Az Index azt írja, dolgozóktól váltak meg január 6-án a kecskeméti Mercedes-Benz-üzemben. A lap úgy értesült, hogy a gyár négy üzeme (présüzem, felületkezelő üzem, összeszerelő üzem, karosszériaüzem) közül ezúttal a karosszériaüzemben volt létszámcsökkentés. A kecskeméti Mercedes-Benz a lap megkeresésére közölte: a gyárban nincs szó tömeges elbocsátásról.

A karácsonyi szünetben két hétre leállt a gyártás, és amikor január 6-án elindult az első munkanap, többeket elbocsátottak. Az Index egyik forrása úgy fogalmazott

fura módon nem a HR-osztályon történt mindez, hanem a cég főbejárata melletti melléképület előadótermében.

Az egyik elbocsátott munkavállaló ugyanakkor a lapnak elmondta:

A Mercedes korrekt volt, nem engedheti meg magának, hogy ne így járjon el, a maximális kéthavi végkielégítéssel engedték el.

A lap megkereste a cég kommunikációs osztályát.

A cég válaszában azt közölte:

A kecskeméti Mercedes-Benz gyárban nincs szó tömeges elbocsátásról. Hétfőn néhány, egyedi esetben került sor munkaszerződések felbontására: ez a döntés az egyes gyártási folyamatok optimalizálása révén elért hatékonyságnövekedéssel függ össze. Kérjük megértését, de az érintettek magánszférájának és személyes adatainak védelme érdekében a témában további információt nem adhatunk. A Mercedes-Benz kompaktautói iránti világszerte élénk kereslet miatt a kecskeméti gyár termelési programja 2020-ra is telített, így január 6. óta – a téli karbantartási szünetet követően – ismét teljes kapacitással folyik a termelés a gyárban.

A 2019-es év hosszú ideje az egyik legrosszabb év volt a német autóiparban, állítólag 200 ezer németországi munkahely került veszélybe, várható volt, hogy a leépítések és a vezetők elbocsátásai előbb-utóbb Magyarországra is begyűrűznek – teszi hozzá az Index.

Forrás: Index

Címlapkép: Ujvári Sándor / MTI

6 hozzászólásarrow_drop_down_circle

Yoda69
Természetes fluktuacio.
Rendesek voltak hogz nem karácsony előtt rugtak ki őket. Így legalább erre az idoszakra is kaptak fizut, és nem tették tönkre az ünnepet.
Macskaszem
Úgy tűnik véget ér az aranykor, ami igencsak orbán kezére játszott. Ha egyszer a dominó megindul...
"Tavaly decemberben a Vasas Szakszervezeti Szövetség mintegy kétszáz alapszervezetéből mindössze öt cégnél sikerült megállapodni az idei bérekről. A 200 partnercég több mint felénél létszámcsökkenésre kell számítani 2020-ban" www.hrportal.hu/c/nem-beremeles-jon--hanem-leepites-20200108.html
jesz
Lári -fári...megy a süketelés...a cégek vezetése már látja a közeljövőt...nagy elannal nyumulnak a villanyautó-gyártók. A hibridet is át akarják ugorni, és csak tiszta villanyautónak van jövője.

Namost akár a mercinél, akár a többi óriásnál is elaludtak...mire észbekaptak, megjelent vagy harminc villanyautó-gyártó.

Nagyhirtelen átállni nem olyan egyszerű. Addigra tarolnak a kínaiak, japánok, dél-Koreaiak.
Lepényleső
Akinek stratégiai szerződése van a kormánnyal,az az ilyenekért köti azt?
nevemnick
Vajon ezeket a duce már ma levonta abból a négy és fél miller munkahelyből amivel henceget?

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.