A fogyasztóvédelem megbírságolta a Coca-Colát az augusztus elején elindított, mindössze pár napig tartó plakátkampánya miatt – írja az Index.
A szervezet arra hivatkozik, hogy a Coca-Cola megsértette a reklámokra vonatkozó törvénynek azt a pontját, ami szerint
tilos az olyan reklám, amely a gyermek- és fiatalkorúak fizikai, szellemi, érzelmi vagy erkölcsi fejlődését károsíthatja.
A bírság mellett arra kötelezték a céget, hogy a továbbiakban ne használjanak gyerekek és fiatalkorúak fejlődését károsítható reklámot.
Az információt a lap egyik olvasja küldte el nekünk, aki feljelentette a céget a reklám miatt, majd erre kapott egy válaszlevelet a Pest Megyei Kormányhivatal Érdi Járási Hivatala Közlekedési és Fogyasztóvédelmi Főosztály Fogyasztóvédelmi Osztályától. A levélben a hatóság egyértelműen közli, hogy eljárást indítottak "a Coca-Cola Magyarország Kft. „#loveislove” kampányának plakátjaival kapcsolatban" .
Azt is hozzáteszik, hogy a cég büntetéséről szóló határozat – a hozzánk is eljuttatott – levél kiküldésének időpontjában még nem vált véglegessé. Az állami szervezet egyébként megköszönte a lakossági bejelentést:
A fokozott társadalmi érdekre tekintettel különös figyelmet fordított a gyermek-és fiatalkorúak megóvására, érzelmi és erkölcsi fejlődésük védelme érdekében az azt károsító reklámok korlátozására. Az ilyen jellegű reklámok feltárásában nagy segítséget nyújtanak a lakossági bejelentések, melyet ezúton is köszönünk Önnek!
(Kép: Pixabay)
Forrás: Index
15 hozzászólásarrow_drop_down_circle
Új hozzászólás