Szijjártó Péter az oldalán reagált a BMW szerdai bejelentésére, miszerint legalább egy évvel elhalasztják a debreceni gyár megnyitását. Szijjártó szerint a BMW vezetői elkötelezettek a debreceni gyárépítés mellett.
Ahogy azt korábban megírtuk, elhalasztják a debreceni BMW-gyár építését.
A külgazdasági miniszter ezzel kapcsolatban közösségi oldalán azt írta,
most is egyeztetett a vállalat vezetőivel, akik arról biztosították, hogy továbbra is elkötelezettek a debreceni gyárépítés mellett.
Szijjártó Péter azt is megemlítette, hogy jövő pénteken Debrecenbe érkeznek a gyár leendő vezetői és a beruházás irányítói, akikkel személyesen fognak megbeszélést folytatni.
Kiemelte,
a BMW Debrecen iránti elkötelezettségét mutatja, hogy a gyár építési munkálatai már most is zajlanak.
A BMW AG szerdán publikált negyedéves beszámolója alkalmából tartott tájékoztatón hírügynökségi beszámolók szerint Nicolas Peter pénzügyi igazgató közölte, hogy tekintettel a járványügyi korlátozások miatt romló értékesítési kilátásokra, a konszern felülvizsgálja idei beruházási terveit. A beruházásokra elkülönített keretösszeget 5,7 milliárd euróról kevesebb mint 4 milliárd euróra kurtítják.
Hozzátette: a jelenlegi helyzet tükrében minden folyamatban lévő projektet újraértékel a konszern, az üzemépítéseket és a modellfejlesztéseket is beleértve. Az adott helyzettől függően egyes projekteket elhalasztanak, másokat pedig tüzetesebb vizsgálat alá vesznek.
A magyarországi üzem üzembe helyezését például egy évvel elhalasztjuk
- jelentette be. Megjegyezte, hogy
a magyarországi üzem kivitelezése mellett más projektek is halaszásra kerülnek.
Eladásainak jelentős mértékű csökkenésére számít az idén a BMW
Az első negyedévben jelentősen csökkentek a BMW csoport autóeladásai, az értékesítési árbevétel viszont kissé nőtt, de az elért nyereség némileg mérséklődött. A világgazdasági visszaesés és az autópiaci forgalom várható csökkenése tükrében a konszern az idén eladásainak és eredményének jelentős csökkenésére számít a honlapján szerdán publikált negyedéves beszámoló alapján.
A BMW AG csoport értékesítési árbevétele 3,5 százalékkal 23,252 milliárd euróra emelkedett 22,462 milliárd euróról. Az adó előtti eredmény 4,7 százalékkal 798 millió euróra nőtt 762 millió euróról. A csoport 574 millió euró nettó nyereséget könyvelt el az első negyedévre, 2,4 százalékkal kisebbet a tavalyi 588 millió eurónál.
Az első negyedévben a BMW AG 477,1 ezer BMW márkájú autót értékesített, 20,6 százalékkal kevesebbet az egy évvel korábbi 600,6 ezernél.
A motorkerékpár eladások száma 9,9 százalékkal 34,7 ezerre csökkent 38,6 ezerről.
A MINI márkájú autók eladása 23,4 százalékkal csökkent 64,4 ezerre 84,1 ezerről, a Rolls-Royce eladásai 27,2 százalékkal csökkent 853-ra 1172-ről. A BMW AG összesen 477,1 ezer autót értékesített az első negyedévben, 20,6 százalékkal kevesebbet az előző évi 600,6 ezernél.
A különböző elektromos modellekből a BMW 13,9 százalékkal többet értékesített mint az előző évben, 30,6 ezret. Az első negyedévben legyártott autók száma 584,1 ezer volt, 13,1 százalékkal kevesebb a tavalyi első negyedévi 672,0 ezernél.
Európában 221,0 ezer autót szállított le a BMW konszern az első negyedévben, 18,3 százalékkal kevesebbet a tavalyi 270,6 ezernél. Ezen belül Németországban 66,0 ezerre csökkent 8,8 százalékkal 72,3 ezerről a konszern eladott márkáinak a száma.
Az Egyesült Államokban 17,4 százalékkal 64,9 ezerre, Kínában 30,9 százalékkal 116,5 ezerre csökkent az első negyedévben eladott autók száma.
A BMW a világpiaci autóeladások 22 százalékos csökkenésére számít az idén.
Ezen belül az Európai Unióban 25 százalékkal, Németországban 21 százalékkal, Franciaországban 28 százalékkal, Olaszországban 35 százalékkal, Spanyolországban 32 százalékkal szűkül a piac. A brit piaci forgalom 23 százalékkal, az amerikai 27 százalékkal, a kínai 16 százalékkal csökkenhet az idén. A BMW ennek tükrében tavalyi 2,538 milliós autóeladásainak "jelentős" csökkenését várja. Hasonlóképpen motorkerékpárból is "lényegesen kevesebbet" fog értékesíteni a tavalyi 175 ezernél. Az éves adó előtti eredmény "jelentősen" elmarad majd a tavalyi 7,118 milliárd eurótól. A konszern alkalmazottainak száma pedig a tavalyi év végi 133 ezerről 126 ezerre csökken.
Forrás: 444, MTI
9 hozzászólásarrow_drop_down_circle
lók CORONA miatti jövedelmcsökkenése akadályozza ill. késlelteti!Könnyítés lehetne ,hogy a magyar állampolgárok
ugranának be vásárlóként a következő pár évben! Nem tudja a szúnyogcsődör,hogy a VW,az Opel és a M.Benz is
ezzel a problémával küszködik!Igazán segíthetne N.o. (amit a Budai Pubi szidott),és kenyérrel dobálna vissza a ß@r-
ra !Különben hadd pihenjenek a dolgozók,mert az állam biztos úgy gondoskodik róluk, mint N.o. a saját münkanélkü-
li polgárairól!A német részvényesek is biztos örülnének,hogy segíthetnek Orbanisztán-nak! (;-))
Hát, addig sok víz lefolyik még...
hétfőn indula zépítkezés.
mega szépítkezés.
fodrászat is lessz az audigyárba.
A múlt idő azt jelenti, hogy már odaadtuk?
Csak egy kérdésem van. Ez nekünk, az eddig szerintem már kiperkált 12,3 milliárdon felül mennyi plusz pénzbe fog még kerülni?
Új hozzászólás