Mindössze 7 százalékkal kell többet fizetniük a vadonatúj kocsikért, mint nekünk a felújításért.

A lengyelek majdnem ugyanannyiért vesznek új metrókocsikat, mint amennyiért a budapestieket felújították
Fotó: MTI

A Metróért Egyesület vette észre, hogy Varsóban pont ugyanolyan régi, 81-714-717-es metrószerelvények futnak, mint nálunk a 3-as vonalon, és pont ugyanannyit cserélnek le, mint mi: 37 darab hatkocsis szerelvényt, azaz összesen 222 vagont. 

A lengyelek viszont a felújíttatás helyett új szerelvényeket vásároltak, és a legolcsóbb ajánlat csak kevéssel – 7%-kal – drágább annál, mint amennyiért mi a 3-as metró szerelvényeit felújíttatjuk az oroszokkal.

A HVG összesítése szerint a miskolci villamosokat is gyártó Skoda mindössze 7%-kal, 130 millió forinttal drágábban készítene el egy új metrószerelvényt Varsónak, mint amennyiért az oroszok szállították darabját a felújított budapesti metrószerelvényeknek – amik ugye mostanában nemigen működnek.

24 hozzászólásarrow_drop_down_circle

volvós
Akkor tarlóspistike és cellatársai
hogy tudtak volna milliárdokat zsebretenni ???
Ez itt nem minden hozzászólás, csak az utolsó néhány. Kattintson, ha mindet olvasná!
Eladott Ország
Ez a magyar politikai elit. Szarni beléjük. Rohadt banda. Döglegyek mind, ha pénzt látnak.
Sámannus
Tarlósék előzékenyen azt is kikötötték, hogy csak a selejtet veszik át.:DDDD
advocat
Bocsánat! De ha jól emlékszem az Alstom a metrokocsikat nem a lengyel gyárában készítteti? Ja! És van bennük klima is.
lusta
Érdemes a górcső alá venni a hogyant is.
A varsóiaknak volt 1 milliárd 691 millió złotyjuk. Ehhez az összeghez igazítottak mindent. Az 5 jelöltből (Skoda, Caf, Alstom/Konstal, Stadler, Siemens/Newag). Ebbe az összegbe csak a Skoda és a Stadler fért bele.
Az ár csak 50%-ban szerepelt, míg a maradék 24% az áramfelhasználást, a 22% a szerelvények fenntartását, míg a 4% az ökológiát érintette.
A kiírás olyan volt, hogy a hazai Pesa is elindulhasson, de nem használta ki a lehetőséget. Anyagi gondjai vannak, mert az utóbbi időben túl válllata magát.
Ha figyelembe vennék a sorosbérenc felcsúti kiks pocakos tolvaj zsebcézár gondolatmenetét, amit Hadházynak mondott, akkor bizony a döntnökök nemzet ellenesek voltak.
csipetke
A lengyeleknek van eszük,és gondolom,mérlegelték a lehetőségeiket,alaposan szétnéztek,nálunk valamiért mindenből a drágább megoldást választják a nagyeszű illetékesek.Az tökmindegy,hogy bicikliút,vagy autópálya,vagy metrókocsi-felújítás.Gondolom az én kis paraszti eszemmel,hogy miután ezt a /hosszabb távon/drágább megoldást választották a magyarok,baromi jól járt valaki anyagilag.Soha nem volt ilyen mértékű a korrupció,mint most.
papa.49
Miért mert nem a putyin pincsikutyái )))))))))))))))))))

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.