Meghallgatták Angela Merkel német kancellárt szerdán Berlinben a Volkswagen (VW) német autóipari csoportnál 2015 szeptemberében kirobbant dízelbotrányt vizsgáló parlamenti (Bundestag-) bizottságban.

A parlamenti vizsgálóbizottság előtt tanúként meghallgatott kormányfő elmondta, hogy a sajtóból szerzett tudomást az Egyesült Államokban kirobbant ügyről, az első hírek megjelenésének napján, 2015. szeptember 19-én. A következő napokban meghallgatta Alexander Dobrindt közlekedési miniszter beszámolóját, és telefonon beszélt a VW akkori vezetőjével, Martin Winterkornnal, akitől a sajtótudósításokhoz és minisztere jelentéséhez képest nem tudott meg újdonságot.

Dízelbotrány: meghallgatták Angela Merkelt

A kancellár hangsúlyozta, hogy a dízelbotrány a VW botránya, és nem a kormány vagy a kulcsfontosságú iparágként számon tartott, mintegy 800 ezer embert foglalkoztató német autóipar botránya.

A VW sajnálatos módon nem tárta fel az igazságot az Egyesült Államok Környezetvédelmi Ügynöksége (EPA) előtt. A botrányban érintett VW-gyártmányok nem feleltek meg az EPA előírásainak, és ezt a VW-nál tagadták, amikor a hatóság kérdőre vonta őket – mondta.

Amikor az EPA eljárást indított a cég ellen, Alexander Dobrindt utasítására a közlekedési minisztériumban vizsgálóbizottságot alakítottak – ismertette Angela Merkel, hozzátéve, hogy ugyan személyesen nem vett részt a testület munkájában, de támogatta minisztere törekvését az ügy maradéktalan feltárására.

A Bundestag vizsgálóbizottsága az ellenzéki pártok kezdeményezésére alakult 2016 júliusában annak megállapítására, hogy a kormány és az állami intézmények miként jártak el a botránnyal kapcsolatban. Az ellenzék szerint a berlini vezetés túlságosan közel áll az autóipari lobbihoz, és nem lépett fel elvárható módon azért, hogy megfelelően szigorú szabályozással elkerülje a botrányt, illetve feltárja az ügyet.

Angela Merkel kifejtette, hogy nem talál kivetnivalót, mulasztásra utaló jelet kormánya és az illetékes hatóságok tevékenységében, de nem tudja megmagyarázni, hogy Németországban miért nem vették észre a rendellenességeket a VW-nál. Az viszont biztos, hogy Németországban nem az EPA által kifogásolt nitrogén-dioxid-kibocsátás, hanem inkább a szén-dioxid-kibocsátás ügye volt a középpontban – jegyezte meg a német kancellár hírportálok beszámolói szerint.

Az EPA 2015 szeptemberében azzal vádolta meg a VW-t, hogy olyan szoftvert telepített 482 ezer dízelüzemű járműbe, amely érzékeli a mérés körülményeit. Az autó így a teszteken a valóságos nitrogén-oxid-kibocsátás töredékét produkálja, vagyis csal a vizsgán. A VW – a legnagyobb európai autógyártó vállalat – elismerte a csalást. Az ügy világszerte a VW mintegy 11 millió gépjárművét érinti, ezek közül 8,5 milliót az EU-ban adtak el.

3 hozzászólásarrow_drop_down_circle

wagabund
meghallgatták Merkelt? na, sokra mentek vele...
Szókrakész
"A kancellár hangsúlyozta, hogy a dízelbotrány a VW botránya, és nem a kormány vagy a kulcsfontosságú iparágként számon tartott, mintegy 800 ezer embert foglalkoztató német autóipar botránya."'

Thát mosod kezeidet?!?!?!
A ,... nézd hülyének!!!
Németoprszág egyik legnagyobb cége,l legnagyobb pol. befolyással bíró vezetőséggel.
Ők pénzelnek téged is és a többi csicskát is.
Ne mond azt, hogy semmiről nem tudsz!!!
Mert az azonnal azt az egyenleget hozza ki, hogy mi a lópéniszt vagy német kancellár.
És most a szelfizés nem segít.
Ezek tények, adatok, nem pedig importált migráncsokkal nyálas szelfik!!!
Sámannus
Bárcsak minden magyarnak olyan szarkocsijaik lennének.

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.