Megerősítette az "Igazi Csíki Sör" márkát az európai Belső Piaci Harmonizációs Hivatal (OHIM), elutasítva a Heineken Románia óvását, amely a védjegy megsemmisítését kérte – tájékoztatta pénteken az MTI bukaresti irodáját Lénárd András márkatulajdonos, a Csíki Sör Manufaktúra alapítója. 

Elmondta: még a sörgyártás elkezdése előtt levédte az Igazi csíki sör védjegyet az OHIM-nál, ezzel valamennyi európai uniós országban jogot formált a márkanév kizárólagos használatára. A Heineken óvása nyomán a védjegyhivatal megállapította, hogy az Igazi Csíki Sör szóvédjegyként sem megjelenésében, sem kiejtésében, sem tartalmilag nem téveszthető össze a Premium Ciuc megnevezéssel, a keresetet elutasította és a Heinekent a költségek megtérítésére kötelezte – részletezte a székelyföldi sörfőzde tulajdonosa.

A Csíki Sör legyőzte a Heinekent

A székelyföldi kis sörfőzde ellen bírósági úton is fellépett a Csíkszeredában is sörgyárat működtető holland multinacionális cég, azt állítva, hogy a Csíki Sör elnevezés megtévesztően hasonlít az általa gyártott Premium Ciuc sörmárkához, amelyet a székelyek "csíki sörként" emlegetnek.

A Hargita megyei törvényszék első fokon helyt adott a Heineken keresetének, és megtiltotta az "Igazi Csíki Sör" gyártójának a termék forgalmazását. Lénárd András az MTI-vel közölte: az európai védjegyhivatal szakmai ítéletére alapozva a Csíki Sör fellebbezni fog a bírósági döntés ellen.

Felidézte: korábban a Heineken egy azonnali hatályú, úgynevezett törvényszéki elnöki rendeletet próbált kieszközölni még az érdemi pereskedés előtt, hogy bezárassa az Igazi Csíki Sört gyártó csíkszentsimoni gyárat, de azt a keresetet márciusban a suceavai táblabíróság jogerősen elutasította.

Arra a kérdésre, hogy vajon miért zavar egy multit egy kis székely manufaktúra konkurenciája, Lénárd András azt mondta: félnek, hogy az emberek megkóstolják, és rájönnek, hogy hatalmas a különbség az ipari sör és a kézműves sörök között.

"A Heineken termelése nagyságrendileg ezerszerese a miénknek: nekik ötvenezer alkalmazottjuk van világszerte, nekünk ötven, és a csíkszeredai gyárukban egy nap alatt annyi sört tudnak gyártani, mint mi egy év alatt. Mi egy bolha szeme vagyunk az elefánton, de megvan a lehetőség a növekedésre, és ez az, amitől félnek" – érzékeltette a székely manufaktúra és a multi közötti nagyságrendi különbséget Lénárd András.

6 hozzászólásarrow_drop_down_circle

volvós
A Heineken meg jó magasról le...ja, hogy ki mit ad.
A világ piacán a Heineken elökelö helyen áll...
papa.49
@volvós: Hát pont ez van, kérhetnék én Kanadában ,,csíki sört,, néznének mint a lukinyúl, de kérjél Heinekent, azt adnak rögtön...
KERKA
Brávó csikiek! Így kell ezt csinálni. Fellebeztek, nyertek! Most már működik a manufaktura és mennyivel finomabb egy házi sör, mint egy nagyüzemi!!!
Ja és jelenleg 50 embernek ad munkahelyet!!!
A Heinekennek fizetni kell a perköltséget!!!
terlasz
@KERKA: Házi söre válogatja. Ihattunk már sok pocsék házi sört.
terlasz
@volvós: Annyira leszarja, hogy a legkisebb konkurenciát is pereli, mert a nagy Heineken azt gondolja, hogy a pénzével mindenkit eltiporhat. Ők is családi vállalkozásként kezdték.
KERKA
@terlasz: de ez a csiki nem pocsék:))Versenyképes a Heinekennel, ezért basztatja a csőrüket, de akkor is hiába. Tudomásul kell venniük, hogy piacgazdaság van, s van merész vállalkozó aki betörhet a piacra.
Isteni házi barna sört ittunk Németországban, meg búza sört. Hű de finomak voltak:))

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.