Szeged felé, Cegléd után már csak egy vágány van, a szembe jövő vonatoknak az állomásokon kell egymást bevárni.

Nagy port kavart a MÁV és GYSEV 2019-2020-as, csak nemrég óta érvényes menetrendje, amelyet elvileg azért készítettek, hogy csökkenjen a menetidő a Budapest-Cegléd-Kecskemét-Szeged vasútvonalon.

Csakhogy a változtatás eléggé felbőszítette az embereket,

Szegeden tüntetés is volt, és a gyorsításból valójában lassítás lett: a Közlekedő Tömeg a Facebookon írta meg, hogy az első munkanapi Napfény IC 25 percet, a Hírös IC pedig 11 percet késett, ráadásul az IC-k kecskeméti megállásának pótlására bevezetett gyorsvonatok is 10-15 perc késéssel közlekedtek.

E tapasztalatok is bizonyítják: a vasúti szolgáltatás színvonalát nem az ütemes menetrend szétverésével, hanem az elavult, rossz állapotú infrastruktúra korszerűsítésével kell fejleszteni.

A Közlekedő Tömeg blog egy posztjában azt írta, hogy 

Szegedre eddig egész nap, óránként jártak az InterCityk, ezek a fontosabb városokban és Budapest forgalmasabb állomásain is megálltak.

A módosítás hatására a szerelvények közül kettő a Nyugati pályaudvartól Szegedig nem áll meg, így ezek irányonként (elvileg) 18 perccel gyorsulnak.

A blog úgy látja, a változtatás miatt minden más vonat lassabb és kiszámíthatatlanabb lett. Szeged felé, Cegléd után már csak egy vágány van, a szembe jövő vonatoknak az állomásokon kell egymást bevárni. Emiatt egy gyorsabb, nem megálló InterCity vonatra 3-4 lassuló jut – írták.

(hvg.hu)

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.