Tüntetést szervez március 15-ére az ADOM Diákmozgalom (korábbi nevén: Független Diákparlament) a Diákparlament / ADOM azzal a céllal, hogy ne vezessék be a meghirdetett NAT-ot idén szeptemberben.
Ehelyett azt szeretnék, hogy széleskörű szakmai és társadalmi egyeztetés induljon az alaptantervről egy 21. századi, diákközpontú, esélyteremtő oktatási rendszerért.
A szervezők szerint ezek a legfőbb problémák a NAT-tal:
Az óraszám minimális (35-ről 34-re való) csökkentése mellett jelentősen növeli a lexikális tananyagot, ezzel hamisan állítja, hogy csökkentené a diákok és tanárok terheit: éppen ellenkezőleg, az iskolai órák mostantól még zsúfoltabbak lesznek.
Bár szavak szintjén modernnek próbál látszani, olyan mértékben előíró és diák- helyett tananyagközpontú, hogy azzal ellehetetleníti a modern pedagógiai módszerek alkalmazását, a tanárok szakmai szabadságát, a diákok érdeklődéséhez való alkalmazkodást.
Az olvasás megszerettetése helyett 117 szerzőt és 269 művet ír elő kötelezően a középiskolai irodalom órákon való feldolgozásra, miközben történelemből sokféle nézőpont bemutatása helyett egyetlen ideológiát szeretne a diákok felé közvetíteni, kritikus gondolkodás helyett engedelmes állampolgárokat nevelni.
A tüntetés március 15-én, 16 órakor kezdődik az Operaháznál.
29 hozzászólásarrow_drop_down_circle
Ez freudi elszólás elszólás volt? Nem a pedagógusok az elégedetlenek?
O tempora, o mores...
Amely diákok szülei megengedhetik maguknak, hogy nyugati egyetemre járathassák a csemetéjüket, azok a múltban is megtették, és a jövőben is meg fogják. Ennek nem a magyar oktatás az előidézője, de nem is a hátráltatója.
"Nem tanulniuk kéne véletlenül és nem az utcán óbégatni?" kérded a nép bölcs tanítójaként?!
Március 15-én oktatási szünet van, szabadidejükben azt csinálnak, amihez kedvük, lehetőségük van. Hát most éppen tüntetni van kedvük, ugyanis szeretnének egy élhetőbb országot maguk körül, vagy elmennek!
Micsoda skandallum?!
Szabadság az oktatásban? Egy irányelv mindenképpen szükséges, mert olyan nincs, hogy minden pedagógus azt tanít amit akar. Arra vannak speciális magániskolák, melyek a fenntartóinak elvárásai szerint a közoktatástól eltérően oktatnak.
Azt írja a fenti cikk, idézem: "117 szerzőt és 269 művet ír elő kötelezően a középiskolai irodalom órákon való feldolgozásra".
Én úgy látom, bőven van anyag, van miből válogatnia a tanárnak. Vagy szeretne 11 szerző 26 művét? Még abból is lehet csemegézni kinek-kinek a kedve szerint.
A kölök meg azt fogja tanulni, amit elé tolnak. Ez így volt mióta világ a világ.
A kötelező olvasmányban meg "segített" a 100 regény c. könyv. Jó szókinccsel, és kellő frázis ismerettel még dolit is lehetett belőle írni.
Csak akkoriban ezt reggel 8 és déli 13 óra között adták elő!
Sőt pl. latin órán még némi művészettörténetet is "tanultunk", irodalom órán meg vitakultúrát, retorikát! De akkoriban még híre sem volt az informatikának, mégsem teljesen digitális analfabéta a korosztályom jó része! Megtanultunk "tanulni", gondolkozni, kreatívnak lenni.
A többi csak rizsa, hogy ezt nem, azt másképpen, és egyáltalán...
Az emberi izomzat is a terheléstől erősödik, teljesen mindegy, hogy favágástól, súlyzózásól, nehéz fizikai munkától, vagy szobabiciklitől. Egy a lényeg, hogy fitt és jó teherbírású, tettre késszé lesz a test.
Az aggyal ugyanez a helyzet. Mindegy, hogy mivel tömik iskolás korukban, az csak edzés. Megtanul tanulni, és képessé válik befogadni a későbbiekben a számára valóban hasznos dolgokat.
.
Tanulás flnőttként
.
tanulasfelnottkent.blogspot.com/2016/01/szent-gyorgyi-albert-azt-mondta.html
.
Milyen igaza volt, mivel a mai NAT, meg ki tudja mi nem más, mint KÖNYVÍRÁS-, NYOMÁS biznisz, ahhoz képest, amikor elkezdtem tanulni a testvéreim örökölték a tankönyveket a 40-es években, megtanítottak az ÉLET ISKOLÁJÁBAN is tanulni!
Itt most az a probléma, hogy sok év tized, benne az informatika rohamos fejlődését és térnyerését felejtették ki a rendszerből. Ma már a magolás nem célravezető! Így nem az "életnek", hanem az iskolának tanulnak a diákok.
Mikor a gyerekek szétrajzanak az iskolából, mindegyik más-más útra lép, más-más szakmát választ. A továbbiakban mindegyiknek más-más tudásra lesz szüksége. Pl. Egy szakirányú diplomának már régen semmi köze az alaptantervhez.
Nem is emlékeznek már rá, hogy mivel tömték a fejüket anno.
Sőt, érettségi után ( mi még mindenből érettségiztünk) a tételek jó részét már a bankettre elfelejtettük. :-))))
Egyébként erről az jutott eszembe mikor Debrecenben volt egy demonstráció a Horthy emléktábla MELLETT néhány tucat fiatallal. A riporter megkérdezte az egyik fiatalt, hogy tudja-e, hogy ki volt Horthy. Erre a fiatal csak zavartan nevetett. Láthatóan meglepte a nehéz kérdés.
Később kiderült, hogy ez a fiatal ember Balog Zoltán fia volt.
Új hozzászólás