Mindössze 7 százalékkal kell többet fizetniük a vadonatúj kocsikért, mint nekünk a felújításért.
Fotó: MTI
A Metróért Egyesület vette észre, hogy Varsóban pont ugyanolyan régi, 81-714-717-es metrószerelvények futnak, mint nálunk a 3-as vonalon, és pont ugyanannyit cserélnek le, mint mi: 37 darab hatkocsis szerelvényt, azaz összesen 222 vagont.
A lengyelek viszont a felújíttatás helyett új szerelvényeket vásároltak, és a legolcsóbb ajánlat csak kevéssel – 7%-kal – drágább annál, mint amennyiért mi a 3-as metró szerelvényeit felújíttatjuk az oroszokkal.
A HVG összesítése szerint a miskolci villamosokat is gyártó Skoda mindössze 7%-kal, 130 millió forinttal drágábban készítene el egy új metrószerelvényt Varsónak, mint amennyiért az oroszok szállították darabját a felújított budapesti metrószerelvényeknek – amik ugye mostanában nemigen működnek.
hogy tudtak volna milliárdokat zsebretenni ???