A lap cikke szerint január végéig utalnia kellett volna a kormánynak azt a 3,2 milliárd forintot, amiből a BKV új buszokat kívánt beszerezni, amik a 3-as metró középső szakaszának felújítása alatt vinnék az utasokat. Most úgy tűnik, hogy használt buszokat kell beszerezni.

A Népszava hétfői cikke szerint nem tartotta be a kormány azt a kormányhatározatát, amely szerint 3,2 milliárd forinttal támogatnák a BKV autóbusz-cseréjét. 

Népszava: nem jött meg a pénz a kormánytól, használt buszokat vehet a metrópótlásra a BKV

Fotó: Illusztráció/wikipedia CC BY-SA 4.0/Kemenymate

Ezt a határozatot még tavaly júliusban hozta meg a kormány a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsa javaslata után, vagyis ez még Tarlós István korábbi budapesti főpolgármester idején született. Ezekre a megállapodásokra kormábban a kormány azt mondta, hogy azok Karácsony Gergely új főpolgármester alatt is érvényben maradnak.

"A programra 3,2 milliárd forintot biztosított és felhívta a Miniszterelnökséget vezető minisztert, hogy kössön támogatási szerződést a projekt „tényleges megvalósítójával”, a BKV Zrt.-vel. Gulyás Gergely azonban mind a mai napig nem tett eleget ennek, sőt a BKV sürgető levelére sem válaszolt. Busz nélkül azonban a hármas metró felújítása sem folytatódhat.

A tervek szerint idén tavasztól megkezdődik a vonal középső, Lehel tértől a Nagyvárad térig terjedő részén lévő állomások rekonstrukciója. A kieső részt az északi és déli szakaszhoz hasonlóan buszokkal pótolja a BKV, feltéve, hogy lesz elég járműve. Egyelőre nincs.

A cégnek legkevesebb 20-30 új járműre lenne szükség azon a 40 darabon felül, amit az Inter Traction Electrics szállít. Opciókkal összesen 100 plusz 100 jármű vásárlására van lehetőség, csak éppen hiányzik a forrás. Ha őszig nem jönnek új buszok, akkor a főváros közlekedési cége nem tud mit forgalomba állítani, hogy elvigye a legzsúfoltabb belvárosi részen az utasokat"

- olvasható a cikkben. 

A lap szerint január végéig kellett volna átutalni a pénzt, ennek hiányában viszont az maradt a BKV előtt opcióként, hogy használt buszokat szerez be, méghozzá 40 darab E5-ös motorú nyugat-európai buszt, darabját 20 millió forintért. (Összehasonlításképp: az új és korszerű technológiával készült, klimatizált, alacsonypadlós buszok alapára 80 -115 millió forint attól függően, hogy szóló vagy csuklós járművekről van-e szó.)

Csakhogy a költségek nem állnak meg itt, ugyanis a járművek hazaszállítása, honosítása, újramatricázása, jegykiadóval és a Futár-egységgel felszerelése a Népszava szerint még 15-20 millió forintot jelenthet darabonként. Ráadásul a buszokat jó eséllyel 5 év múlva fel kell újítani, ami megint 35-40 millió forintot jelenthet darabonként a lap szerint.

A tervek szerint novemberben zárnák le a középső szakaszt, amelyet nettó 90,9 milliárd forintból újíthat fel a Swietelsky Zrt., a határidő 2022 vége.

12 hozzászólásarrow_drop_down_circle

Ez itt az összes hozzászólás. Kattintson, ha csak a legfrissebbeket olvasná!
Qqberci
De persze a qrmány együttműködik a fővárossal...
Nessy
Ennyit a kormányunk ígéreteinek a betartásáról! Saját határozatát veszi semmibe. Hogy is van ez a fideszes "jogállam". Gondolom ezzel nem büszkélkednek Brüsszelben?
advocat
Lana22
getmeets.com... - nagyszerű projekt felnőttek számára, akik szexpartnert keresnek

thumb_up replyVálasz error access_timema, 09:01
advocat
Lana22
getmeets.com... - nagyszerű projekt felnőttek számára, akik szexpartnert keresnek

thumb_up replyVálasz error access_timema, 09:01
advocat
Lana22
getmeets.com... - nagyszerű projekt felnőttek számára, akik szexpartnert keresnek

thumb_up replyVálasz error access_timema, 09:01
advocat
Ha nem unjátok!!!
Lana22
getmeets.com... - nagyszerű projekt felnőttek számára, akik szexpartnert keresnek

thumb_up replyVálasz error access_timema, 09:01
silber13
Mit is vártok attól a kormánytl, amnek a feje egy pitiáner bosszúálló szirti víziló?
advocat
Megy a pénz Szaud-Arábiának - mert fogy az olaj -, meg Észak-Macedóniának és Szlovéniának. Nekünk már nem marad. Remélem az ország és Budapest ezt nem felejti el 2022-ben sem! És nem lesz a Lánchíd felújítva, pedig az éves adóbevétele 10 %-át sem kapja vissza az önkormányzat. Lenne pénz! Csak akor a zsebekbe kevesebb jutna. És ez nekünk jó?
tudode
Követhetetlen a felcsúti pasa, és a ki tudja hány ciniKÁJA, mert van fontosabb, mint a bp-i buszvásárlás
.
----- Már modellezik a felcsúti kisvasút meghosszabbítását Bicskéig, csak éppen nem kisvasút lesz
.
g7.hu/kozelet/20200124/mar-modellezik-a-felcsuti-kisvasut-meghosszabbitasat-bicskeig-csak-eppen-nem-kisvasut-lesz/

"""" Tizenegymillió forintért rendelte meg a MÁV a Bicske és a Felcsút Puskás Akadémia állomások közötti „vasútvonal forgalmi illetve erősáramú szimulációs modelljének” elkészítését, valamint ennek eredményeiről egy tanulmányterv összeállítását. Ez a vasúttársaság szerződéseit összesítő dokumentumból derül ki, amely szerint a megállapodást december elején írták alá (pdf).""" (...)
.
Ez várható egy piros pacsistól, akinél a fontossági sorrend az smanca, arról nem is szólva, hogy a kolostora is ki van párnázva lóvéva, nem csak a fővárosra, az önkormányzatokra is tesz magasról:
.
---- A miniszterelnökség, és társult kapcsolata részére ... 1.230 milliárd
szemben
---- Az önkormányzatokra .. ...808 milliárd
.
Ez az az embrió akire lóvét nem szabadna bízni, mert el piros pacsiKÁZZA őfényességének dicsőségére!
.
Kérdés az, hogy meddig képes eltartani ezt a szektát az ország!
advocat
@silber13: Kéretik a vízilovat ne a magyar kormányhoz hasonlítsa! Még a patkány is csak dícséret lenne "ezeknek"!
silber13
@advocat: A csúti "molett" lics-locs nyihahát mégsem hasonlíthatom egy kőszáli zergéhez!

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.