A BKK volt vezérigazgatója a Facebookon írt arról, hogy igaza volt. Vitézy szerint egy 68 ezer férőhelyes intézményt lehetetlen közúton kiszolgálni, egész Budapest bedugulna, ha tízezrek indulnának útnak autóval a Kerepesi és a Thököly úton egyszerre a stadionhoz.

Vitézy Dávid Facebook-posztban dicsérte meg magát, hogy igaza volt

A Puskás Aréna díszkivilágításban a nyitóünnepségén 2019. november 15-én. MTI/Lakatos Péter

A pénteki stadionavató meccs után viszonylag gyorsan haza lehetett jutni, ennek kapcsán született meg Vitézy Dávid újabb Facebook-posztja a témában – írja az Index és a HVG.

Vitézy Dávid a VEKE alapítója, a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum megbízott igazgatója néhány napja a Facebookon reagált arra a hírre, hogy csak 500 parkolóhely épült a most elkészült Puskás Ferenc Stadionhoz. Azt írta,

helyes és példaértékű, hogy ilyen kevés parkoló készült, mert így a szurkolók nem tudnak autóval menni a stadionba.

A péntek esti meccs után pedig szintén a Facebookon írta meg véleményét. 

No, akkor most már tudjuk is: kiválóan működött a Puskás Aréna parkolók nélkül.

– kezdődik a bejegyzés, amely szerint pénteken este 68 ezer ember jutott el úgy a Puskás Arénába és onnan haza, hogy nem épült több ezer parkoló. Azt, hogy ez így lesz, ő már napokkal korábban megmondta.

Hozzátette:

Ahogy a két nappal ezelőtti posztomban jósoltam, a tömegközlekedés helytállt, az M2-es és M4-es metró, a sűrített 1-es villamos és a buszjáratok elvitték a tömeget – a meccs lefújása után 45 perccel (kb. 21:45-kor) az állomásokon a tömeg megszűnt, a tömegközlekedés mindenkit elvitt. Köszönet a szurkolóknak és a BKK-nak!

Ha egy 68 ezres arénában ez működik és az emberek készek a szokásaikon változtatni, ha tudják, hogy nem tudnak parkolni, akkor ebből tanuljunk végre, és a város más létesítményeinél is járjunk el így. Számos európai nagyvárosban ma már tilos új mélygarázsokat építeni irodaházak, bevásárlóközpontok alá, ha van a közelben metróállomás vagy más kapacitív tömegközlekedés – hisz az elmúlt évtizedek bizonyították, hogy ha valahol sok parkoló van, ahol jó a tömegközlekedés, akkor az felesleges autóforgalmat és környezetszennyezést generál, a dugókat pedig már nem bírják az európai nagyvárosok.

Nálunk ezzel szemben a teljesen elavult építési szabályok (OTÉK, az országos településrendezési és építési követelmények) még mindig minimum parkolási előírásokat tartalmaznak, amelyek alapján ma nem lehetne mélygarázs nélkül jogszerűen megépíteni a Nyugati pályaudvart, a Budai Várat, a Szépművészeti Múzeumot vagy akár a teljes történelmi pesti belvárost. Ha a Puskás Aréna – a kiemelt beruházás státuszával élve – nem döntött volna évekkel ezelőtt tudatosan a fenntartható közlekedés mellett és megépült volna a több ezer parkoló, tegnap valóban káosz lett volna és órákon át tartott volna, amíg autók ezrei elhagyják a stadiont.

Tanuljunk ebből és írjuk újra végre az OTÉK-ot, ne kelljen mindenhová parkolók százait, ezreit építeni a fejlesztőknek. Nem utolsósorban a budapesti belváros felújításának is új löketet adhatna ez.

Forrás: Index, HVG

8 hozzászólásarrow_drop_down_circle

Ez itt nem minden hozzászólás, csak az utolsó néhány. Kattintson, ha mindet olvasná!
namihami
Dávid, te nagyon hülye!
Ha ez ilyen jó és sikeres, akkor vezessétek be újra a Merkúr- rendszert. Csak kiutalásra és hosszú várakoztatás után lehessen a köznépnek autóhoz jutni.
És minden közlekedéssel kapcsolatos szervezés feleslegessé válik, a nép ismét rászokik a tömegközlekedésre. A villamosok legyenek nyitottak (tujázás), a buszok nyitott ajtajában lógjanak az utasok és csak néha suhanjon el egy-egy A betűs Volga vagy Moszkvics az utakon.
Ez egyben minden közlekedési dugót is egycsapásra megoldana.
tudode
Sok Vitézyhez hasonló, a technikai fejlődéssel haladni képes vezetőre lenne szüksége az országnak, akárki fia, borja!
,
Miért is!
.
Az ő érdeme, hogy a közösségi járművek megállóiban a papír, és kijelzős utastájékoztatók percre pontosak, nem úgy, hogy a végállomástól mikor indúl a klf jármű!!! Passzra is verte a főpolgija!!!
Sámannus
Te csak ne dicsekedj az ócskavasakkal, amit az világ roncstelepeiről össze gazsuláltatok.
volvós
Dávidka ! A r@bbi elengedett, hogy megírd a leckédet ???
Aki Én
Részben igaza van.
Ugyanakkor a lakók elmondták, hogy még a fák tetején is parkoltak a környéken, vagyis nem otthonról mentek az emberek bkv-val.
De biztosra vehető, hogy nagyobb parkoló esetén nagyobb káosz lett volna.

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.