Új utasmóló nyílt a diszkont légitársaságok utasainak a Liszt Ferenc-repülőtéren.Bezár a reptéri "bádogváros", megnyílt az új utasmóló

A Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér kettes termináljának új, fapados járatokat kiszolgáló utasmólója az átadás napján, 2020. január 15-én. MTI/Kovács Tamás

Átadták a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér új utasmólóját szerdán, ahol a diszkont légitársaságok utasai kényelmesen várakozhatnak, amíg beszállhatnak repülőgépeikbe; ezzel egy időben az eddigi, kényelmetlen "bádogvárost" pedig elkezdi lebontani a repülőtér üzemeltetője.

Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter a helyszínen azt hangsúlyozta, hogy

a diszkont utasok kiszolgálásának eddigi minősége az "emberi méltóságot sértette", ennél többet érdemelt Budapest, amely Európa légiközlekedésében fontos ponttá vált.

Megjegyezte, hogy a repülőtér üzemeltetőjével komoly csatákat vívtak, de ennek most meglett a "gyümölcse".

A fél év alatt felépített, 5500 négyzetméteres, egyszintes, hűtött-fűtött épületben a pihenő- és várótér mellett étel- és italvásárlási lehetőség is lesz, három nagy kapacitású mosdóblokk, valamint egy dohányzóterasz is szolgálja majd az utasok kényelmét.

A tesztüzem után az új épület január 17-étől szolgálja ki a forgalmat, a régi épület bontását azonnal megkezdik, hogy a most átadott épület további bővítését is elindíthassák. Ennek részeként a terület 11 500 négyzetméterre nő és a most meglévő 6 kapu mellé további két gyalogos és hat, buszos beszállításra is alkalmas kaput építenek fel. A beruházás teljes költsége 8,3 milliárd forint, amelyet a Budapest Airport kizárólag saját erőből finanszíroz.

Fürjes Balázs, Budapest fejlesztéséért felelős államtitkár elmondta, ennek az épületnek nyolc éve kellett volna felépülnie, de megörököltek egy "áldatlan" állapotot, amelyet a repülőtér privatizálása okozott. Ezt Fürjes Balázs az elmúlt harminc év egyik legfelelőtlenebb privatizációs lépésének nevezte.

Hozzáfűzte: a repülőtér üzemeltetője az elmúlt két évben 35 milliárd forint profitot vett ki, és leszögezte, ha az állam működtetné a repülőteret, sokkal magasabb színvonalon végezné ezt a feladatot.

Az államtitkár elmondása szerint a Budapest Airport új menedzsmentje elődjénél sokkal nyitottabb az együttműködésre a kormánnyal, ez is kellett ahhoz, hogy megállapodjanak a repülőtér meglévő épületeinek színvonalasabbá tételében és a jövőbeni fejlesztésekről.

Kérdésre elmondta, januárban elkészül a gyorsforgalmi út fejlesztésének tanulmánya, amelyet a fővárosi közfejlesztések tanácsa elé visznek, ha megállapodnak a fejlesztési irányokról, akkor megkezdődhet a tervezés.

A gyorsvasúttal kapcsolatban azt mondta, érvényes építési engedéllyel rendelkeznek, de a projekt csak uniós forrással együtt valósítható meg, ebben pedig még van tennivaló.

Gerhard Schröder, a Budapest Airport elnöke hangsúlyozta: a repülőtér nem tud fejlődni Budapest nélkül, és ez fordítva is igaz, ezért is működnek együtt, és fejlesztik a kiszolgáló létesítményeket. A forgalom idén új rekordot ért el, 16,2 millió utast kezeltek, 8 százalékkal többet, mint egy évvel korábban.

Forrás: MTI

3 hozzászólásarrow_drop_down_circle

RonaGyuri
komoly csatákat vívtatok? Csak nem arról beszélsz, hogy megzsaroltátok őket??? =))
RonaGyuri
@RonaGyuri: A Pótgörény gondoskodik az unokáról,

legalább is arról, hogy ők is előadhatják a meghatottságot a nagyapai ocsmányságok helyszínén

Már a téma indítása is pikáns nem is kicsit. Az történt ugyanis, hogy: annak kapcsán, hogy a főváros pályázatot ír ki a BKK vezetésére erdei körökben elterjedt a nézet, hogy a Dávidka a nem-rokon rokony is szóba kerülhet. Hogy neki ebben mi volt a szerepe az nem derült ki, csak annyi: nem vállalja. Igencsak rá és a valódi-családjára (a másod-uncsi-tesó) jellemző pofátlan arrogáns indokkal: „Budapest súlyosabb közlekedési problémákkal küzd, mint amit egy végletesen legyengült BKK új vezetője meg tud oldani.”. Igen Dávidka tényleg komoly gondok vannak, de ezek nagy részét te okoztad, vagy csak rontottál a dolgokon. Mesterséged címere lehetne a Futárod, ami ennyi év után is még hemzseg azoktól a gyermekbetegségektől, amire sokan próbálták felhívni a figyelmedet, de te nagy ívben tettél ezekre is! =))
No, de vissza a tárgyhoz.
Többek között ennek kapcsán is beszélt Fürjes Balázs Budapestért és az agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkár az ATV Egyenes beszéd című műsorában.
Például arról, hogy: „szomorúan olvasta, hogy Vitézy Dávid nem vállalta a BKK vezetését. Fürjes Balázs ehhez hozzátette: felhívta Vitézyt és tárgyalásban vannak arról, hogy a BKK alapítója a fővárossal foglalkozó kormányzati csapatban dolgozzon a jövőben.”!
Érted Wazze tovább erősítené a nyomást a főváros ellen. Sőt még azt is elárulta, hogy a sípba is invesztálnak: „az önálló kormányzati Budapest-politikának a fóruma lesz a Budapestinfó, amelyet a kormány és a kormánypártok fővárossal foglalkozó politikusai tartanak. ”!
Ja és a cserkó; ennek a propaganda hacacárénak a könnyező majom Pokorni lesz az egyik aduásza! =))

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.