Közép-Európa jelentősége az elmúlt években folyamatosan nőtt, Európa gazdasági növekedési motorjává vált – mondta Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter pénteken Tokióban.

Szijjártó: Európa gazdasági növekedési motorjává vált Közép-Európa

A tárcavezető a Japán Külkereskedelmi Szervezet (Jetro) kelet-közép-európai szemináriumán felszólalva hangsúlyozta: a közép-európai régió nagy változásokon ment át az elmúlt évek során, hiszen míg korábban a térség országai az utolsók között voltak Európában, most számos gazdasági mutató alapján az élen járnak.

Kitért arra: van egy sikeres és szoros szövetség Közép-Európában, a visegrádi csoport (V4). A V4 tagjainak gazdasági növekedése több mint duplája az európai átlagnak, de ez a csoport nemcsak gazdasági szempontból erős, hanem politikai tekintetben is – közölte.

Kifejtette: a napokban lépett hivatalba az új Európai Bizottság, és mind a négy visegrádi ország fontos pozíciót tölt be a testületben. Két biztos, a cseh és a szlovák alelnöke a bizottságnak, a lengyel biztos felügyeli a mezőgazdaságot, a magyar pedig a bővítéssel foglalkozik – sorolta.

Szijjártó Péter elmondta: a V4 tagjai együttesen 64 milliós piacot tesznek ki, és ha a csoport egy ország volna, a második legnagyobb lenne az EU-ban. Itt a munkanélküliségi ráta sokkal alacsonyabb, mint az uniós átlag, ahogyan az államadósság is jóval kisebb – tette hozzá.

Úgy vélte, Közép-Európa sikerének titka, hogy itt racionális, a józan észre alapozott politikákat folytatnak az országok. Ez a gazdaságban azt jelenti, hogy Közép-Európában vannak a legalacsonyabb adók az EU-ban – jegyezte meg.

A külügyminiszter szerint a siker egy másik oka, hogy a közép-európai országok hatékonyan tartják fenn a pénzügyi és költségvetési fegyelmet. Bebizonyították, hogy meg lehet szabadulni attól a régi dogmától, miszerint választani kell a gazdasági növekedés és a pénzügyi fegyelem fenntartása között, és megmutatták, hogy a két cél párhuzamosan is elérhető – mutatott rá.

Arról is beszélt, hogy a magyar kormány látja a munkaerővel kapcsolatos aggodalmakat, ezért megreformálta a szakképzési és a felsőoktatási rendszert.

Szijjártó Péter elmondta: az európai gazdaság jövőbeli sikere szempontjából érdemes figyelembe venni, hogy míg sok szakértő a német-francia együttműködés jelentőségéről beszél, a V4 tagjai és Németország közötti kereskedelmi forgalom 70 százalékkal nagyobb, mint a német-francia, vagyis a V4 és Németország együttműködésének óriási hatása van az EU versenyképességére.

Kifejtette: vita folyik az EU jövőjéről, és ez alapvetően arról szól, hogy erős Brüsszelre és gyenge tagállamokra vagy erős tagállamokra van-e szükség. Közép-Európa álláspontja szerint erős EU csak erős tagállamokra épülhet – jelentette ki.

Megjegyezte: Közép-Európa elutasítja a nyugat-európai erőfeszítéseket az adóharmonizálásra, mert ez az adók emelését jelentené a térségben, márpedig mi ragaszkodunk az alacsony adókhoz, hiszen azok meghatározók a versenyképességünk szempontjából.

Szijjártó Péter a biztonságpolitikával kapcsolatban közölte: a közép-európai országok határozott bevándorlásellenes politikát képviselnek, megvédik a határokat és ragaszkodnak ahhoz a jogukhoz, hogy csak ők dönthetik el, ki jöhet be a területükre és kikkel akarnak együtt élni.

Azt is elmondta, hogy Magyarországon Japán az elsőszámú ázsiai befektető, 170 japán cég 35 ezer magyar foglalkoztat, és hat japán céggel között stratégiai megállapodást a kormány.

(MTI)

Cikk- és címlapkép: MTI/Koszticsák Szilárd

14 hozzászólásarrow_drop_down_circle

kokopelli
@Qqberci: mint a magyar négyütemű motor? (a sűrít kivételével?)
Orbán Viktátor írta személyesen sokszorosítva: "Azért írok önnek,mert a magyar gazdaság 2019-ben is jobban
teljesít,így újra...kedvező döntést hoztunk...stb...stb!
Jó egészséget kívánva üdvözli
Orbán Viktor
Magyarország miniszterelnöke!"
...sírvafakadtam olyannyira,hogy a Mackó kutyusom velem "nyüszített"!
Ez itt nem minden hozzászólás, csak az utolsó néhány. Kattintson, ha mindet olvasná!
tudode
Na jó!
.
Azért nem kell túlzásokba esni, két év alatt az a motor csak püfög több okból
.
---- Csaba László: Orbánék 100 éves lemaradásban
.
24.hu/fn/gazdasag/2017/12/04/csaba-laszlo-orbanek-100-eves-lemaradasban/
.
Prózai!
.
Emlékeim szerint az un tervgazdálkodásról való áttérés után a klf célra pályázók BECENÉVVEL PÁLYÁZTAK, amelyek körül egy bizottság választotta ki a célnak legmegfelelőbbet, nem úhy, mint orbanisztánban, az olajmutyi óta napjainkig a túlárazott, névre szóló a menő
.
----- Igy tettek zsebre 2071 milliárdot Mészáros Lőrinc, és Szíj László építőipsri vcégei
.
hvg.hu/gazdasag/20191206_meszaros_szijj_kozbeszerzes_epitoipar
.
'''Bencsik András jobboldali megmondóember a minap egy műsorban az oligarchákra utalva azt mondta, szerinte ők nem loptak, hanem „szerencsésen versenyeztek”. Eszerint Mészáros Lőrincnek és Szíjj Lászlónak igencsak nagy szerencséje volt az elmúlt években. Simicska Lajos ehhez képest szerény eredménnyel zárta NER-karrierjét.""""
.
És ezek a szerencselovagok NEM FORGATJÁK VISSZA A GAZDASÁGBA az ezermilliárdőkat, hanem a párnacihájukban, vagy ki tudja hova dugdossák azt a lóvét, amelytől BEIDULHATNA AZ A NYAMVADT MOTOR!
.
TÚLTESZNEK MÉG A BAGDADI TOLVAJON ÉS A REPÜLŐS GIZI NÉNIN IS, génhibásan!
Nyírfa
A csehek el fognak húzni. Mindig is fejlettebbek voltak, tudatosabbak - öntudatosabbak is. Ők, biztos, hogy idővel a fejlett országok között lesznek említhetőek. Ha nem áll ki magáért a magyar nép, ha a kritikus többség nem tudja megbuktatni a kormányt, és fejlődési pályára állítani az országot, akkor mindenki lehagy minket. A V4 csak akkor lesz hasznára Európának, ha elengedi a populizmust, a korrupciót, a nacionalizmust, az autokráciát.
staro2
Térkövezésben mi húzzuk a világot!
Eladott Ország
Én megértem, hogy a populációt soha nem lehet eléggé hülyének nézni. Tehát ha jól értem Közép-Európa (vagyis a V4-ek) a hátukon cipelik Európát, virágzik a gazdaság, mi vagyunk a motor, a gőzmozdony és a zsászlóshajó, miközben a Nyugat hanyatlik, mint a kurvaélet. Ehhez képest Mateusz Morawiecki lengyel miniszterelnök arra hivatkozva hekkelte meg az Unió leghatékonyabb és legerősebb együttműködésével a háta mögött a közös európai vállalásokat, hogy
"addig nem tudja elfogadni a 2050-es klímasemlegességi célt, amíg nincs egyezmény a kompenzációról annak érdekében, hogy a megfelelés ne jelentsen irreális terheket a szegényebb, főként közép- és kelet-európai tagországok számára."
Azt hiszem, hogy itt máris kilóg egy büdös nagy lóláb. Szerintem egyszerre nem lehet szegénynek és növekedési motornak lenni. Vagyis nem lehet a gőzmozdonyságra hivatkozni akkor, amikor bársonyszékek megkaparintásáról van szó, és egyidejűleg szegény, csoró közép-kelet-európainak lenni, amikor arra kerül a sor, hogy kötelezettségeknek kell eleget tenni. Vagyis a fenti ábra szerint lehet, csak akkor nem kell tiszteletet követelni, hanem tudomásul kell venni, hogy az embert annak látják, aminek kinéz: közönséges balkáni lókupecnek. Aki folyamatosan azzal henceg, hogy ő góré a szemétdombon, de amikor cselekedni kell a szemétdomb érdekében, akkor tartja a markát, hogy kéne a zseton, mert különben nem megy. Hogy ne lehetne gőzmozdonyként dübörögni és vinni előre Európát második legszegényebb országként az unióban? A szerelvény végére csatoltuk masinánkat, és már toljuk is a cuccot. Ha a masiniszta is magyar, a szakadékba.
RonaGyuri
@RonaGyuri: Ha meg csak a földrajzból is komoly hiátusaid vannak, így a V4-re gondútál, akkor is jobban tennéd, ha kevésbé lennél nagyképű. Volt már egy-két bugyuta mondatotok ami miatt canossa -t kellett járnunk! Mert még a németek komolyan veszik és azt nem mondják,: aha ha nektek olyan jól megy – főleg, hogy a mi gyáraink okán – akkor talán nincs szükségetek a mi adófizetőink pénzére, sőt ti kellene támogassatok bennünket! =))
simmering73
Olyan ez a magyar gazdaság, mint egy kehes Verhovina.

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.