Az Index írta meg kedd délelőtt, hogy reggel fél hétkor kellett volna felszállnia a kanári-szigeteki Gran Canariába tartó Ryanair járatnak a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérről, Budapestről, ám a géppel hat órán át a repülőtéren köröztek.
Azonnali vizsgálatot kért a Ryanair vezetőségétől a Budapestről a Kanári-szigetekre induló kedd reggeli járattal történtek miatt Ujhelyi István szocialista európai parlamenti (EP-) képviselő.
Az EP közlekedési és turisztikai bizottságának alelnöki tisztségét is betöltő politikus az MTI-vel közölte, hogy lépéséről levélben értesítette az érintetteket.
Ujhelyi István sajtóinformációk alapján beszámolt arról, hogy a budapesti Liszt Ferenc-repülőtérről induló járat hosszú órákon át várakozott a kifutópályán, eközben az utasoknak nem adtak érdemi tájékoztatást, sem ételt, sem pedig italt nem biztosítottak a számukra a többórás veszteglés alatt.
Nem ez volt az első olyan eset, amikor a Ryanair egyik járata túlsúlyra vagy más technikai problémára hivatkozva később indult el, az utasok eddig nem kaptak semmilyen jogos pluszellátást a fedélzeten
- jelezte a szocialista politikus.
Ujhelyi István álláspontja szerint ezek az esetek vállalhatatlanok és mindenképpen vizsgálatot, illetve változtatásokat tesznek szükségessé.
Úgy fogalmazott: "az elmúlt időszakban szakemberekkel és európai döntéshozókkal közösen megalkottuk és az Európai Bizottság asztalára tettük a Fapados Etikai Kódexet, amely a többi között az ilyen esetekre is előírja a méltányos és elégséges szolgáltatást".
"Elvárom, hogy a Ryanair – ahogyan a többi diszkont légitársaság is – mielőbb elfogadja és magára nézve is kötelezőnek tekintse ezeket az etikai normákat" – közölte a baloldali politikus.
Az Index az érintett repülőjárat felháborodott utasaira hivatkozva kedden azt írta, hogy a kanári-szigeteki Gran Canariába tartó Ryanair-gépnek reggel fél hétkor kellett volna felszállnia, de még fél 12-kor is a repülőtéren, a földön körözött.
A cikk szerint az utasokat nem engedték leszállni és csak hiányos tájékoztatást adtak nekik, majd a pilóta közölte velük, hogy a gép kigurul a felszállópályára, ahol elégetnek "némi üzemanyagot".
Az Index olvasói azt írták a lapnak, hogy borzasztó kipufogószagban ültek órákon át.
Vizet, semmit nem adnak
– írta az egyik utas. Egy másik utas azt írta a lapnak, három óra elteltével felajánlották a gépen, hogy vásárolhatnak hideg innivalót és snacket, amikor pedig reklamáltak, azt az utaskísérő elutasította. Mivel az utasok fáztak, arra kérték a személyzetet, hogy ne hűtsék az utasteret, mire az a választ kapták, hogy szólnak a kapitánynak.
Nem lett melegebb. Takarót kértünk, nem tudott adni. Meleg italt, szendvicset szintén nem tudnak felszolgálni.
A hangulat óráról órára romlott az utasok beszámolója szerint, a vécét kb. 180 ember használta 4 órán keresztül.
A gépről senkit nem engedtek leszállni. Dél környékén arról érkezett információ, hogy valaki rágyújtott a gép mosdójában, ezért ráhívták a rendőröket.
A Budapest Airport járatinformációi szerint a gép végül 12.19-kor felszállt.
Nem ez az első eset, hogy Ryanair Las Palmasra repülő járatával gondok vannak:
2018 nyarán több gép is túlsúlyos volt, ezért nem tudtak felszállni.
Forrás: Index, MTI
Címlapkép (illusztráció): Pixabay CCo
El lehet képzelni azt a pihenést egy ilyen út után...