálja a főváros tömegközlekedését ! Ez baromi nagy marhaság, de biztos , hogy vamlami komoly oka van ami nem is olyan komoly ! Budapest irányítása ... BKK. -- Szolgáltaói...BKV. - VT. Arriva - Volán ... ezek a busztársaságok ! Centralizálni kellene őket sokkal egyszerübb , gazdaságosabb és hatékonyabb , korszerübb lenne minden , nem 1980 -as évekbeli buszokkal meg Holland kidobott xarokkal !!!
papa.49
@maci0427: Ne feledd a szélesfejenagy által vásárolt Európában már LESELEJTEZETT Merciket hozta ide, amik aztán rendre kigyulladtak, égtek mint a papír !!!
advocat
Nem kellett volna hazavágni az Ikarust! A lengyeleknek már nem kellenek a buszok, mert fedezi a hazai gyártás. Csak Krakkóban láttam közlekedni, de működnek. Salzburgban meg lengyel trolik járnak, mint fővárosunkban is. Stb.

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.