Mármint Franciaországban, és úgy értve, hogy most már nem lehet agyonretusált modellekkel hirdetni valamit, hanem ki kell rá írni: ez itt bizony egy digitálisan manipulált fotó.
Vasárnaptól lesz hatályos Franciaországban az a rendelet, ami szerint a reklámfotókon ezentúl kötelező lesz feltüntetni, ha a rajtuk szereplők testét digitálisan módosították – írja a BBC cikke alapján a 444.hu.
Ha valaki mégis digitálisan módosított testalkatú modelleket használ a reklámfotóin, és ezt nem tünteti fel a képen megszabott helyen és méretben (hasonlóképp, ahogy nálunk pl. a cigisdobozokon van), 37500 eurót (ez kb. 11 és fél millió forint) vagy a hirdetés készítési költségének harmadát kitevő büntetésre számíthat.
Az anorexiás külsejű modellek szerepeltetése a fiatalok közt aggasztóan gyakori testképzavar egyik legfőbb oka
Évek óta folyik a harc, amibe a francia kormány most így állt bele: hogy véget érjen az extrém módon sovány modellek szerepeltetése a divatvilágban és a hirdetésekben. A normális testalkatú modellekért kampányolók abban bíznak, hogy ezzel talán mérséklődhet az a nyomás, ami a testképzavar felé taszigálja a fiatalokat, akik mindenhol a túl vékony modellek esztétizálását látják. Ennek köszönhető az is, hogy szeptember elején a legnagyobb francia divatházak már bejelentették: nem alkalmaznak többé túl vékony és túl fiatal modelleket.
Nem Franciaország vezetett be először ilyen törvényt, hasonló rendelkezés már érvényben van Izraelben is. Franciaországban komoly gondot okoznak a testképzavarok, becslések szerint több tízezer ember küzd anorexiával.
www.youtube.com/watch?v=fmbc3K9Bu78