Az ember építette első szerkezetként a Voyager-1 elhagyta a Naprendszert a NASA csütörtöki közlése szerint. Az amerikai űrkutatási hivatal mindeddig nem foglalt hivatalosan állást a hónapok óta tartó vitában arról, hogy az 1977-ben útnak indított űrszonda valóban átlépett-e már a csillagközi térbe. Ed Stone, a Voyager-csapat és a kaliforniai műszaki egyetem, a Caltech tudósa most azonban megerősítette az Iowai Egyetem tudósainak a Science tudományos folyóiratban újabb adatok alapján megjelenő eredményét, amely szerint az űrszonda 35 évi utazás után 2012 augusztusában elhagyta a Naprendszert.

Forrás: paravanportal.eu
Feltöltő: Paraván Portál
Felhasználói tartalom, A Propeller.hu felhasználók által feltöltött tartalmakkal pörög. A felhasználók által feltöltött tartalmak nem feltétlenül tükrözik a szerkesztőség álláspontját, ezek valóságtartalmát nem áll módunkban ellenőrizni.

7 hozzászólásarrow_drop_down_circle

Ez itt nem minden hozzászólás, csak az utolsó néhány. Kattintson, ha mindet olvasná!
dömdödöm
azt nem értem hogy lehetséges onnan bármilyen kapcsolat a voyager 1 -el és ha van akkor mennyi idő kell amíg a földre ér bármilyen adat ?
A Tündik bündije
@dömdödöm: Kb. 17 óra.
De nekem valami nem kerek. 15 milliárd kilométerre jár, és már elhagyta a Naprendszert? Itt valami félreértés van. A jelenleg ismert legtávolabbi kisbolygó, a Sedna keringési pályájának a Naptól legtávolabb eső pontja mintegy 130 milliárd kilométer, és mivel "ő" is a Naprendszerünk tagja, a pályája a Naprendszerben van. Plusz ne feledkezzünk meg az Oort-felhőről sem, a Naprendszer legkülső tartományát alkotó por és gázfelhőről valamint üstököszónáról sem. Hivatalos megállapítás szerint "Az Oort-felhő külső kiterjedése meghatározza Naprendszerünk gravitációs határát." Mivel pedig a külső határa 200 milliárd kilométerre is lehet, így a Voyager 1 még bőven a Naprendszerben sodródik, és a csillagközi teret még igen sokára fogja elérni.
dömdödöm
@A Tündik bündije: Érdekes észrevétel ! A te véleményed szerint 130 milliárd km az azt jelenti hogy ha 15 miliiárdot tett meg 36 év alatt akkor még kb 324 év mire kiér a naprendszerből .Javaslom ne foglalkozzunk vele mert ha neked van igazad sosem tudjuk meg mikor ér ki a naprendszerből és a másik hogy előbb vagy utóbb elfogy a hajtóanyag ,így is azt hitték hogy 10 évnél tovább nem fog működni ,egyébként a válasz valami olyasmi lehet hogy a naprendszer is ovális és vannak távolabbi és közelebbi perifériái a voyager 1 -et valószínűleg a közelebbi pontok felé irányították ,de ez csak tipp ,jelenleg nem tudok utánanézni mert dolgozom a ferenciek tere nyugat felé van kb 2 km-re innen abban biztos vagyok :-)
dömdödöm
@A Tündik bündije: itt Aladár MZ / x Mz /x jelentkezz ! :-) Ez jó volt emléxel ? :-)
A Tündik bündije
@dömdödöm: Azért ez nem egészen így működik. Van energiakapacitása, de mivel az űrben nincs súrlódás ami fékezze, hajtóanyag sem nagyon kell, a kilövési lendületével repül tovább - de majd valaki ezt elmagyarázza, aki technikai szakember.
A Naprendszer pedig nem ovális, csak bizonyos bolygók futnak ellipszis pályán a Nap körül, de a Naprendszerünket körbevevő Oort-felhő elvileg szabályos gömb alakú.

hu.wikipedia.org/wiki/Oort-felh%C5%91
dömdödöm
@A Tündik bündije: hajtóanyag kell mert egyébként nem képes manőverezni és nekicsapódik az első útjában lévő égitestnek ,szerintem . Ha elfogy ,kimerül akkor vége :-(

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!

Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.