Rossz munkaszervezés miatt maradt ki szerdán négy elővárosi vonat Budapest és Pécel között, nem pedig a mozdonyvezetők hiánya miatt – cáfolta a sajtóban megjelent híreket csütörtökön a MÁV Zrt. kommunikációs igazgatója az MTI érdeklődésére, hozzátéve, hogy a személyi felelősségre vonás nem marad el.

MÁV: nem a mozdonyvezetők hiánya miatt maradt ki négy vonat, hiszen ők keresnek a legjobban
Fotó: Pixabay

Loppert Dániel hangsúlyozta, hogy nincs hiány mozdonyvezetőkből, az a legjobban kereső állás a vasúttársaságnál,

átlagosan bruttó 650 ezer forint a fizetésük, egyes mozdonyvezetők bére pedig meghaladja a bruttó egymillió forintot.

Közölte, hogy tavaly júniusban 1180 betöltetlen pozíció volt a vasúttársaságnál, amely idén júniusra 1073-ra, mintegy 10 százalékkal csökkent. Álláspontja szerint ez nem akkora hiány, amely hatással van a működésre. A teljes cégcsoport 38 ezer munkavállalójához képest 2,5 százalékot tesz ki, amelyet többletmunkával, illetve munkaszervezéssel könnyen át lehet hidalni.

A kommunikációs igazgató elmondta, hogy egyre kevesebb pénztárosra van szükség az utasok jegyvásárlási szokásainak változása miatt, egyre többen vesznek MÁV alkalmazáson vagy interneten jegyeket.

A jegypénztárokat fokozatosan kivezetik, illetve azokat utascentrummá szervezik át. A jegyvizsgálóknál a betöltetlen pozíciókat munkaszervezéssel oldja meg a vasúttársaság

- tette hozzá.

Kitért arra is, hogy a menetrend betartásához tárgyi feltételek is hiányoznak. A Cegléd-Szolnok vonalon a járatkimaradások jelentős része abból adódik, hogy a mozdonyok átlagéletkora 40 év. Ezen jelentősen javít majd a jövőre érkező 19 darab KISS motorvonat.

6 hozzászólásarrow_drop_down_circle

azösszeskibanévfoglalt
attól, h ők keresnek a legjobban a vasúton, az nem azt jelenti, h hülyére keresik magukat...hanem azt, h a többiek keveset kapnak
azösszeskibanévfoglalt
attól, h ők keresnek a legjobban a vasúton, az nem azt jelenti, h hülyére keresik magukat...hanem azt, h a többiek keveset kapnak
namihami
""... ők keresnek a legjobban.""--- mondta az igazgató.
Akkor szerinte a 650.000 forint "" jobb"", mint az 5 millió? Ezzel a tudással igazgató lett? Így, ilyen igazgatókkal már elég sok gondja érthető a MÁV-nak.
szép új világ
Azt elfelejtette hozzátenni a tisztelt igazgató úr, hogy a fent említett félmillás fizetés bizony nem havi 168 órával jön össze. Az meg egyenesen zseniális megállapítás, hogy azért nincs pénztáros mert megváltoztak az utasok jegyvásárlási szokásai.
vacsi
"átlagosan bruttó 650 ezer forint a fizetésük"
"Álláspontja szerint ez nem akkora hiány, amely hatással van a működésre. A teljes cégcsoport 38 ezer munkavállalójához képest 2,5 százalékot tesz ki, amelyet többletmunkával, illetve munkaszervezéssel könnyen át lehet hidalni."
Szóval ez a bruttó 650 ezer - kb. nettó 400 ezer - a túlórákkal együtt értendő!
vacsi
"A jegypénztárokat fokozatosan kivezetik, illetve azokat utascentrummá szervezik át."
Mi a különbség a pénztár és az utascentrum között? Mindkettőben lehet vonatjegyet venni?
papa.49
@namihami: Ez a faszi nem a ,,köpködős,, ???
Akkor értem a pozícióját !!!

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.