Rakétarendszerrel felszerelt harci vonatok gyártásába kezdett az orosz védelmi ipari – ez a hír járja Moszkvában. A hvg. hu Viktor Litovkin orosz katonai szakértőt kérdezte a témában. 2020-ig hat vonatot, úgynevezett „Barguzin”-okat állítanak hadrendbe, mindegyiket három-három RSZ-26-os „Rubezs” rakétával.
„Hazánk hatalmas szárazföldi területtel rendelkezik, amelyet fejlett vasúthálózat sző át. A vonatok naponta 2400 kilométert lesznek képesek megtenni, és gyakorlatilag képtelenség lesz megkülönböztetni azokat a közönséges hűtővagonoktól”
– állítja Litovkin.
A „Rubezs” rakéta hatótávolsága meghaladja a 8000 kilométert, és hiperszonikus sebességgel repül célja felé, így elfogására egyik ballisztikus védelmi rendszer sem képes jelenleg vagy a közeljövőben.
Az Egyesült Államokban mind szakértői körökben, mind a sajtóban azzal vádolták Oroszországot, hogy az RSZ-26-os rakétával megsérti a közepes és rövid hatótávolságú nukleáris erők felszámolásáról szóló (Intermediate-Range Nuclear Forces Treaty – INF) 1987-es szerződést.
Az amerikai katonai szakemberek vizsgálatai és számításai szerint a mozgó-rejtőzködő „Barguzin” nemcsak igen veszélyes fegyverrendszer, de a mobilitása miatt felderítésének és megsemmisítésének esélye legfeljebb tíz százalék.
Nehézséget okoz, hogy korábban (tizenkét évvel ezelőtt nemzetközi megállapodások kényszerére befejeződött a harci vonatok őrjárata) a „Juzsnoje” iroda végezte a hadivonatok konstruktőri fejlesztését, amely cég az ellenséges Ukrajnában rekedt. Ezért szinte mindent előröl kellett kezdeni – magyarázza Litovkin.
Az első „Barguzint” az év első negyedében mutatják be Vlagyimir Putyin elnöknek, és bár határidőket nem jelöltek ki, könnyen lehet, hogy jövőre már sínre kerül az első rakétahordozó álhűtővagon is.
14 hozzászólásarrow_drop_down_circle
hu.m.wikipedia.org/wiki/MÁV_424_sorozat
Tessék rákattintani a " russian railroad icbm" című ismertetőre, vagy beírni a keresőbe.
Vagy csak a sajtó foglalkozik többet a "háború nem más, mint a politika folytatása" elvvel?
Új hozzászólás